Wie heeft ervaring met circuit rijden op Zolder, niveau 1?

mwah die eerste foto niet zo... maar dat was mn allereerst circuitdag en in groep 1+ dus dat was in een treintje rijden en niet erg spectaculair ofzo...

die tweede is van vrijrijden de keer daarna, toen ook gelijk naar de 2:00 gegaan *D

Top! k had me voor niv. 1 ingeschreven vorig jaar, maanden naar uitgekeken en was er van overtuigt dat ik op woensdag moest, bleek dinsdag te zijn! Wat voelde ik me toen stom.. Week daarna mocht ik vrij rijden (had ik me al voor ingeschreven) en reed mn r6 2001 totall loss.. 2maanden later met de r1 98 en ging super! Helaas geen tijdwaarneming..

Volgend jaar ook maar wat curcussen pakken!
 
Top! k had me voor niv. 1 ingeschreven vorig jaar, maanden naar uitgekeken en was er van overtuigt dat ik op woensdag moest, bleek dinsdag te zijn! Wat voelde ik me toen stom.. Week daarna mocht ik vrij rijden (had ik me al voor ingeschreven) en reed mn r6 2001 totall loss.. 2maanden later met de r1 98 en ging super! Helaas geen tijdwaarneming..

Volgend jaar ook maar wat curcussen pakken!
_O- _O- da's idd niet slim nee _O-

en zo blijkt (helaas) maar weer dat het altijd verstandig is om in een begeleide groep te beginnen..

tijdswaarneming was vorige keer met een maat langs de baan en komend jaar haal ik toch echt een laptimer, vind het zo'n onzin dat ze de tijden niet bekend maken terwijl ze die daar gewoon hebben... |(
 
Effe wachten :9 ,een gaan :9~

Die jongen in dat grijze pak is Roel(ben ik bevriend mee geraakt op zolder)toffe peer :Y
full
 
_O- _O- da's idd niet slim nee _O-

en zo blijkt (helaas) maar weer dat het altijd verstandig is om in een begeleide groep te beginnen..

tijdswaarneming was vorige keer met een maat langs de baan en komend jaar haal ik toch echt een laptimer, vind het zo'n onzin dat ze de tijden niet bekend maken terwijl ze die daar gewoon hebben... |(

dat ze de tijden niet bekend maken heeft,denk ik, te maken dat ze dat wettelijk niet mogen.
Aanzetten tot competitie ofzo,en dat zij dan verantwoordelijk zijn voor evt ongevallen
 
Laatst bewerkt:
_O- _O- da's idd niet slim nee _O-

en zo blijkt (helaas) maar weer dat het altijd verstandig is om in een begeleide groep te beginnen..

tijdswaarneming was vorige keer met een maat langs de baan en komend jaar haal ik toch echt een laptimer, vind het zo'n onzin dat ze de tijden niet bekend maken terwijl ze die daar gewoon hebben... |(
Heeft te maken met verzekeringen. Zodra ze de rondetijden bekend maken kunnen ze het niet meer verkopen als rijvaardigheidstraining, dan wordt het een wedstrijd (tegen de klok). Bij sommige verzekeringsmaatschappijen is dat het verschil tussen uitgekeerd krijgen of zelf lappen.

Als een maatje van je langs de baan gaat staan met een stopwatch/telefoon en een vast punt uitkiest om af te drukken (bijvoorbeeld finishlijn of rode streep aan het begin van de eerste linker) weet je binnen een paar tienden/honderdsten je rondetijd.

Als je 1:55 rijdt zou ik er trouwens nog geen slicks onder leggen, dat red je met Pilot Powers nog wel (tenzij het 30 graden is en/of je hebt belabberde vering). Ik zou dan eerder voor BT003's of Supercorsa's kiezen, die gaan wat langer mee dan slicks.
 
dat ze de tijden niet bekend maken heeft,denk ik, te maken dat ze dat wettelijk niet mogen.
Aanzetten tot competitie ofzo,en dat zij dan verantwoordelijk zijn voor evt ongevallen

Bij unive ben je ook verzekert zolang er geen tijdwaarneming aanwezig is! misschien dat dit bij meerdere maatschappijen zo is.
 
Heeft te maken met verzekeringen. Zodra ze de rondetijden bekend maken kunnen ze het niet meer verkopen als rijvaardigheidstraining, dan wordt het een wedstrijd (tegen de klok). Bij sommige verzekeringsmaatschappijen is dat het verschil tussen uitgekeerd krijgen of zelf lappen.

Als een maatje van je langs de baan gaat staan met een stopwatch/telefoon en een vast punt uitkiest om af te drukken (bijvoorbeeld finishlijn of rode streep aan het begin van de eerste linker) weet je binnen een paar tienden/honderdsten je rondetijd.

Als je 1:55 rijdt zou ik er trouwens nog geen slicks onder leggen, dat red je met Pilot Powers nog wel (tenzij het 30 graden is en/of je hebt belabberde vering). Ik zou dan eerder voor BT003's of Supercorsa's kiezen, die gaan wat langer mee dan slicks.

ah oke, dat is inderdaad een aannemelijke redenatie :Y

maar wie had het over slicks eigenlijk? dat heb ik eff gemist denk ik..
 
ah oke, dat is inderdaad een aannemelijke redenatie :Y

maar wie had het over slicks eigenlijk? dat heb ik eff gemist denk ik..

Downsider had het over slicks. Als je een goed setje 2e hands over kunt nemen voor een appel en een ei kun je dat best doen natuurlijk, maar nieuw kopen lijkt me zonde bij dat soort tijden. Tenzij je er net zo lang mee doet als een setje SC's, en ze net zo duur zijn.
Mijn maat rijdt : 01:55 met een zx6r uit 2007 met slicks eronder en stalen remleidingen voor de rest standaard ikzelf tot nu toe met de deze(foto) dus met een 98-er srad moet ik toch wel sneller rondgaan ;)


[afbeelding]
 
Downsider had het over slicks. Als je een goed setje 2e hands over kunt nemen voor een appel en een ei kun je dat best doen natuurlijk, maar nieuw kopen lijkt me zonde bij dat soort tijden. Tenzij je er net zo lang mee doet als een setje SC's, en ze net zo duur zijn.
ah oke.. had ik ff gemist ;)

maar slicks zijn nieuw over het algemeen goedkoper dan SC's... denk dat ik ook wel voor nieuwe slicks ga tzt ipv de SC's... en slicks schijnen ook nog langer mee te gaan :Y
 
niv 1 of 1+ altijd doen als t je 1e keer is....het testosteron-gehalte in niveau 2 ligt altijd dusdanig hoog dat wanneer ze vrij worden gelaten en giga veel crashes zijn. als je daar als beginner tussen zit, ga je t niet naar je zin hebben denk ik zo.
Sterker nog, het is knetter gevaarlijk om daar als beginner tussen te gaan hangen. Als je geen circuit ervaring hebt starten in niveau 1. Dat gaat idd in een slakkengang maar je leert wel heel goed de bochten aansnijden!!! Als je al meer ervaring hebt, bijvoorbeeld met vrij rijden dan naar 1+ en pas als je als een debiel tekeer gaat in vrij rijden kun je aan 2 gaan denken. Vraag me overigens af hoe ze dat 'aantoonbare ervaring' controleren voor niveau 2...?

LET OP: Er is niets gevaarlijker dan mensen die op het circuit in de verkeerde groep (niveau) rijden dus wat je ook kiest, gebruik je verstand!!!
 
Laatst bewerkt:
Sterker nog, het is knetter gevaarlijk om daar als beginner tussen te gaan hangen. Als je geen circuit ervaring hebt starten in niveau 1. Dat gaat idd in een slakkengang maar je leert wel heel goed de bochten aansnijden!!! Als je al meer ervaring hebt, bijvoorbeeld met vrij rijden dan naar 1+ en pas als je als een debiel tekeer gaat in vrij rijden kun je aan 2 gaan denken. Vraag me overigens af hoe ze dat 'aantoonbare ervaring' controleren voor niveau 2...?

