Wie heeft er ervaring met de luchthoorns van STEBEL??

Bendevanmarx

MF veteraan
12 feb 2008
1.392
3
Serskamp
Deze week nog maar eens vastgesteld dat de originele claxon op mijn GTR toch wel bijzonder weinig indruk maakt :(
De luchthoorns van STEBEL schijnen een hele hoop lawaai te maken en veel beter op te vallen.

Heeft er iemand ervaring met de modellen Stebel Nautilus compact en/of de Stebel Nautilus truck??????
Op de website van Valkmotorparts kun je ze allebei beluisteren. De Compact klinkt hoog en schril, de "Truck" eerder diep. Maar op de website heb je natuurlijk niet echt een indruk hoe luid ze zijn.

Heeft iemand de Conpact of de Truck en wat zijn je ervaringen????

En heeft iemand ervaring met de genoemde firma cq internetbestellingen bij Valkmotorparts???

greetz
Herman
 
ik heb een compact
past net voor onder m,n snavel.......... :P
maak een aparte voeding op je accu voor een 100% werking.
1.5mm dikke draad nemen.
de normale draad van je standaard claxon brand door of geeft te weinig vermogen.
 
ik heb een compact
past net voor onder m,n snavel.......... :P
maak een aparte voeding op je accu voor een 100% werking.
1.5mm dikke draad nemen.
de normale draad van je standaard claxon brand door of geeft te weinig vermogen.

Helemaal goed...... de standaard bedrading NIET rechtstreeks op de claxon gebruiken.
 
ik heb een aparte schakelaar die ook als een alarm kan werken.
zo gauw iemand aan het stuur zit of de motor in beweging zet gaat de Stebel af.
zo heb ik een claxon en een alarm voor 45Euro + 9.95 voor de schakelaar......... 8-)

139DB is erg hard als je met een motor als de mijne op de loop wil gaan......... _O-
 
ik heb een aparte schakelaar die ook als een alarm kan werken.
zo gauw iemand aan het stuur zit of de motor in beweging zet gaat de Stebel af.
zo heb ik een claxon en een alarm voor 45Euro + 9.95 voor de schakelaar......... 8-)

139DB is erg hard als je met een motor als de mijne op de loop wil gaan......... _O-

Zo'n schakelaar wil ik ook wel, waar heb je die gekocht? Lijkt me een leuk alternatief voor een dure alarminstallatie...
 
Ik heb hier ook een Stebel Nautilus, maar dat was een complete kit met relais. Met de 2 draadjes die oorspronkelijk het toetertje direct aanstuurden stuur ik nu het relais aan, en dat relais schakelt de stroom rechtstreeks vanaf de accu met een dikke kabel naar de Stebel. Makkelijk te installeren, redelijk geprijsd, ik heb er afgelopen voorjaar op de beurs in Utrecht 45 euro voor betaald.

Oeioeioei, wat een kabaal zit er in dit ding zeg!! Op de snelweg kon ik het toetertje waar m'n FZX voorheen mee was uitgerust zelf niet eens horen, zo slap klonk dat ding. En dan deze luchthoorn, wat een verschil zeg! Echt ideaal om de onnadenkende koekblikker er simpel aan te herinneren dat de biker er ook nog is, en zelfs nog voorrang heeft ook als die op een gelijkwaardige kruising van rechts komt! Had ik maar 12V op m'n ligfiets, dan had ik er nog eentje gekocht!
 
Terug
Bovenaan Onderaan