Wie heeft er ervaring met het koppelen van een Sena met een Cardo?

13 apr 2020
16
13
Ik heb een Cardo Freecom 2+ en mijn vriendin een Sena 30K.
Wat wij uiteindelijk willen is een verbinding die wordt geactiveerd wanneer er wordt gesproken en na verloop van tijd weer uit gaat als er niets wordt gezegd.
We hebben nu wel een koppeling kunnen maken maar we kunnen alleen een gesprek voeren via een druk knop en we kunnen dan maar 30 seconden praten en dan wordt de verbinding verbroken. Volgens mij komt dit omdat we in Intercom modus zitten maar heb geen idee op welke manier we anders verbinding kunnen maken. Beiden apparaten hebben universal mode maar het koppelen is alleen gelukt op de manier waarop de ene op phone mode zit en de andere up universal mode. Het ene apparaat wordt dan gezien als een telefoon.

Heeft iemand wel eens op andere wijze verbinding kunnen maken tussen een Sena en een Cardo?
 
Intercom is goed maar de instelling moet van PTT naar VOX gezet worden.
Het rare is die dertig seconden, dat zou met een PTT nou juist niet moeten gebeuren. Is het tijdens die dertig seconden om alsnog tegelijk te praten of kan er dan maar één praten, die dan de knop vast had?
 
Intercom is goed maar de instelling moet van PTT naar VOX gezet worden.
Het rare is die dertig seconden, dat zou met een PTT nou juist niet moeten gebeuren. Is het tijdens die dertig seconden om alsnog tegelijk te praten of kan er dan maar één praten, die dan de knop vast had?
Het is dan mogelijk om duplex te communiceren dus net als je zou doen met een telefoon. Was zelf ook al aan het zoeken hoe ik VOX kan activeren op een 2+ maar volgens mij had ik net een duurder model moeten kopen
 
Wat bij mijn Packtalk en Sena SMH5-FM werkt is dat ik de Cardo vraag om een bluetooth device te koppelen. Zoals een telefoon of navigatiesysteem. De Sena moet dan als een Bluetooth apparaat gekoppeld worden, niet als een intercom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan