Wie heeft er ervaringen met Diversion 600?

immeltje

Rookie
27 apr 2002
25
0
tilburg
Zo luitjes,
Ik heb mijn oude brik verkocht. 8-) En nu wil ik dus een Yamaha diversion kopen uit 1993 met 80.000 km op de teller. :9

Ik twijfel een beetje, omdat deze veel km heeft en ik diverse verhalen hoor over Diversions. Ze schijnen snel onderhoud nodig te hebben en roetsende delen zoals uitlaten enzo. Ik kan er ook een voor iets meer eurootjes kopen met bijv. minder km op de teller.

Heeft er iemand ervaring met hetgeen ik allemaal kan verwachten behalve de normale onderhoudbeurtjes? En andere eraringen die je wilt delen over zo'n motorfiets?

De vraagrpijs is 2.000 euro. Vinden jullie dat reeël? :?
Nou luitjes, ik ben ERUG benieuwd.
 
Nou, ik ben dus een van de gelukkigen hier op het forum met een Diversion 600. Roesten valt wel mee, als je hem goed poetst is er niks aan de hand.

Maar 80.000 km, en dan nog 2.000 EURO? Laten staan die hap. Die van mij kwam uit '95 met 43.000 km voor 3200 EURO, inclusief 6 maanden garantie.

Voor de rest is het een leuke motor om te rijden, gisteren bijna het randje van mijn band gehaald, dus je kan er ook wel sportief op rijden })

[edit] Oh ja...over onderhoud kan ik je weinig tot niks vertellen, aangezien ik die van mij dus net heb. Weet wel dat het een erg betrouwbare motor schijnt te zijn, 100.000 km moeten ze makkelijk aankunnen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een tijdje een diversion gehad. Erg leuk fietsje! Maar als ik zie dat ie als 80 k op de teller heeft staan, zou ik zeggen; ga voor 1 die minder heeft gelopen. Je kunt beter iets meer geld uitgeven en een jongere motor kopen. Diversionlover en LCB, waar zitten jullie?? Oeps en Sabelhout niet te vergeten (en er zullen er vast nog meer zijn...)
 
Ik had al zo'n vermoeden dat dat wel erg VEUL was.
Wel grappig. Ik heb mijn oude brik uit 1979 verkocht voor 850 euro. :} Dan hoef ik er maar een paar honderd bij te lappen als ik je zo mag geloven.
Of is dat kort zichtig, omdat er mij dan van alles boven het hoofd hangt?
 
Tis een hele fijne motor, vergeefd HEEL godse veel....maar 80000!!!!!! km'ers????

Ik zou dus nooit een motor kopen die zoveel heeft gelopen.
 
Ik had al zo'n vermoeden dat dat wel erg VEUL was.
Wel grappig. Ik heb mijn oude brik uit 1979 verkocht voor 850 euro. :} Dan hoef ik er maar een paar honderd bij te lappen als ik je zo mag geloven.
Of is dat kort zichtig, omdat er mij dan van alles boven het hoofd hangt?
Wat? Heb je je ouder brik verkocht? Eeuwig zonde. Dan mag je niet meer mee met de ouwebrikkentoer hoor, besef je je dat wel? Nou ja, je hebt er 1 gehad, dus misschien kunnen we een oogje dichtknijpen ;)
 
Tis een hele fijne motor, vergeefd HEEL godse veel....maar 80000!!!!!! km'ers????

Ik zou dus nooit een motor kopen die zoveel heeft gelopen.

HA! Ik heb net een motor gekocht met 59000 (intussen 62000) km's op de teller. Kan ook wel met zo'n slagschip als de mijne, maar niet met zo'n diversion nee, is niet aan te raden.
 
HA! Ik heb net een motor gekocht met 59000 (intussen 62000) km's op de teller. Kan ook wel met zo'n slagschip als de mijne, maar niet met zo'n diversion nee, is niet aan te raden.

Zo'n slagschip van jou moet met een beetje onderhoud makkelijk 200.000 km kunnen halen
 
Ter vergelijking....
Ik heb een Div 600 uit 1992 met volledige kuip / 25720 km op de teller voor 5000 gulden.
Dat was dus puur mazzeltje.

Div is een fijne fiets als je niet zoveel eisen stelt...
Mijne lust om de 1000km een slok olie maar daar hebben meer Divs last van.

Wat schakelen betreft is het ff wennen, vond ik, omdat ie vrij snel in de N schiet en je hem dus goed moet doortikken naar dde twee. Maar dat went.

Waar Div wel snel last van heb is het zgn Shimmy effect.

Zodra het stuur wordt losgelaten bij een snelheid van 70-80 km/h, begint het stuur te klapperen.
Dit hangt voornamelijk af van de bouw van het frame. Verder wordt dit versterkt door het gebruik van een (top)koffer, omdat de druk op het voorwiel wordt verminderd.
Maar door de juiste bandenkeuze, kun je dit effect minimaliseren. De banden zijn enorm van invloed op het weg- en rijgedrag van de motor. Nieuwe banden met veel profiel geven geen tot nauwelijks shimmy. Zodra de banden tegen het eind lopen, neemt de shimmy toe. Dit is dus een bekend euvel van alle Diversions, dus ook de 900-uitvoering.
Ik vind dat wat minder maar je voelt dus snel dat je bandje vervangen moet. En...je wordt ook geacht beide handen aan het stuur te houden en dan heb je er helemaal geen last van.

De divs na bwjr 1996 hebben standaard verwarmde carbs.
Mijne heeft daarbij ook enkele schijf voor. Na welk bwjr dubbele weet ik niet, maar het remt prima al snoekduikt de mijne wel. Went ook!!!

Ik moet zeggen dat ik alleen in het begin wat startproblemen had, maar dat kwam door de vastgerotte choke :(
Zondag weer ff gestart na twee weken en hij liep gelijk.

Al met al ben ik tevreden over de Div en hij is betrouwbaar.

Succes!!!

Edit:
Let idd op de bochten...zijn niet altijd even goed })

Mijne heeft ietsje roest aan de uitlaat aan de achterkant, maar de lieverd staat dag en nacht buiten :( Wel onder dekbedje

Zou hem niet kopen met dat aantal gereden km op de teller...
Er zijn er genoeg te koop met minder op de teller en minder uit de portmenix.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo'n slagschip van jou moet met een beetje onderhoud makkelijk 200.000 km kunnen halen

Tja...
Op dinsdag 04 juni 2002 18:09 schreef Hellraiser het volgende:Da's nou net de reden dat ik de FJ heb gekocht. Ik heb er nu 62.000 km op staan en ik heb FJ's gezien met meer dan 250.000 km's op de teller :} :} :}

Ik rij zo'n 15000 km per jaar dus hoop ik nog ff door te kunnen rijden :]
 
Mijne lust om de 1000km een slok olie maar daar hebben meer Divs last van.

Tjeetje, als ik dit zo lees, dan wordt het tijd dat ik zelf een borrel ga pakken en mijzelf eens ga bezinnen op een wat versere motor

Het voelt inderdaad wel als verraad dat ik mijn oude brik heb verkocht en nu een nieuwere wil gaat zoeken.
 
Piccie van de mijne:

misc.php
 
Tjeetje, als ik dit zo lees, dan wordt het tijd dat ik zelf een borrel ga pakken en mijzelf eens ga bezinnen op een wat versere motor

Het voelt inderdaad wel als verraad dat ik mijn oude brik heb verkocht en nu een nieuwere wil gaat zoeken.

Die olie is niet iets waar ik me zorgen over maak/zou hoeven maken.

En wat versta je onder versere motor...
Het maakt mij niet uit wat je koopt/wil kopen...maar iedere fiets heeft wel wat...

Ik ben alleen wel van mening dat je aan een Div, jong of oud, een goede betrouwbare fiets heb die je niet met verrassingen zal overvallen.
 
Ik ben alleen wel van mening dat je aan een Div, jong of oud, een goede betrouwbare fiets heb die je niet met verrassingen zal overvallen.
Die indruk heb ik nu ook wel. Dat een div wel betrouwbaar is.
Daarom wil ik nu ook een diversion.
Wel voor tijdelijk hoor want mijn droom is een triumph thunderbird. :9~ Maar ZOVEEL geld heb ik nog lange niet.
Je moet het langzaam opbouwen, de motorliefde.
 
[ img]http://www.hierstaathetplaatje.nl/plaatje.jpg[*img]

En dan die spatie voor de eerste img weghalen en ipv die * een /

Dan krijg je dus dit resultaat:

misc.php
 
Laatst bewerkt:
misc.php

Ik snap het wel, maar het werkt GEWOON NIET.
Een laatste poging, want nu ben ik wel erg dorstig. En ga ik ff een biertje pakken.
Dank U voor de tip. ;}
 
Terug
Bovenaan Onderaan