Wie heeft er SPANJE tips voor me?

Heej Bask,

Als je van Sevilla naar het zuiden rijdt, kom je toch echt toffe weggetjes tegen. Daar door de bergen karren is echt gaaf. Sevilla Marbella is echt een groot bochten circus, door de bergen. Dan ineens zie je de zee voor je, echt super mooi. Zeker in de zomer, dan zijn die bergen hartstikke dor en droog, dan ga je de laatste toppen over en dan wordt het hartstikke groen, met super uitzicht op zee.

Madrid ben ik vorig jaar met de auto naartoe gereden vanuit Marbella, en dat is in het begin een leuke weg, maar daarna is het 1 lange weg kaars rechtdoor over eindeloze vlaktes. Das errug saai. En de stad zelf vond ik ook niet zo denderend, maar da\'s persoonlijk. Barca is gewoon jonger en levendiger.

Ik wil eigenlijk ook dit jaar eens proberen om naar Spanje te rijden, maar zie wel op tegen 2500 kilometer heen, en dan ook weer terug... Noord Spanje is zeker zo mooi, dus wellicht ga ik dat doen, scheelt iig 1200 kilometers...

Hasta Luego!
Toen ik in Zuid-Spanje was , had ik nog maar een paar dagen over dus heb ik de snelste weg terug genomen, nml via Huelva-Sevilla-Cordoba-Madrid en dat is een droge zooi met veel vlaktes=rechte wegen. :z
Volgende keer via Malaga dus...
Als je deze kant op komt, geef ff een seintje.
Slaapplaats heb ik niet (klein flatje)maar ik kan je wel de betere wegen hier in de buurt laten zien. :}
Dat geldt voor iedereen die deze kant op komt trouwens.
 
Ga waarschijnlijk in december naar Cadaques in Spanje, dan maar eens ff kijkje nemen in Andorra. :)

Met 4 wielen of 2 ?
En vergis je niet in de afstand he cadaques ligt echt wel ff aan de kust, na slinger de slinger ben je ff iets meer tijd kwijt dan rechtoe rechtaan. Weggetje is niet verlicht op de terug weg. Dus met 4 wielen wel okee 2 iets minder prettig.
Maar tis er wel leuk :) veel plezier dus en :} om te rijden

Oja enne voor een ieder die \'t dus nog niet gelezen heeft: http://www.xs4all.nl/~sybren

En pino, Barcelona moet je toch echt niet gaan missen :}
 
Laatst bewerkt:
Met 4 wielen of 2 ?
En vergis je niet in de afstand he cadaques ligt echt wel ff aan de kust, na slinger de slinger ben je ff iets meer tijd kwijt dan rechtoe rechtaan. Weggetje is niet verlicht op de terug weg. Dus met 4 wielen wel okee 2 iets minder prettig.
Maar tis er wel leuk :) veel plezier dus en :} om te rijden

Oja enne voor een ieder die \'t dus nog niet gelezen heeft: http://www.xs4all.nl/~sybren

En pino, Barcelona moet je toch echt niet gaan missen :}

Zal wel met het koekblik worden, of ik moet m\'n ouders eventueel zo gek krijgen om m\'n spullen mee te nemen. Zij gaan nl. met de trein en dan kan ik, als ik er 1 heb, met de motor.
 
Als je in spanje gaat rijden moet je zeker de kustweg van st.feliuex naar l\'loret rijden. Prachtig, bochten en hoohteverschil de spanjaarden gebruiken deze weg bijna niet. Is een toeristische route met veel stopplekken voor mooie pics. Zomers erg warm daar. Dus doen ... :]
 
Als je in spanje gaat rijden moet je zeker de kustweg van st.feliuex naar l\'loret rijden. Prachtig, bochten en hoohteverschil de spanjaarden gebruiken deze weg bijna niet. Is een toeristische route met veel stopplekken voor mooie pics. Zomers erg warm daar. Dus doen ... :]
:^

2x keer met de auto gedaan NIET LEUK

ga ik zeker een keer op de motor doen
lengte was iets van 35 km slingeren langs de kust toch?
 
Op woensdag 23 januari 2002 19:29 schreef mad2 het volgende:Oja enne voor een ieder die \'t dus nog niet gelezen heeft: http://www.xs4all.nl/~sybren
ff een stukje uit je reisverslag:
\"When leaving the Basque country (that is part of SPAIN you dumb ETA fuckwits) we entered Vitoria county, the poorest part of Spain\"

Vitoria county : provincie Alava is , al zou je het niet zeggen, juist een van de rijkste provincies van Spanje.
Als je echt arme gedeeltes van Spanje wilt zien, moet je naar het binnenland van Spanje gaan.

En , helaas voor de overgrote meerderheid van de basken, is baskenland nog steeds een deel van Spanje.\ '(
 
eheh hmm bedankt voor de info iedereen!

en het vakantieverslag van Sybren & Madeleine heb ik gebookmarkt ;)

En pino, Barcelona moet je toch echt niet gaan missen :}


dat komt goed!

maarre.. dat van die banden.. loopt dat nou echt zo\'n vaart? ik heb er eind van de zomer nieuwe bridgestones onder laten zetten (batlax? kan dat?) Hoe gaan die banden zich houden? Ervaring iemand?
 
maarre.. dat van die banden.. loopt dat nou echt zo\'n vaart? ik heb er eind van de zomer nieuwe bridgestones onder laten zetten (batlax? kan dat?) Hoe gaan die banden zich houden? Ervaring iemand?

Welke Battlax: BT020 of BT010 ?
Ik heb BT010 :} eronder gehad, hele goede bandjes maar de voorband hield het amper 5.000 km uit en de achterband nog minder.
BT020 zijn hardere banden, te vergelijken met Michelin Macadam.
 
Hallo! Ik ben nieuw hier, ik heb een Honda CBR600..

Ik wil deze zomer op de motor naar Spanje! Ik wil op de bonnenfooi, geen vaste route dus.

Wie heeft er tips? Ik ben al eens door Frankrijk gereden een paar dagen (langs de kust) en dit is me zeer goed bevallen.

Plaatsen die ik aan wil doen zijn Madrid & Barcelona.

Rij eens via Parijs naar de A71 , de N9 en vervolgens de A75 naar Perpignan. Dat stuk snelweg vanaf zeg maar Clermont-Ferrand (A75) is een prachtig stuk. Stuur je door het Centraal Massief op een bochtige snelweg. :9~ Schitterend!!! Dit is dan meer voor het snellere bochtenwerk.
Als je toch naar Barcelona gaat, ga dan eens via de kust naar St.Feliu de Guixol en zo naar Tossa de Mar. Dat is een stukje kustweg van zo'n 24 km en 365!!!bochten. :9~ :9~ :9~
Moet je echt doen. Stond ook een stukje van in de "MOTOR" laatst. Aanrader dit stukkie weg.
 
Laatst bewerkt:
Op dinsdag 22 januari 2002 10:46 schreef RAYF4 het volgende:
Erg Leuk rijden: hele noordkust van Spanje :] .
Super rijden: Pyreneeen, gebied ten noorden van Barcelona. :}
Als je er toch langskomt, stop ff in Andorra , goedkoopste motorkleding van Europa.
Minder interessant: binnenland , uiterste zuiden.
Dus als ik naar Jerez rij begin Mei kan ik beter langs de kust ipv dwars door het land?
En vwb het zuiden, wat dacht je van de Sierra Nevada?
 
Op woensdag 23 januari 2002 13:10 schreef RAYF4 het volgende:Als je deze kant op komt, geef ff een seintje.
Slaapplaats heb ik niet (klein flatje)maar ik kan je wel de betere wegen hier in de buurt laten zien. :}
Dat geldt voor iedereen die deze kant op komt trouwens.
Bij deze dus, ik vertrek op 3 of 4 Mei vanuit het Brabantse voor mn trip naar Jerez. Zie ook MotoGP Jerez 11 Mei
 
Bij deze dus, ik vertrek op 3 of 4 Mei vanuit het Brabantse voor mn trip naar Jerez. Zie ook MotoGP Jerez 11 Mei
Ondertussen heb ik een (grotere) flat gekocht met garage (foto\'s staan hier ergens op t forum) dus nu heb ik wel slaapplaats indien niet bezet met andere gasten.
Als je deze kant op komt zou ik als ik jou was een paar daagjes blijven; er is hier genoeg te doen en te zien.
Voor mij is het ideaal;op 10 min. van mooie stranden en schitterende stuurwegen.
Maar ja, ik ben bevooroordeeld. ;)
Voor die trip van je zal ik \'s een paar leuke stuur-routes opzetten voor je als ik wat meer tijd heb.
Zuid-oost spanje ken ik niet zo goed (blijkt ook uit dit topic ;) )maar tot nu toe heb ik het lekkerst ge :] hier aan de noordkust en in de pyreneëen, met schitterende slingerwegen door de bergen met erg weinig verkeer en zonder snelheidscontroles.
In Catalonië heb je ook plenty :9~ stuurwegen gezien en is het weer over het algemeen beter dan hier aan de noordkust.
Misschien wel een leuke route vanuit Nederland: via de Eifel en Alpen naar Barcelona, vandaaruit via Huesca(z-pyreneëen)en Pamplona naar San Sebastian en via de noordkust tot Gijon, van daar uit afzakken via Caceres naar Jerez.
Als je met deze route klaar bent kun je geen bocht meer zien! :P
 
Cantabrië, stukje landinwaarts van Santander: :9~
full
 
Zuid Spanje: Andalucie.
Ronda, Granada, Cordoba, Sevilla, Malaga.

Fantastisch rijden, vooral binnenlanden.
NIET in juli-augustus gaan. Veel te warm.
Mooiste tijd: mei-juni en september.
 
Ergens vorig jaar zijn in Motoren & Toerisme 2 aanrijroutes naar Spanje beschreven. Ze liepen niet over autostrades en ook niet over routes nationales. Kijk eens op hun site of je dat terugvindt.
 
Ergens vorig jaar zijn in Motoren & Toerisme 2 aanrijroutes naar Spanje beschreven. Ze liepen niet over autostrades en ook niet over routes nationales. Kijk eens op hun site of je dat terugvindt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan