wie heeft er interesse in een Royal Enfield Deluxe

wie heeft er interesse?

  • Enfield? tis dat?

    Stemmen: 1 10,0%
  • ben altijd opzoek naar een goedkope motor.

    Stemmen: 1 10,0%
  • geef mij maar een nieuwe

    Stemmen: 1 10,0%
  • tuurlijk gaaf

    Stemmen: 7 70,0%

  • Totaal aantal stemmers
    10
Status
Niet open voor verdere reacties.

Low Profile

MF veteraan
10 sep 2004
1.760
0
Provincie utrecht
Ik ben zit met het idee om een Enfield Bullet te kopen bij de fabriek en er mee naar nederland te rijden en dan te verkopen. mijn vraag is dus is er interesse in een 2 maanden oude enfield? ik doe het niet voor het geld maar voor het avontuur.
als ik m kan verkopen kan ik hiermee de kosten drukken. vandaar mijn vraag

Raaij.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is dat een 500cc? Is dat friemeltje links van de cilinders een electrostart? Mooi hoor!

Je kunt hem achteraf toch gewoon op marktplaats zetten? Staat er wel vaker een, denk dat je hem wel kwijt raakt.
 
Ik vind 'm wel kicke. Wat wil je er voor vragen en hoeveel km zit er dan op als je terug bent? Correct me if I'm wrong, maar er staat me iets van bij dat Enfields alleen nog in India gemaakt worden? Wordt een leuk tochtje. Ik zal je topic in de gaten houden.
 
Hallo,
Ik heb serieus wel interesse.
Een bijna nieuwe oldtimer met geschiedenis, wat wil een mens nog meer?
 
lache wist niet dat er zoveel positieve reacties zouden komen. de reis staat
voor voorjaar 2006 gepland. tenminste als ik t met me werkgever kan regelen. maar ik heb al te horen gekregen dat t niet zo een probleem moet zijn.

de reis is ongeveer 10.000 kilometer in ongeveer 6 a 7 weken. 1 dag rijden 1 dag rust zeg maar. de motor, onderdak en volgens mij het eten zijn geregeld alleen de brandstof, en de visa moeten geregeld worden. en uiteraard moet hij in nederland weer gekeurd worden. maar bij een 2 maanden oude motor zie ik dat wel goed komen.
 
Heb al eens een stuk gelezen van mensen die een Enfield
bij de fabriek zijn wezen halen.
Veel reparaties onderweg en zelfs bij aankomst in nederland veel
kosten qua reparaties en ombouwen naar nederlandse maatstaven.
Vind het op zich een leuk avontuur en zou zelfs zelf mee willen.
helaas is er geen geld.
Ik denk dat de motor wel snel verkocht zal zijn, er is veel
interesse in semie klassiekers...
 
hij is wel te leveren met electrische start. voor de reparaties gaat er een auto mee met monteur en apparatuur. en hij is ook in EU uitvoering leverbaar.

natuurlijk kun je m bij de importeur nieuw kopen kost ie tussen de 5 en 6 duizend euro.

nu kost de reis rond de 5 en 6 duizend euro. zonder reeds boven genoemde dingen

roju1.jpg
 
fantastisch plan *D

het is dat ik teveel hypotheek, kinderen, opel kadett, golden retriever heb anders zou ik meewillen :9~

denk er alsjeblieft aan dat er een wereld van verschil zit tussen de indiaanse uitvoering en de europeesche uitvoering van die brommerts.
het is vast niet moeilijk welke je zou moeten hebben O-)
frits egli heeft hier veel werk verricht.
egli is dat een motorfiets :? ja jongens en meisjes dat is een motorfiets.
misschien kan herr frits je vertellen hoe je daar ter plekke aan een europeesche versie kan komen, hij heeft een website: http://www.egli-racing.ch/
 
toch kun je waarschijnlijk hetzelfde trucje nog zo opnieuw uithalen.

tegenwoordig zie je op youtube veel filmpjes van dit soort fietsen met de meest uiteenlopende dieselblokjes eronder geschroefd.

in duitsland is er ook een bedrijfje wat motoren ombouwt met een Hatz dieselmotor (zelfde blok als in zo'n trilplaat van de stratenmaker zit)
 
Dieselblokje is niet zo moeilijk,in India bouwen ze er Lombardini dieseltjes in,ik heb
bij een bedrijf gewerkt die bouwde kleine heftrucks voor in de tuinbouw,daar zaten
dezelfde dieselblokjes in,ik weet niet of de blokjes nog steeds gemaakt worden,maar er zal
best nog wel aan zo,n blokje te komen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan