Wie heeft er ervaringen met Diversion 600?

Imke...als je gaat kijken naar een fiets...kijk dan ook ff naar de bochten en de steunen/ophanging daarvan. Is regelmatig doorgerot was mijn ervaring met kijken...

Ik zou idd voor een andere fiets kijken als deze en niet afdingen...Heb het idee dat je weleens voor verrassingen kan komen te staan door het hoge km aantal.
 
Op maandag 10 juni 2002 22:18 schreef Sabelhout het volgende:

Euhm....volgens mij stond er bijna, het slecht iig niet veel, een millimeter of 3 a 4.

Dat komt dan aardig overeen :]

Een div met 80.000 op de klok zou ik niet kopen, tenzij je van sleutelen houd.
 
Dat komt dan aardig overeen :]

Een div met 80.000 op de klok zou ik niet kopen, tenzij je van sleutelen houd.

Voor dit geld niet doen nee.
Ben het met dat sleutelen niet helemaal eens.
Die jongen die ik heb gesproken met 90000 op de teller had vorig jaar van alles aan ze fiets gedaan...Dan moet ie wel weer ff mee kunnen, zonder veel sleutelwerk.
Nog veel geld dan hoor, daar niet van.

En je moet er wel zeker van kunnen zijn dat er daadwerkelijk nieuwe onderdelen op zijn gekomen als je dan zo'n fiets koopt.
 
OKÉ IK BEN OVERTUIGD.
IK ZAL EEN ANDERE ZOEKEN MET MINDER KM.
IK LAAT JULLIE ALLEMAAL WETEN ALS IK IETS HEB GEVONDEN.
:]
 
OKÉ IK BEN OVERTUIGD.
IK ZAL EEN ANDERE ZOEKEN MET MINDER KM.
IK LAAT JULLIE ALLEMAAL WETEN ALS IK IETS HEB GEVONDEN.
:]

Leuk, binnenkort weer een Diversionrijd(st)er erbij! Kunnen we binnenkort een Diversiontoertocht organiseren (kijken of we net zoveel animo krijgen als de OBT).
 
Wie hebben we nu :

Sabelhout > geel
LCB > rood
Hrimgrimnirrrrrrr ofzo ;) `> groen
Imke bijna
DarthDave > zwart
Barjan > grijs
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wie hebben we nu :

Sabelhout > geel
LCB > rood
Hrimgrimnirrrrrrr ofzo ;)
Imke bijna
DarthDave > zwart
Barjan
Barjan > grijs
Dus inderdaad weer een afwijkend kleurtje.
Moet trouwens wel opschieten, want ik ben serieus aan het kijken naar een TDM of misschien wel Tiger 8-) .. Maar ja, orienteren blijft ook leuk.
 
Op vrijdag 07 juni 2002 18:53 schreef Sabelhout het volgende:

Dat geluid de eerste paar seconden is volgens mij de oliepomp (shoot me if I'm wrong :) )

Als het puur het contact aanzetten is, dus zonder te starten, dan is het eerder de benzinepomp die druk aan het opbouwen is (als het tenminste een nieuwere versie fiets is (vanaf 1996). De oliepomp is bij mijn weten mechanisch, dus niet electrisch. Als het een oliepomp is, dan zou het meteen na het starten herrie moeten geven.
 
Leuk, binnenkort weer een Diversionrijd(st)er erbij! Kunnen we binnenkort een Diversiontoertocht organiseren (kijken of we net zoveel animo krijgen als de OBT).

Hmmm....is wel grappig
[Mijnuh is groen]

En er moet nog steeds een blauwe div bijkomen!! :z
 
Als het puur het contact aanzetten is, dus zonder te starten, dan is het eerder de benzinepomp die druk aan het opbouwen is (als het tenminste een nieuwere versie fiets is (vanaf 1996). De oliepomp is bij mijn weten mechanisch, dus niet electrisch. Als het een oliepomp is, dan zou het meteen na het starten herrie moeten geven.

Div uit 91, alleen kort een ratelend geluid bij het op contact zetten. Verder niet.
Dus.... ( :? )
 
Div uit 91, alleen kort een ratelend geluid bij het op contact zetten. Verder niet.
Dus.... ( :? )
Volgens 'haynes' zou bij een elektrische pomp deze gedurende de 1e paar seconden bij het op contact zetten gaan werken (tot de vlotterbak vol is) en dan pas weer als je start. Kan zijn dat het ratelen ook is als de motor loopt, maar de motor het dan overstemt. Als aanpassing lees ik ook dat het probleem dat mijn brommer heeft (moeilijk starten na langere stilstand) vanuit Yamaha is ondervangen door op oudere modellen later ook electrische benzinepompen in te bouwen. Wellicht bij jou ook? Volg de slangetjes vanuit je tank. Is het een ronde cylinder, dan elektrisch (he, er komen draadjes uit?). Een platte met 3 slangen (waarvan 1 vacuum) is dus een vacuumpomp..... Happy searching

En na een dag klussen (schuren) ben ik best grijs.
 
Leuk, binnenkort weer een Diversionrijd(st)er erbij! Kunnen we binnenkort een Diversiontoertocht organiseren (kijken of we net zoveel animo krijgen als de OBT).
Volgens mij moet ik een blauwe :9 aanschaffen, als ik het zo begrijp.
Lijkt me wel grappig een DIV tocht. Maar ik heb de indruk dat dat een klein en eenzaam tochtje wordt.
Want waaro wonen toch al die DIV rijders, vast niet allemaal in het landelijk gelegen West Brabantse landschap. Waar je nog gewoon kan doorscheuren tussen de koeien ;) .
 
Volgens mij moet ik een blauwe :9 aanschaffen, als ik het zo begrijp.
Lijkt me wel grappig een DIV tocht. Maar ik heb de indruk dat dat een klein en eenzaam tochtje wordt.
Want waaro wonen toch al die DIV rijders, vast niet allemaal in het landelijk gelegen West Brabantse landschap. Waar je nog gewoon kan doorscheuren tussen de koeien ;) .
De meesten idd uit De Achterhoek en iets eronder ;)

Maar hoezo een klein en eenzaam tochtje.
Zo uit me hoofd 7 incl jij...

Kan net zo leuk zijn als een groep van 15 rijd(st)ers.
Ik zal eens kijken tegen de tijd dat ik zelf ook mee kan.
Wil het niet missen natuurlijk.
Een heuze M-F-Divtoer })
 
Imke, als je een mooie blauwe wil kopen, moet je bij Jessica zijn... die ze heeft wil ze verkopen *D Voor meer details stuur Jessica of mij maar ff een mailtje...
 
Want waaro wonen toch al die DIV rijders, vast niet allemaal in het landelijk gelegen West Brabantse landschap. Waar je nog gewoon kan doorscheuren tussen de koeien

Ik woon net niet in Braboland maar aan de andere kant van de rivier in het stijve Zuid-Holland ;(

Maar ik mocht wel bij de gratie godsch van de weledelgestrenge heren van de evenementencommissie van de ydcn het eerste deel van de brabant toerrit uitzetten. Stelletje arrogante :r

Een M-F-Divtour? Alleen als jullie hele aardige mensen zijn en niet zoals die lui van de evenenmentencommissie van de ydcn :)
 
Een M-F-Divtour? Alleen als jullie hele aardige mensen zijn en niet zoals die lui van de evenenmentencommissie van de ydcn :)

Tsja, dan is het helaas...ik heb namelijk van die erg grijze sokken weet je wel... ;)
En ik ben in me eentje geen commissie })
Anders is er vast iemand anders die alles regelt, als dat je geruststelt ghehe...MAAR ik wel mee wille hoor!!!

Denk dat de rest van de forummers wel leuk zijn trouwens ;) :+
 
Mijn onbezonnen uitspraak over de evenementencommissie van de ydcn had betrekking op de heren van die commissie en bij mijn weten was je toch een vrouwschpersoon lage cb? (kan ik me er tenminste nog net onder uit lullen }) ).

En lage cb je zal ongetwijfel heeeeeeeeeeeeeel aardig zijn (slijm slijm kwijl }) :} ) dus je mag mee hoor :) .
 
Op vrijdag 14 juni 2002 21:50 schreef DarthDave het volgende:
Mijn onbezonnen uitspraak over de evenementencommissie van de ydcn had betrekking op de heren van die commissie en bij mijn weten was je toch een vrouwschpersoon lage cb? (kan ik me er tenminste nog net onder uit lullen }) ).

En lage cb je zal ongetwijfel heeeeeeeeeeeeeel aardig zijn (slijm slijm kwijl }) :} ) dus je mag mee hoor :) .

Daar is niet iedereen over uit...gisteren iemand op MSN die dacht dat ik man ben...en is niet de eerste en ws ook niet de laatste.
Dat uitlullen is dus echt op nippertje gelukt.

Maar...blij dat ik toch mee mag ;)

En tsja, bij de ydcn loopt ander volk als hier...dat ben ik met je eens.
 
Volgens 'haynes' zou bij een elektrische pomp deze gedurende de 1e paar seconden bij het op contact zetten gaan werken (tot de vlotterbak vol is) en dan pas weer als je start. Kan zijn dat het ratelen ook is als de motor loopt, maar de motor het dan overstemt. Als aanpassing lees ik ook dat het probleem dat mijn brommer heeft (moeilijk starten na langere stilstand) vanuit Yamaha is ondervangen door op oudere modellen later ook electrische benzinepompen in te bouwen. Wellicht bij jou ook? Volg de slangetjes vanuit je tank. Is het een ronde cylinder, dan elektrisch (he, er komen draadjes uit?). Een platte met 3 slangen (waarvan 1 vacuum) is dus een vacuumpomp..... Happy searching

En na een dag klussen (schuren) ben ik best grijs.

Ik heb inmiddels 'Haynes' ook. (Nogmaals dank, Goldfinger).
Maar ik ben er al achter:
Er ligt een witdoorzichtige cilinder met rooie vloeistof in (benzine is toch nie rood!? (diesel voor boertjes wel)). En die ratelt vOOr het starten en na op contact zetten.
Deze ratelt ECHT niet meer nadat de motor gestart is.
(kheb zo'n idee dat het een vacuum pompje is)

Er moet inderdaad nog een blauwe div bijkomen :9 , voor een mfdivtoertocht.
 
wat een klote ding zeg...een diversion...
hij wiebelt,zwabbert,rammelt,tussen de 190 en 210 wordt je zowat van de fiets afgeslingerd...

op de snelweg is het niks...(althans deze had geen ruitje, met een beetje tegen wind krijg je een lange nek dat is niet te geloven...

het is wel een scheurijzer...ragbak...lekker rossen zeg maar...de stuurability van het de bocht in smijten gaat heel goed...(ook op hoge snelheden...en dat vind ik gevaarlijk)

ik zou persoonlijk zo'n fiets nooit kopen...(sorry sabelhoutje no offence :) )

spaar voor iets groters,..zeg maar...
yam-xj600s-94-bikepics-36224.jpg

dit kan deze fiets heel goed... :)
 
Op vrijdag 30 augustus 2002 13:05 schreef NapO het volgende:
Bla bla bla, Diversion zus, Diversion zo.

ik zou persoonlijk zo'n fiets nooit kopen...(sorry sabelhoutje no offence :) )

Hij is ondertussen al ingeruild op een Kawa GPX600R Ninja (die nu helaas een kapotte big-end lager heeft :( ). Ik heb hem ook weggedaan vanwege het feit dat ik hem niet fijn vond rijden. Als toerfiets is het een leuk ding, maar niet als je wat sportiever wil rijden.
 
ik heb sinds afgelopen woensdag mijn rijbewijs en denk er over om een nieuwe div 600 te kopen. Ik heb er bij dealers bij mij in de buurt (achterhoek) niet zo veel zien staan.
De prijs van een nieuwe vind ik wel meevallen en heb het geld er ruim voor. Daarnaast lijkt me het ene mooie om mee te beginnen. Ik heb er wel een tweede hands gezien maar was 11 jaar oud met 26000 voor 2900 euro, vind ik beetje veel voor zo'n oud ding.
Helaas wil ik eigenlijk een blauwe, maar hij wordt alleen nog in metalic grijs en rood gemaakt. Dus wordt het een grijze......
A.s. vrijdag ga ik proefrijden als het weer goed is op een jonge div 600
 
Terug
Bovenaan Onderaan