Wie heeft er ervaring met een Kawa 1000 RX

djagia

Die hard MF'er
10 apr 2004
594
2
Panningen
Tsja ben een aankoop aan het overwegen voor een motor voor woon werkverkeer, heeft er iemand ervaringen met de gpz 1000 rx ?
 
Laatst bewerkt:
nog nooit van gehoord??? is dat ding niet gewoon hetzelfde als een zx10?

Nee, het is de voorloper daarvan.
GPz900R - 1000RX - ZX10 - ZZR1100
Allemaal gebaseerd op hetzelfde blok.

In de jaren '90 stond ik voor de keuze: GPZ900R of GPZ100RX. De 1000RX is 'n bruut ding, zo'n 10 pk meer dan de toch al behoorlijke 115 van de 900R. Toch heb ik voor de 900R gekozen, mede op advies van m'n toenmalige dealer. Hij had beiden staan, hij reed zelf op een 900 en een andere verkoper op de 1000. De 1000 stuurt een stuk nerveuzer dan de 900, het is echt een sportmachine daar waar de 900R meer "sport-tour" is. Ik heb zelf de 900 gebruikt voor woon-werkverkeer: Eindhoven-Tilburg v.v. en Eindhoven-Apeldoorn v.v. Destijds heb ik er verhoogde clipons en een verhoogd ruitje op gezet. Heerlijke fiets en met 105.000 km ingeruild :}
Kortom, ik wil je niet iets opdringen maar als je een 1000RX overweegt waarom dan ook niet even naar een 900R gekeken/op gereden?
 
heb een 1000rx uit 86 gehad was niet kapot te krijgen,ik had hem gekocht met schade en er een streetfighter van gebouwd,super machine.
 
Ik heb hele slechte ervaringen met het gpz blok, ik heb een zl 600 gehad en een gpz 1000 rx.
Zal heel eerlijk zijn tegen je: als woon/werk fiets niet aan te raden, maar wellicht ben ik de enige die pech heeft.......
Zou eerder een xj 900 nemen als ik jou was, zeker het benzine/olieverbruik is tamelijk hoog voor een woon/werk fiets.

Suces.
 
Nee, het is de voorloper daarvan.
GPz900R - 1000RX - ZX10 - ZZR1100
Allemaal gebaseerd op hetzelfde blok.

In de jaren '90 stond ik voor de keuze: GPZ900R of GPZ100RX. De 1000RX is 'n bruut ding, zo'n 10 pk meer dan de toch al behoorlijke 115 van de 900R. Toch heb ik voor de 900R gekozen, mede op advies van m'n toenmalige dealer. Hij had beiden staan, hij reed zelf op een 900 en een andere verkoper op de 1000. De 1000 stuurt een stuk nerveuzer dan de 900, het is echt een sportmachine daar waar de 900R meer "sport-tour" is. Ik heb zelf de 900 gebruikt voor woon-werkverkeer: Eindhoven-Tilburg v.v. en Eindhoven-Apeldoorn v.v. Destijds heb ik er verhoogde clipons en een verhoogd ruitje op gezet. Heerlijke fiets en met 105.000 km ingeruild :}
Kortom, ik wil je niet iets opdringen maar als je een 1000RX overweegt waarom dan ook niet even naar een 900R gekeken/op gereden?

hier moet ik mij bij aansluiten, en daarbij (ik vindt ze te goedkoop) de gpz900r zijn str.nt goedkoop, voor 1000 euro staan er veel op marktplaats, en voor onder de 2500 koop je het laatste model van NL. A8 en A10 type.
maar de 1000 RX is logger maar ook mooi.
==================================================================
dit staat onder andere op marktplaats

Type Product Prijs Datum Gezien Foto
Aangeboden: Kawasaki gpz 900r '84 € 1.000,00 01-02-2005 288 Ja
Aangeboden: GPz 900R 1985 € 1.250,00 31-01-2005 361 Ja
Aangeboden: Kawasaki € 1.750,00 15-01-2005 663 Ja
Aangeboden: Gpz 900r € 2.100,00 20-01-2005 373 Ja
Gezocht: onderdelen Gpz 900R 1993 N.o.t.k 19-01-2005 129 Nee
Aangeboden: Kawasaki GPZ900R € 2.250,00 09-01-2005 516 Ja





 
Laatst bewerkt:
Ik heb hele slechte ervaringen met het gpz blok, ik heb een zl 600 gehad en een gpz 1000 rx.
Zal heel eerlijk zijn tegen je: als woon/werk fiets niet aan te raden, maar wellicht ben ik de enige die pech heeft.......
Zou eerder een xj 900 nemen als ik jou was, zeker het benzine/olieverbruik is tamelijk hoog voor een woon/werk fiets.

Suces.

Een XJ900 is met de cardan wel een goeie voor woon-werk verkeer. Zal niet onderdoen voor de GPz 900/1000. Het watergekoelde blok van de GPz vraagt wel rustig warmrijden, maar verder heb ik er nooit problemen mee gehad. Benzineverbruik? Ik weet 't niet helemaal zeker meer, maar volgens mij zo 1:17/1:18 voor ww-verkeer. Mijn Cagiva met duc-blok is onzuiniger (1:15)
Olie moest je altijd wel wat in de peiling houden. Aan de andere kant heb je het wel over een fiets die >20 jaar geleden in de markt is gezet; niet te vergelijken met de hedendaagse fietsen.

Even voor diegene die de 1000RX niet kent, 'n plaatje:

over750_14.jpg


Edit: ander plaatje
 
Laatst bewerkt:
ff bij koude start naar geritsel boven in cilinderkop luisteren,ik had last van pitting v/d nokkenassen...(toen maar ingeruild tegen een nieuwe zx-7r :9 )
 
mp nog een 1000rx is hij dat toevallig.

full


GPZ1000R
Prijs: € 1.950,00
Beschrijving: In goede staat verkerende kawa, reeds 7 jaar in mijn bezit
is 2 jaar geleden nog voor dik 900 euro opgeknapt,de motor
heeft 36000 mijl gelopen en bouwjaar is 1986
zeer snelle en betrouwbare 125 pk motor svp niet bieden maar bellen
 
Tsja ben een aankoop aan het overwegen voor een motor voor woon werkverkeer, heeft er iemand ervaringen met de gpz 1000 rx ?

Hoi,

Ik ben nog steeds onder de indruk van de 1000 RX.

Als je een goed blok hebt , dan is het wel te doen met die fiets...

En eenmaal op temperatuur , dan laat ie zich heel makkelijk berijden....

NEt zoals iedere fiets zorgen dat ie netjes blijft lopen.

Maar als ie puur voor vervoer woon/werk is, dan is het zelfs zonde om het met een RX te doen....

Het is maar net hoe je het bekijkt...

DE investering is vandaag de dag niet meer zo hoog om een RX aan te schaffen.
 
Heb zelf 4 jaar op een rx rondgereden. Super motor! Het is echt een sportieve toerder. Qua vermogen ben ik nooit iets tekort gekomen op dat ding, stroomlijn is ook perfect.

Olieverbruik?!? Nou, ik heb 1x zelf olie bijgevuld. Verder nam dat ding van mij geen druppel. Enige minpunt vond ik de bandenmaat achter. Was altijd weer gelukkig als iemand een band op voorraad had.

Waarschijnlijk had ik 'm nog gehad als hij destijds niet door het onedele gilde van mij was gescheiden. Prima ding dus.

Rij nu op een thunderace, ook een fijne sport-toerder, maar stroomlijn is echt een stuk minder dan de rx. Ook al heeft de ace 20 pk meer, voor een stuk autobahn zou ik mijn geld echt zetten op de rx... (de mijne heb ik 1x van de teller af laten lopen :} )
 
Terug
Bovenaan Onderaan