Wie heeft er wat veranderd aan zun brommert?

Mar1tin

Spa is gááááf!
Donateur
19 nov 2001
6.076
242
Weert (Limburg, NL)
In navolging van een goed voorbeeld: wat hebben we allemaal al gedaan aan onze brikkies :} :} :}
wilde ik ook goed volgen! :P
Vraag is dus wel duidelijk dacht ik?
Welke \"verbeteringen\", wijzigingen, modificaties e.d. heeft men aan zijn/haar brommert gedaan?

\'T zal vast niet het eerste topic hierover zijn? maar kan er geen vinden die hier ook expliciet over gaat! :?
Dus:

Vertel!

Zal zelf ff knippen/plakken, is dat ook duidelijk :P

Komptie! :

Frame: Zwart geanodiseerd (+ achterbrug uiteraard)
Voorvork: Cpl binnenwerk vervangen door WP-spul + montage van een WP-stuurdemper!
Achterpoot: WP-race.
Wielen: Marchesini magnesium velgen.
Blok: standaard; nóg wel, heb ander blok liggen
Tank: Vervangen door carbon/kevlar exemplaar.
Kuip+ spatborden: Vervangen door carbon/kevlar resp. carbon.
Afdekkapjes: ook carbon.
Carburatie: Dynokit met K&N filter
Uitlaat: Arrow race-systeem met eigenbouw demper.
Ketting+tandwielen: Vervangen door 520 ketting + alu achtertandwiel.
3 kilo stalen bevestigingsbouten/schroeven+moeren vervangen door P60/65 aluminium
Remmen voor: standaard (wel stalen leidingen)
Remmen achter: eigenbouw remschijfje met Brembo-klauwtje
Rem/schakelset: Vervangen door eigenbouw carbonbrackets en alu steuntjes.
Rest: standaard.

Resultaat: Rijklaargewicht 176 kg (met volle tank)
Extra\'s : Datatool alarm en Sigma 800 teller.
o ja, ook voor de gelegenheden: Renntech bagagerekje!
 
Laatst bewerkt:
een heel leuke technische item...

ik heb maar een paar maanden rd350. toen ik hem kochte was ie als uit de showroom. nu niet meer.
goodrich, fzr1000 master, fj1100 klawen, wp ingekorte xj veer, bt 45. heb ook een achterbrug van rgv en fz600 maar heb nog geen tijd.
.. en winter project: alu frame(spondon, rgv of szr), achterbrug(zie boven), wielen(rgv, tzr, szr.. of weet nog nie), pipes(abby, arrows, lomas of eigen bouw), ohlins achter, voorvork USD(rgv, tzr of szr), hitachi of femsa onsteking, stage 2 of 3 tuning, tz350 silver-kooi lagers op krukas, mic's 28 of 30, ram-air intake, al die kleine dingitjes ... ik wil 75 pk op de achterwiel(met 120-130 kg).
 
Ik heb nix veranderd, alleen wel even een Sigma een dezer dagen erop gooien.

Plannen :

- donker kuipruitje (MDI)

Meer niet ;) En kleinere donkere knipperlichten zijn oerlelijk op een GSXF, tenminste wat ik vorige week heb gezien was echt om te huilen zo lelijk!
 
Op zaterdag 06 juli 2002 16:33 schreef Alexx het volgende:
een heel leuke technische item...

ik heb maar een paar maanden rd350. toen ik hem kochte was ie als uit de showroom. nu niet meer.
goodrich, fzr1000 master, fj1100 klawen, wp ingekorte xj veer, bt 45. heb ook een achterbrug van rgv en fz600 maar heb nog geen tijd.
.. en winter project: alu frame(spondon, rgv of szr), achterbrug(zie boven), wielen(rgv, tzr, szr.. of weet nog nie), pipes(abby, arrows, lomas of eigen bouw), ohlins achter, voorvork USD(rgv, tzr of szr), hitachi of femsa onsteking, stage 2 of 3 tuning, tz350 silver-kooi lagers op krukas, mic's 28 of 30, ram-air intake, al die kleine dingitjes ... ik wil 75 pk op de achterwiel(met 120-130 kg).

Heb in een grijs verleden dus ook een getunde RD 350 gehad; alles TZ 350 en/of cilinderblok van een OW 31 (=TZ 750:2=375 cc *D )
Verder nog Hoeckle krukas en Femsa ontsteking :}
Leuk fietsje hoor, +/- 85 pk, 112 kg :}
Vervelende was alleen in een seizoen nog ff Fl 7000,- aan onderdelen verstookt, maar ja, hobby mag geld kosten hè |(
Uiteindelijk toch maar weggedaan en later nog een aantal min of meer orginele RD's gehad :}
Die bleven tenminste heel! Dussuh, Alex, bezint er ge begint! :P

[edit] O ja, heb er niet mee geraced trouwens, wel circuit gereden, racen leek me dan toch wel wat te duur wordrn :P [/edit]
 
Op dit moment alleen BSM Vampire RVS uitlaat. Rode kuipruit is in bestelling en ik moet nog mooie knipperlichten vinden.
 
Nou vooruit dan maar :)

Wielen zwart gespoten:...waren grijs :r
Stuurdemper wp
Ivannaalden(carberateur naalden!!)
Donker ruitje
solaseat
laser demper
carbon r.a.w
stalen remleidingen

En wat er spoedig op komt een undertail(heb ik al :9 )maar ik weet nog steeds niet in wat voor een kleur in hem laat spuiten ook het achterspatbord en onderkuip wil ik in die kleur.

misc.php


Bijlage: 100kbr1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb in een grijs verleden dus ook een getunde RD 350 gehad; alles TZ 350 en/of cilinderblok van een OW 31 (=TZ 750:2=375 cc *D )
Verder nog Hoeckle krukas en Femsa ontsteking :}
Leuk fietsje hoor, +/- 85 pk, 112 kg :}
Vervelende was alleen in een seizoen nog ff Fl 7000,- aan onderdelen verstookt, maar ja, hobby mag geld kosten hè |(
Uiteindelijk toch maar weggedaan en later nog een aantal min of meer orginele RD's gehad :}
Die bleven tenminste heel! Dussuh, Alex, bezint er ge begint! :P

[edit] O ja, heb er niet mee geraced trouwens, wel circuit gereden, racen leek me dan toch wel wat te duur wordrn :P [/edit]
tja, ik ben wat later mee begonen :) )) ik geef nog liever paar duizend aan de onderdelen dan een "nieuwe" motor kopen. als je maar wat rond kijk zie je alleen maar r's, gsxr's, ... ik heb nu al een vw golf en ik wil niet nog een golf-achtige bike rijden.
 
Check mn site maar, al teveel om op te noemen
Elke keer komt er wat bij.
 
Veranderingen:

Laser carbon Oval uitlaat
Kleine knippers achter
Kuip geheel zwart laten spuiten
Jet-Stream ruitje in smoke
K&N luchtfilter
Sigma Targa gemonteerd

Kan verder zo ff niets bedenken
 
* Xenon H4
* Clear Double Bubble
* CarboTech Carbon tankshield
* CarboTech Hugger
* Topline Solo seat
* Topline Undertail
* Duke miniknippers
* Laser Hotcam + race bracket
* Alu gouden boutjes rondom tankdop
* LSL voetsteuntjes
* Hyperpro Stuurdemper
* duo voetsteunen en handgrepen weg
* WP competition schokbreker
* WP race modificatie voorvork
* WIERES 42 tandwiel achter
* Goodridge stalen remleidingen
* DID X-ring 525 ketting
* Alu stuurgewichtjes

Op het verlanglijstje staat nog een carbon voorspatbord en zwarte PVM wielen ;)
 
Ik aan me scooter :)

-DR70 (70cc)
-17,5mm Carburateur
-Yasuni R

Vandaag gemonteerd dus nog even inrijden..
 
Kan best zijn dat ik wat vergeten ben… maar ik kan niet alles weten he ;)

Laser uitlaat
Soloseat
Dynokid
K&N luchtfilter
LSL Race stepjes
Alu kettingbeschermgeval
Kleine knipperlichjes
Een paar stickers hier en daar :P
 
Vrij weinig eigenlijk, er heeft ooit eens een andere demper opgezeten maar die is er weer vanaf (toen ik nog lang geen 18 was ==> fietsje van pappie); wel zitten er compacte knipperlichtjes op vooraan, niet meer van die uitstekende dingen maar aan de kuip vastgeplakte exemplaren. En hij is wat grammetjes lichter gemaakt, links door mij, rechts door m'n pa. |( En dat ging nu toevallig niet expres.

O ja, ik heb ook mijn slijtbouten bijna helemaal afgesleten tijdens de laatste excursie op Lelystad :] maar dat zal hier wel niet bedoeld worden. :+
 
Dyno stage 3
K&N filters
Fly koplamp + fly spiegels
Tail Risers
Undertail
Achterlichtunit met geïntegreerde knippers
Dragbar stuur
LSL schakel/rem set
Beetje special paint
Andere twvh (voor -1 achter +2)

oja en een open Bos uitlaatje natuurlijk...

(Bijna) In huis maar nog niet gemonteerd;
Spiegler radiaalpompjes voor kopeling en voorrem, stalen leidingen + voor en achter WP.
 
Laatst bewerkt:
ik heb vandaag net de kruiskop schroeven (die lelijke dingen zitten overal op mijn motor) waar het oliefilterdeksel mee vast zit vervangen door inbussen.
En ik heb de motor gepoetst.

Dat is toch wel erg radicaal he?

(standaard dingen als olie en oliefilter ook vandaag nog vervangen en ik moet nog ff een nieuw luchtfiltertje regelen want er zit een gigantisch gat in dat ding wat er in zat, heb nu een tijdelijke oplossing bedacht en mischien laat ik dat ook wel zo)
 
We hebbe het hier nie over scooters....ga lekker naar je brommerforum man...

:^ :P

Op zaterdag 06 juli 2002 19:05 schreef CBRgirl het volgende:
Kan best zijn dat ik wat vergeten ben… maar ik kan niet alles weten he ;)

Laser uitlaat
Soloseat
Dynokid
K&N luchtfilter
LSL Race stepjes
Alu kettingbeschermgeval
Kleine knipperlichjes
Een paar stickers hier en daar :P


En de vader heet Dyno?

;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de volgende mods op mijn motor toegepast:
- de neus compleet aan puin
- het frame zo krom als een banaan
- deuk in tank
en natuurlijk de nodige schade aan spiegels, kuip, zadel e.d..

Kan me voorstellen dat ik er niet de schoonheidsprijs mee win :) .
 
- Compleet Laser Pro D'Or carbon systeem
- RVS remleiding voor
- Spatbord ingekort
- Cockpit verlichting van wit naar groen veranderd

Hoop nog een keer WP veren in m'n voorvork te doen maar das nog even afwachten.
 
"Wie heeft er wat veranderd aan zun brommert?"

Nou, ik rijd toch op een brommert :?

En jullie niet dus! :P
 
Goh, wat ben ik saai. Zitten RVS remleidingen op, een Remus Grand Prix (nu effe niet :( ) en een double bubble.

Heb eigenlijk geen zin om er meer aan te doen. Vind het wel goed zo en er komt binnen 1 jaar toch een andere.
 
Terug
Bovenaan Onderaan