LET OP: Er is niets gevaarlijker dan mensen die op het circuit in de verkeerde groep (niveau) rijden dus wat je ook kiest, gebruik je verstand!!!

ze zullen dan wel naar je inschrijvingen kijken , maar eerst vrij rijden en 1+ is nou ook niet zo verstandig :N
 
ze zullen dan wel naar je inschrijvingen kijken , maar eerst vrij rijden en 1+ is nou ook niet zo verstandig :N
Hoezo niet? Als je eerst 1 gedaan hebt, dan het geleerde uit gaat proberen in vrij rijden 'minder snel' om vervolgens een keer 1+ te doen? Geen probleem lijkt me... :)
 
Hoezo niet? Als je eerst 1 gedaan hebt, dan het geleerde uit gaat proberen in vrij rijden 'minder snel' om vervolgens een keer 1+ te doen? Geen probleem lijkt me... :)

ik zou het geleerde lekker proberen in 1+ en daarna vrij gaan rijden minder snel maar dat is ieder voor zich ;) ik vind het snelheids verschil trouwens toch veelste groot in minder snel |( er rijden daar mensen rond die 1,50 rijden en ook weer mensen die misschien net aan 2,10 komen ofzo en als jij daar dan tussen gaat rijden met alleen je niv1 ...... maar net wat ik al zeg ieder voor zich :X
 
eerst vrijrijden en dan 1+ :? nee dat werkt lekker, je lijnen stapvoets leren en dan gelijk gaan vrijrijden... eerst 1 en 1+ of allebei doen, daarna vrijrijden MS en dan groep2 en dan vrijrijden snel..

vorige keer in groep 1+ heb ik in de 2 vrije sessie aardig wat mensen op een ronde gezet, zegt wel wat over het tempo in groep 1+ dus..
 
Bij unive ben je ook verzekert zolang er geen tijdwaarneming aanwezig is! misschien dat dit bij meerdere maatschappijen zo is.


Geinig, wist ik niet :)

na groep 1+ kun je, als je vlot genoeg rondgaat, door naar vrijrijden minder snel, dan kan je daarna groep 2 doen en als je richting de 1:50 gaat zou ik naar vrijrijden snel gaan zo ongeveer (dat laatste gok ik)..

omg :X ik maar denken dat na groep 1+, groep 2 kwam... dacht dat vrijrijden mindersnel pas na groep 2 kwam...
 
omg :X ik maar denken dat na groep 1+, groep 2 kwam... dacht dat vrijrijden mindersnel pas na groep 2 kwam...

:P

nee groep 2 is een groep tussen minder snel en snel in, en is bedoel voor mensen die op tijden blijven hangen in minder snel die niet snel genoeg zijn voor snel..

dan leren ze je daar de foutjes die je maakt af te leren en je zo snel rond te laten gaan zodat je in snel kan gaan rijden..
 
:P

nee groep 2 is een groep tussen minder snel en snel in, en is bedoel voor mensen die op tijden blijven hangen in minder snel die niet snel genoeg zijn voor snel..

dan leren ze je daar de foutjes die je maakt af te leren en je zo snel rond te laten gaan zodat je in snel kan gaan rijden..

het niv2 is gewoon een cursus dag om je sneller te leren rijden door de foutjes die maakt er uit te halen en die te gaan verbeteren , het is geen groep tussen minder snel en snel .

volgens mij rij je met niv2 ook in minder snel rond :?

NIVEAU 1+ Zolder
Omdat veel cursisten na het volgen van de cursus niv.1 niet direct de stap kunnen / willen / durven zetten naar de niveau 2 cursus of het vrij rijden is er de cursus niv.1+.

NIVEAU 2 Zolder
De cursus voor alle deelnemers met aantoonbare circuit ervaring.
Omdat veel deelnemers van het vrij rijden op een gegeven moment niet harder of beter gaan rijden hebben wij de cursus niv.2. In deze cursus leren we je de kleine foutjes die je maakt om te zetten in nog meer vertrouwen, waardoor je automatisch gemakkelijker harder gaat rijden op het circuit.
 
Laatst bewerkt:
eerst vrijrijden en dan 1+ :? nee dat werkt lekker, je lijnen stapvoets leren en dan gelijk gaan vrijrijden... eerst 1 en 1+ of allebei doen, daarna vrijrijden MS en dan groep2 en dan vrijrijden snel..

vorige keer in groep 1+ heb ik in de 2 vrije sessie aardig wat mensen op een ronde gezet, zegt wel wat over het tempo in groep 1+ dus..
Dat zal er aan liggen wie het betreft. Er zijn zat mensen die al zoveel rij ervaring op de openbare weg hebben dat dat idd kan (VRO's etc). Mensen die enkel voor de lijnen 1 doen maar het tempo van vrij rijden "minder snel" makkelijk kunnen bijbenen.

Edit: Het staat er zelfs letterlijk "NIVEAU 1+ Zolder
Omdat veel cursisten na het volgen van de cursus niv.1 niet direct de stap kunnen / willen / durven zetten naar de niveau 2 cursus of het vrij rijden is er de cursus niv.1+"

Overigens ben ik het wel met de te grote snelheidsverschillen in "minder snel" eens. Daar rijden mensen die serieus boven de 2:20 zitten en mensen rond de 1:50. Dat is een halve minuut verschil en dat levert soms rare en gevaarlijke situaties op... Idealiter zou er een categorie "beginners" bijkomen zoals men een aantal dagen op Assen doet.
 
Laatst bewerkt:
Dat zal er aan liggen wie het betreft. Er zijn zat mensen die al zoveel rij ervaring op de openbare weg hebben dat dat idd kan (VRO's etc). Mensen die enkel voor de lijnen 1 doen maar het tempo van vrij rijden "minder snel" makkelijk kunnen bijbenen.

Edit: Het staat er zelfs letterlijk "NIVEAU 1+ Zolder
Omdat veel cursisten na het volgen van de cursus niv.1 niet direct de stap kunnen / willen / durven zetten naar de niveau 2 cursus of het vrij rijden is er de cursus niv.1+"

Overigens ben ik het wel met de te grote snelheidsverschillen in "minder snel" eens. Daar rijden mensen die serieus boven de 2:20 zitten en mensen rond de 1:50. Dat is een halve minuut verschil en dat levert soms rare en gevaarlijke situaties op... Idealiter zou er een categorie "beginners" bijkomen zoals men een aantal dagen op Assen doet.
`
dat zou ind wel iets zijn , maar de keerzijde is dan weer minder sessie per groep :')
 
het niv2 is gewoon een cursus dag om je sneller te leren rijden door de foutjes die maakt er uit te halen en die te gaan verbeteren , het is geen groep tussen minder snel en snel .

volgens mij rij je met niv2 ook in minder snel rond :?

NIVEAU 1+ Zolder
Omdat veel cursisten na het volgen van de cursus niv.1 niet direct de stap kunnen / willen / durven zetten naar de niveau 2 cursus of het vrij rijden is er de cursus niv.1+.

NIVEAU 2 Zolder
De cursus voor alle deelnemers met aantoonbare circuit ervaring.
Omdat veel deelnemers van het vrij rijden op een gegeven moment niet harder of beter gaan rijden hebben wij de cursus niv.2. In deze cursus leren we je de kleine foutjes die je maakt om te zetten in nog meer vertrouwen, waardoor je automatisch gemakkelijker harder gaat rijden op het circuit.


ehm... :?
 
ah oke.. had ik ff gemist ;)

maar slicks zijn nieuw over het algemeen goedkoper dan SC's... denk dat ik ook wel voor nieuwe slicks ga tzt ipv de SC's... en slicks schijnen ook nog langer mee te gaan :Y

Even voor de duidelijkheid : ik rij met MPP 2CT mijn maat met slicks
 
Terug
Bovenaan Onderaan