Wie heeft ervaring met Devil SB2 demper?

Jéjé

MF veteraan
12 nov 2003
1.089
0
Dronten Flevoland
Wie heeft er ervaring met een SB2-demper van DEVIL?
Op de site (www.devil.fr) zien ze er wel errug mooi uit. :9~ :9~ :9~
Maar hoe zit het met de sound en de montage?
 
Ik.

Zijn idd errug mooi,pasten perfect op mijn TL,en klinken naast mega-vet en zwaar vooral ook erg hard.
 
hebben ze die dan voor de thundercat, ik zie alleen Fazer en R6 als ik yamaha kies :X
 
hebben ze die dan voor de thundercat, ik zie alleen Fazer en R6 als ik yamaha kies :X

Jazeker, je kan ook een lijstje krijgen met alle modellen voor de TC (bouwjaar erbij invullen). Echter deze is dezelfde als voor de fazer. (toevallig)
Heb ff gevraagd bij de importeur (www.hollandmotorsports.nl) en daar wordt dit ook bevestigd. Nu maar uitzoeken waar ik deze kan scoren... :9 :9 :9
 
Ik heb de ultra-highmount SB2 carbon besteld voor mijn R6. ligt klaar bij de dealer, maar ik moet eerst de motor nog inrijden.

nadeeltje van de devil: hij is LUID. echt LUID! (107Db op een R6)
voordeel: hij klinkt wel lekker donker en is daardoor niet schreeuwerig en hij is mooi vormgegeven (lekker dun)

als je een paar weekjes geduld hebt (ik moet nog 350km rijden voor de pijp erop komt en dat doe ik liever als de pekel wat weg is) dan wil ik hem wel een keer laten horen.
 
Voor mij is de Devil nog altijd DÉ demper, zelden zo een mooi geluid gehoord!!!
Onderin zwaar donker geluid en hoe hoger je komt hoe harder ie gaat gillen!!
Vanaf 900cc is dit pas echt goed te merken..
Goede aankoop dus, gaan voor die Devil!!
 
Gewoon nemen die SB2. Het mooiste geluid komt eruit, no bullshit.
Mooier dan akro,Yoshi e.d. (maar dat is relatief) Hij is ook heel simpel te bevestigen. Aan de onderzijde 1 bout losschroeven, je uitlaatsteun losschroeven, uitlaat plaatsen, je steun weer vastschroeven en die ene bout weervastdraaien.
Et voila. Ik vond zelf de SB2 mooier dan de OVO omdat hij smaller is. Hierdoor is het ook weer een ander geluid. Doen...doen...doen...doen...doen...doen...
full
 
ziet er gaaf uit zeg

ja het is mijn persoonlijke meening hoor
maar ik vindt sommige devil uitlaten nogal lomp groot uitvallen op sommige motoren
maar verders erg gaaf
 
(Afbeelding)

Als je nog meer foto's wilt bekijken ga dan naar http://members.home.nl/wrpb
Bezoek de foto's van het BVE-racingteam en klik operatie dreambike aan.
Veel succes ermee. Mzzl })

Vraagje aan Fearless Willy,

Ik zat te kijken naar je undertail en die ziet er behoorlijk ge#l uit. Ik wil ook kijken voor een undertail en volgens mij is die jij hebt net iets anders dan die van TTL-motoren ( www.ttlmotoren.nl ).
Waar heb je die vandaan en wat kost zo'n geheel? Misschien is het een brutale vraag, maar ik wacht ook op wat mailtjes van wat dealers.
En is het ook al gespoten of moet je dat ook zelf regelen?? Ik hoop dat je me wat extra info kan geven!!

Alvast bedankt voor de moeite !!!

Groetjes Willi (niet Fearless ;) )
 
Het gaat hier uiteraard om de fiets op de achtergrond:

full


Voor wat het geluid ben ik het eens met de eerdere reacties: hard maar lekker.
 
WWOOOOHHHWWWW, dat zijn mooie pickies!

IS dat harde geluid met of zonder Db-killer er in?

[jéjé wil toch niet bij de eerste de beste rattencontrolepost het zwikkie moeten demonteren....als je begrijpt wat ik bedoel]
 
WWOOOOHHHWWWW, dat zijn mooie pickies!

IS dat harde geluid met of zonder Db-killer er in?

[jéjé wil toch niet bij de eerste de beste rattencontrolepost het zwikkie moeten demonteren....als je begrijpt wat ik bedoel]

hehe }) Db-killer? welke Db-killer?
die wordt er volgens mij niet bijgeleverd hoor })

ziet er gaaf uit zeg

ja het is mijn persoonlijke meening hoor
maar ik vindt sommige devil uitlaten nogal lomp groot uitvallen op sommige motoren

groot :? die devil SB2 is de dunste uitlaat die ik kon vinden. (misschien is de MIG nog iets dunner, maar de devil klinkt iets voller) Ik vond het juist belangrijk dat de uitlaat zo dun mogelijk is.

Ik zat te kijken naar je undertail en die ziet er behoorlijk ge#l uit. Ik wil ook kijken voor een undertail en volgens mij is die jij hebt net iets anders dan die van TTL-motoren ( www.ttlmotoren.nl ).
Waar heb je die vandaan en wat kost zo'n geheel? Misschien is het een brutale vraag, maar ik wacht ook op wat mailtjes van wat dealers.
En is het ook al gespoten of moet je dat ook zelf regelen?? Ik hoop dat je me wat extra info kan geven!!
ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij heeft ie gewoon een standaard R1 undertail, met twee opplak-knipperlichtjes en een stukje metaal waar de kentekenplaat aan hangt. volgens mij is het geen speciale undertail of iets dergelijks.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de mijne dan van de marktplaats, maar volgens mij heeft er inderdaad nooit een killer bij gezeten. Die Fransen weten tenminste wat goed is :)

Die tail van het plaatje is inderdaad standaard, zie hier mijn oplossing:

55370
 
Zeg stel ik koop zo een Devil SB2 High mount voor op mijn R1 van 98.Kan ik dan de passagier voetjes behouden of moet ik die demonteren?
Is wel belangrijk want het vrouwtje wil ook geregeld eens mee.
 
en zijn ze dan legaal? bespaart me een hoop ombouwwerk als ik het circuit op ga.
Als ik het goed gezien heb opde site zijn alle systemen van DEVIL e-gekeurd. Maarja, als de de test van dempers in de Moto73 hebt gelezen zal je weten dat ook gekeurde dempers te veel Db kunnen maken.....

[wat zeg je buurman, ik versta je ff niet.......VROEMMM] 8-) 8-)
 
Zeg stel ik koop zo een Devil SB2 High mount voor op mijn R1 van 98.Kan ik dan de passagier voetjes behouden of moet ik die demonteren?
Is wel belangrijk want het vrouwtje wil ook geregeld eens mee.

jah. volgens mij kan dat wel. op mijn R6 in iedergeval wel. er zit een afstandshouder bij waardoor het voetstepje iets verder naar buiten zit.

maar mij interesseert het niet zo, bij mij zit toch nooit iemand achter op. vreemd eigenlijk, maar niemand wil achterop. ik weet dus niet zeker of het met jou motor ook helemaal goed komt, maar met mijn R6 kan het in iedergeval wel.

Als ik het goed gezien heb opde site zijn alle systemen van DEVIL e-gekeurd. Maarja, als de de test van dempers in de Moto73 hebt gelezen zal je weten dat ook gekeurde dempers te veel Db kunnen maken.....
Systemen ja. maar losse dempers ook? als je zo'n SB2 ziet, dan kan ie toch nooit legaal zijn? superdunne demper met een gigantisch gat er doorheen laat weinig ruimte meer over voor dempingsmateriaal. ook begreep ik dat de demper standaard 107Db kan produceren op een R6. dat is niet bepaald legaal en dan moet er wel een hele lompe DB-killer op om hem een beetje richting de 95Db te krijgen. (bedenk. 3Db meer is 2x zo luid)



ik zie op de meeste plaatjes van de SB2 een klein pijpje achterin de demper. zie foto:

a57f.jpg


maar op de foto's van andere forumleden zie ik dit niet? wat is dit en waarom hebben jullie dat niet? volgens mij is dat geen DB-killer. (ik vind het niet bepaald mooi)
 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik weer.....

R1Razor:
Je kunt een passagier meenemen want er wordt standaard een verlengstuk bijgeleverd. De einddemper wordt ook niet gloeiende heet.

Jeje:
Ik heb op de beurs bij Devil navraag gedaan. De SB2 is een holle"circuit"pijp.
Ook al plaats je er 2 db-killers in dan maak je nog te veel lawaai voor op het circuit (zolder/Assen). Croix heeft geen geluids restricties.
Laat je centen dus maar in je zak zitten. Op de doos zitten ook 6 stickers met daarop:"NOT FOR ROAD USE" dat zegt genoeg denk ik. YAMAHA heeft het mooie exup systeem. Hierdoor gaat hij pas echt asociaal geluid maken als je meer dan 8000 toeren maak. Onder dat getal maakt hij een heel mooi "donker" geluid. Voor de OVO zijn wel db killers te krijgen. Als ikzelf op het circuit rij plaats ik toch de originele demper, beter die bekrast dan mijn mooie devil en het wisselen duurt maar 5 minuten.

MegatR1n:
Het betreft een standaard undertail. Ik heb de plastic bende eronderuit gehaald.
Zit met 4 bouten vat. Hiervoor in de plaats heb ik een deurschanier (RVS) geplaatst voor mijn kentekenplaat. De knipperlichten zijn er gewoon opgeplakt.
Dit betreft LED-verlichting dus je hoeft maar een gaatje van 2mm te boren.
Het schanier komt van de Gamma en de lichten van Racing Bikes uit Hoogerheide.
www.racing-bikes.nl Als je hulp nodig hebt bij de montage dan moet je dat maar laten weten want volgens mij ben jij ook een Tulepetaon :?
12 euro voor de "kentekenplaathouder" O-) en 10 euro voor de verlichting.

Mzzl D'un Fearless
 
Terug
Bovenaan Onderaan