ik heb honger
misschien is 1+ idd een mooie optie
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ik heb honger
misschien is 1+ idd een mooie optie
Nou hier dan mijn ervaring op zolder vorig jaar in groep 1
Rijervaring :4 maanden
Motor : gsx600 f
In het begin was ik ook aan het twijfelen of ik nu 1 of 1+ zou doen.
Nou ik ben blij dat ik 1 gedaan heb.
Het was in april en het regende die dag echt niet meer normaal.
Persoonlijk heb ik een hele hoop geleerd betrekking tot het aansnijden van de bochten,en het remmen.
Dat ik op een relatieve veilge manier je grens kunt verleggen.
En ja ook in de regen kun je hard dat was me wel duidelijk geworden naar dat dagje.
En laten we heel eerlijk zijn hard rijden op een recht stuk dat kan iedereen,maar op een mooie snelheid door de bochtjes( en ja op zolder heb je best wel wat gemene bochtjes)
Daar komt toch wel wat kennis en techniek bij kijken.
Het theorie gedeelte vond ik echter wat minder.( uitleg over de stand van de voeten en nog een paar van die dingen waar ik zo iets van had, dat keer je toch tijdens het lessen)
Vanaf het derde gedeelte theorie vond ik het echter wel weer leuk worden.
uitleg van aan snijpunten/rempunten.
En proberen te schakelen zonder koppeling.
Ja dit jaar ga ik weer maar dan in een ander groepje (1+) en met een andere motor( rf900r)
hopelijk heb je hier wat aan.
tuurlijk op ik behoor nog tot de baby,s he moet nog veel lerenOpschakelen mag ik hopen,terugschakelen is alleen voor meer ervaren mensen en/of met een dikke portemenee.
hallo
Ik heb me ingeschreven om een circuit cursus te doen op Zolder (nivo 1). Maar na wat google en wat rond neuzen op forums, heb ik het idee gekregen dat nivo 1 maar wat "toeren" over het cirquit is.
Mijn vraag is: wie heeft dit al eens gedaan en wat vond die hier van?
ik heb honger
misschien is 1+ idd een mooie optie
Ik ben van mening, dat als je nog nooit op Zolder gereden hebt, je beter niet niveau 2 kunt pakken. Mensen aldaar hebben (over het algemeen) al ervaring met het circuit, en dus niveau 1 of 1+ gehad. Daar ligt het niveau dan ook al een stuk hoger. Aangezien zij de baan en rempunten al reeds kennen, lijkt het mij dat je dat niet bij kunt houden (niets persoonlijks tegen jou, maar zo zie ik het theoretisch). Niveau 1+ is de eerste helft van de dag theorie (rempunten, houding etc.) met rijden onder begeleiding. Dit gaat per sessie in niveau stijgen. Sessie 4 en 5 (na de middag) mag je vrij rijden, dus kun je je eigen niveau aanhouden.
Ik heb ook niveau 1/1+ gedaan, tot 2 x toe dus. De laatste keer ik heb "vrij rijden minder snel geboekt", en dan ben je toch blij dat je de baan al kent!
Ik heb nog nooit op Zolder gereden, maar ga toch echt niet in de groep 1 of 2 rijden. Misschien 1 sessie, maar daarna ben ik bang dat het toch gauw sneller moet gaan. Rij op Assen net onder de 2 minuten. Het is natuurlijk afhankelijk van je ervaring op het circuit (niet dat ik mega veel gereden heb, maar een dag of 11 - 12 toch zeker wel)
Heb op Assen begin 2009 de beginners cursus gedaan, maar das echt zeer traag toeren. Moest na twee sessies naar groep 2 vrij rijden. In juli the race academy cursus in Alès gevolgd en daar erg veel techniek geleerd.
Nivo 2 is onderverdeeld in meerdere groepen van heel weing tot flink ervaren rijders.
je rijdt ook niet constant achter de instructeurs aan,maar meer zo hard als je durft.
de instructeurs rijden mee en maken video matriaal van alle deelmeners dat later weer geevalueerd wordt
Nivo 2 is onderverdeeld in meerdere groepen van heel weing tot flink ervaren rijders.
je rijdt ook niet constant achter de instructeurs aan,maar meer zo hard als je durft.
de instructeurs rijden mee en maken video matriaal van alle deelmeners dat later weer geevalueerd wordt
Verwacht niet dat ik in een niveau 2 cursus dingen ga leren qua houding enz. Hoogstens wat rempunten en lijnen over het circuit. Moest op Alès op een gegeven moment naar de A1 groep welke als snelste rond reed.
Denk voor mij dat het verstandiger is een sessie in groep 2 te rijden en dan naar groep 3 te gaan. Voor beginners is het zeker wel aan te raden om in niveau 1 of 1+ in te schrijven of in groep 1 of 2 vrij te gaan rijden.
toch in groepjes van 4 ofzo ik ben benieuwd , niv2 ga ik volgend jaar doen
Dit is wat men erover schrijft :
NIVEAU 2 Zolder
De cursus voor alle deelnemers met aantoonbare circuit ervaring.
Omdat veel deelnemers van het vrij rijden op een gegeven moment niet harder of beter gaan rijden hebben wij de cursus niv.2. In deze cursus leren we je de kleine foutjes die je maakt om te zetten in nog meer vertrouwen, waardoor je automatisch gemakkelijker harder gaat rijden op het circuit. Deze cursus is het sumit voor de motorsportschool, we geven deze cursus sinds een aantal jaren op het circuit van Zolder. Door deze ruime ervaring is dit echt een topper onder de circuittrainingen. We werken op deze cursus dagen de gehele dag vanuit één van de pitboxen. Tijdens deze cursus zijn de deelnemers door middel van een T-shirt te herkenen voor de instructeur, elke instructeur heeft 4 cursisten onder zijn hoede en zal zowel op het circuit als daarbuiten jullie begeleiden. Tevens is er een aparte theorie instructeur en een veringspecialist aanwezig, die zowel in de pitbox als langs het circuit jullie verrichtingen nauwlettend volgt. Op deze cursusdag zal heel veel aandacht gegeven worden aan kijk-,rem- en stuurtechniek en het verbeteren van de rijeigenschapen van je eigen motor, na elke praktijksessie (7x 20 minuten) is er een theorie sessie waar de verrichtingen zullen worden geëvalueerd. Er wordt namelijk op deze dag gebruikt gemaakt van camera''s op de motoren van de instructeurs, wat tijdens de theorie bekeken en besproken wordt. In totaal heeft elke deelnemer meer dan 200 minuten circuittijd en ruim 3 uur aan theorie lessen gevolgd. Tijdschema melden rond 7:00u einde evenement 18:00u, stille uitlaten. Origineel of vervangingsuitlaat met DB killer. Paddock met stroom, benzinepomp, restaurant en sanitaire voorzieningen aanwezig.
Ikzelf vond het nogal ongestrucutueerd,alles reed op een gegeven moment door elkaar heen,en er was te weinig tijd om de beelden en rijstijlen van de deelnemers te evalueren.Ik heb meer opgestoken van vrij rijden,volgend jaar met een wat nieuwere(stabielere fiets,heb tot nu toe alles met een gixxer 750 uit 1990 gedaan) komend jaar een 750 srad
nou we zullen het wel zien dan .....
ik heb dit jaar 5 keer vrij rijden minder snel gedaan maar wil wel is die niv2 doen kijken of ik daar wat van oppik
niet zo netjes dan eigenlijk , want daar gaat het nou net om
en wat voor tijden rij jij nou?
ik ben zelf nml nog aan het twijfelen of ik gelijk groep 2 ga doen of eerst nog een keer vrijrijden minder snel..
Met te weinig tijd bedoel ik :elke deelnemer.
Soms had je wel de tijd voor feedback dan was er weer iemand voor je die veel en lang uitleg vroeg/kreeg .
Mijn maat was het wel goed bevallen...dus.
Maar die heeft ook een hele grote bek ,en wurmt zich overal tussen
ik ga hem pas 11-6 doen dus daarvoor rij ik nog wel een keertje vrij denk ik
ik kom dus de laatste 2/3 dagen niet meer verder , blijf hangen op 2.00 en een beetje
zal wel meer gas moeten geven grote bek ; check
ik had al een beetje zitten zoeken naar ervaringen en was dus al zoiets tegen gekomen , dat je echt brutaal moet zijn en gewoon alles vragen
ik ga hem pas 11-6 doen dus daarvoor rij ik nog wel een keertje vrij denk ik
ik kom dus de laatste 2/3 dagen niet meer verder , blijf hangen op 2.00 en een beetje
zal wel meer gas moeten geven grote bek ; check
ik had al een beetje zitten zoeken naar ervaringen en was dus al zoiets tegen gekomen , dat je echt brutaal moet zijn en gewoon alles vragen
da's ook mijn ronde tijd ik d8 02:03 (een keer gemeten mijn een stopwatch van een mobiel)met mijn ouwe frikandel .
Komend jaar wil ik toch wel onder de 2 min komen
Dit zal ik wel nooit halen
ik zit dus echt al 2 dagen op die 2.00 en nog wat100ste , das echt frustrerend
dr zit rechts zo'n draaibaar handvat en daaraan vast een hendel, je moet wat eerder aan dat handvat draaien uit een bocht en wat later aan die hendel trekken voor de bocht
ik zit dus echt al 2 dagen op die 2.00 en nog wat100ste , das echt frustrerend
ik zal dat dus ook nooit halen hoop nog wel is onder 1,50 te komen
shittttttttttttt , dat is het dus ik dacht al hoe doen ze dat nou toch
zeg nooit nooit he, van dat filmpje zie ik toch al weer 2 punten waar ik de lijnen dus totaal verkeerd pak... is weer handig voor de volgende keer