Wie heeft er ervaring met de Goldwing 1500

Lenny

Rookie
25 aug 2003
1
0
Utreg
Ben van plan om een GW 1500 te kopen. Vraag is nu hoe de ervaringen zijn in bochten/wind gevoeligheid/rijgedrag en bescherming winter ect.
 
bochten : weinig grondspeling (sucks dus)
windgevoeligheid : wat denk je zelf met zoveel rotzooi op een fiets ?? (alleen die antennes al)
rijgedrag :prima fiets om van nederland naar zwitserland op en neer te rijden voor woon-werk is het overdone.
bescherming in de winter : (are ya kidding me ??)
 
ik heb zelf een 1200 goldwing maar die bevalt me prima , het is geen motor voor een knietje aan de grond, daar voor is hij te breed.
de 1200 en 1500 zijn echte tourmotors maar ook geschikt voor de korte afstanden, en her rijden op deze motor is heel comfortabel.
in de winter is het wel behaaglijk achter de kuip om dat die veel bescherming geeft, en de roosters in de kuip kun je zo afstellen dat je de motor warmte opvangt.
de zijwind gevoeligheid valt ook wel best mee, ik heb heel wat motors gehad in mijn 25 jaar dat ik motor rij en ik heb al in veel verschillende landen gereden maar dit bevalt me toch heel wat beter.

goldwing-2.jpg

goldwing-1.jpg
 
Ik heb totaal 7 jaar met een gl 1500 gereden.De grondspeling is als je de motor gebruikt waar hij voor bedoeld is meer dan voldoende ga je echter sportief door de bgochten zul je merken dat je toch iets beperkt bent in je mogelijkheden.Ook qua stuurgedrag.Lange snelle doordraaiers zijn niet de meest faforiete bochten voor deze fiets.Ik raad je wel aan om een paar stuggere veren in de voorvork te zetten en een stabilisator tussen de vorkpoten te plaatsen.Scheelt enorm.
Verder is het een heel comfortabele motor die maar weinig onderhoud nodig heeft.Hij is inderdaad windgevoelig, maar welke motor met zo'n grote kuip is dat niet?Ik kan echt geen negatieve dingen over deze motor bedenken behalve het stuurgedrag op hoge snelheid, maar daarvoor koop je eigenlijk ook geen goldwing :) :)
Veel plezier ermee.
ps. meld je aan bij de goldwingclub, dat scheelt enorm in de verzekering.premie is voor all risks ong 400 euro per jaar voor een gl 1500 van twee jaar oud.Tel uit je winst.
Gr. Marck
 
Laatst bewerkt:
Een pracht van een fiets.. meer moet ik er niet over vertellen, zie dat je eens een proefrit kan maken, dan versta je me meteen,
en niet sportief kunnen rijden? bah... t is hoe je t beziet, ik heb eens achter een trio racers gehangen met mijn slagschip, en ze waren zo opgejaagt, om mij eraf te krijgen, dat den 2é van hun het decor in ging, rechtdoor alles open en dan maar remmen, tja rap rijden rechtdoor is voor de R1 en andere maar bochtewerk, is dan toch maar voor de behendigheid hoor....
 
Ik weet niet wat je nu rijdt en wat je rijgedrag is, maar het is inderdaad geen fiets die je even door de bocht smijt (hoewel.....met veel oefenen).
Maar mijn ervaring is, dat de fiets makkelijker rijdt dan dat het op het eerste gezicht lijkt.
Het liep mij bijna dun door de broek, bij de gedachte dat ik dat slagschip over de rotonde moest gaan sturen, maar echt, als het rolt, rolt het.
Windgevoelig, ja absoluut.
Als je ontspannen en comfortabel wilt rijden en onder het genot van een muziekje, lekker beschermd achter je kuipje (met verwarming) wilt kunnen kruipen....absoluut kopen dat ding.
 
Een pracht van een fiets.. meer moet ik er niet over vertellen, zie dat je eens een proefrit kan maken, dan versta je me meteen,
en niet sportief kunnen rijden? bah... t is hoe je t beziet, ik heb eens achter een trio racers gehangen met mijn slagschip, en ze waren zo opgejaagt, om mij eraf te krijgen, dat den 2é van hun het decor in ging, rechtdoor alles open en dan maar remmen, tja rap rijden rechtdoor is voor de R1 en andere maar bochtewerk, is dan toch maar voor de behendigheid hoor....


Tja, als de mongool op een racer maar groot genoeg is rijdt je hem er zelf uit met een driewieler. Maar om nu te zeggen dat een goldwing relatief best sportief is,.. nee dat niet,...
 
Dank je wel OMA.

ik ben van plan om de goldwing 1500 te gaan huren met pasen of hemelvaart kamperen van onze motorclub. ik heb zelf eerst een fazer gereden 56.000km en nu de VFR800 honda al 22.000km. Ik rij namelijk 18.000km per jaar door weer en wind.

ik ben gewoon eens benieuwd of ik dat schip de bocht om krijg. ik ben zelf 26 1.82m en 56kg. Moet dit lukken of moet er ik bang voor zijn. Ik denk dat ik bij het verplaatsen moeilijkheden zal krijgen.

graag tips voor deze 1000km ervaring.
 
gaat vast wel lukken. Wat mij immer van de Goldwing weerhoud is de hoge ruit die niet elektrisch verstelbaar is (met regen niet prettig). En het slecht bereikbare achterwiel. Dit laatste is een echt een probleem als je 30K per jaar rijd en dus 2 x per jaar een nieuw band nodig hebt. Verder lijkt het me een fijne fiets waar je geen slechts over hoort. Ben benieuwd hoe je dat bevalt.
 
ik ben van plan om de goldwing 1500 te gaan huren met pasen of hemelvaart kamperen van onze motorclub.

ik ben gewoon eens benieuwd of ik dat schip de bocht om krijg. ik ben zelf 26 1.82m en 56kg. Moet dit lukken of moet er ik bang voor zijn. Ik denk dat ik bij het verplaatsen moeilijkheden zal krijgen.

graag tips voor deze 1000km ervaring.~[/quote]

:} :} :}


waar kan je zo'n motor dan huren *D
ik heb al diverse verhuur bedrijven gemaild , maar goldwing verhuur NoWay :X

dus als jij een adres hebt , zet die dan FF op deze site wil ik er ook wel eens heen gaan

grt Joootje en mega veel plezier met de goldwing 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan