Wie heeft ervaring met een hond meenemen in een zijspan???

Het formaat is misschien niet altijd even handig maar ze kan wel mooi de vliegen van mn vizier aflikken... :+
 
probeer, als het effe kan, de uitlaat links van de motor te monteren. in de bak heb je al meer herrie van het blok en een uitlaat aan die zijde is al helemaal herrie.. gezien deze beesten over het algemeen gevoelige oren hebben...
 
probeer, als het effe kan, de uitlaat links van de motor te monteren. in de bak heb je al meer herrie van het blok en een uitlaat aan die zijde is al helemaal herrie.. gezien deze beesten over het algemeen gevoelige oren hebben...

Da's idd geen slecht idee. Zal eens kijken wat ik ervan kan maken...
 
probeer, als het effe kan, de uitlaat links van de motor te monteren. in de bak heb je al meer herrie van het blok en een uitlaat aan die zijde is al helemaal herrie.. gezien deze beesten over het algemeen gevoelige oren hebben...

Dit is bij mij ook nog steeds het plan
de onderdelen voor deze aanpassing zijn er al (eeuwen)
nog nog wat tijd zien te scoren

Denk dat ik de woef daar wel een plezier mee doe.
Na een hele dag rijden merk ik toch dat ie wat doof is geworden.

Bij het uitlaten na zoeen dag wil ie toch niet altijd meer goed luisteren
komt niet meer direct en kijkt dan wel steeds om met een vragende blik van "heb je het tegen mij????"
 
Ik denk dat in mijn geval de luchtfilters meer kabaal maken dan de uitlaat. Zijn K&N's. Zal deze dan ook maar weer vervangen denk ik. Komt de brandstofconsumptie vast ook wel weer ten goede :)
 
Hier gaan ze ook overal mee naar toe.

Met zijn tweëen. Teckel en een labrador.
Eerst in het eml zijspan was het ff passen en meten nu in de diligence gaan ze gewoon ook mee. Wel aan de zijkant een extra flapje gemaakt voor als het zeiltje eraf is. In de volle zon doe ik het dak er niet op het wordt snikheet in de bak dus dan gaat alleen de zijflap erop. Dat is omdat de teckel het liefst op het spatbord zou zitten tijdens de rit. Ze zitten wel altijd allebei aangelijnd want de wind vinden ze zo leuk maar ikke dan weer minder. De vriendin heeft altijd de lijnen vast en houdt ze in de gaten.

Hier horen ze ook altijd precies waneer ik of spap of mijn broertje aankomt met de motor (of auto is een amerikaan die herkennen ze ook wel :P)
 
Hallo Oma.

Ik heb een vraag die hier een beetje bij past:

Hoe en wat zijn de regels om een kind vast te zetten in een span.

Kun je dit zien net als in een auto, als dit zo is wordt de bak wel erg groot, die autostoelen zijn groot.

Als je een oplossing weet dan graag even reageren, fototje?

Mijn zoontje en vrouw vinden het rijden ook wel leuk maar kunnen zo moeilijk mee in de tanktas.

Groet Dirk.
 
er zijn geen regels.
degene in het span moet een goedgekeurde helm op.

iedereen heeft natuurlijk wel zijn eigen ideeen van wat veilig is.
een kind onder 1 jaar kan je natuurlijk geen motorhelm opzetten.
meestal dragen die kinderen dus geen helm of een fiets/ski helmpje.
zo'n kleintje bind je natuurlijk ook vast in een maxi cosi/autostoeltje zo gauw ze zelf kunnen zitten.
 
Hi Judith,

Jarenlang heeft onze hond Boy met plezier meegereden. Wél aangelijnd, zodat hij er niet uit kon springen om honden op de stoep op te vreten. En een sjaaltje om zijn oren tegen het flapperen en ook een zonnebril (lasbril) op tegen de vliegen in zijn ogen. Vond-ie geen probleem overigens. Op bijgevoegde foto - (merkwaardigerwijs de enige die ik heb, werd gemaakt door een fotograaf van het eilandelijke dagblad die ons in de polder zo tegen kwam ergens in de jaren 80) - draagt hij overigens geen van beide: het was een spontaan ritje omdat Boy duidelijk had aan gegeven een ritje met bakkie te maken ipv een gewone wandeling. In de polder kon hij altijd er ff lekker naast rennen: vond-ie gewéldig!!!
Ik heb gemerkt dat de meeste honden het geen probleem vinden om mee te rijden. Schrikken eerst ff van de herrie, maar rustig aan beginnen en er in het begin niet te ver mee rijden, gekoppeld aan een leuke wandeling. Ze vinden het over het algemeen geweldig.
full
 
onze hond is zowieso al gek van motoren, bij elke motor die ze hoort kijkt ze om zich heen waar ie is,


toen ik afgelopen week vier daagjes in duitsland zat, werd hij helemaal gek als hij een motor aan hoorde komen, omdat ie waarschijnlijk dacht dat ik thuis kwam.
 
onze hond is zowieso al gek van motoren, bij elke motor die ze hoort kijkt ze om zich heen waar ie is,


toen ik afgelopen week vier daagjes in duitsland zat, werd hij helemaal gek als hij een motor aan hoorde komen, omdat ie waarschijnlijk dacht dat ik thuis kwam.

wat grappig, een attent beesie
 
onze hond is zowieso al gek van motoren, bij elke motor die ze hoort kijkt ze om zich heen waar ie is,


toen ik afgelopen week vier daagjes in duitsland zat, werd hij helemaal gek als hij een motor aan hoorde komen, omdat ie waarschijnlijk dacht dat ik thuis kwam.

dat doet die van ons ook.
je kan hem niet uitlaten rond de tijd dat ik van mijn werk kom.
als hij een motor hoort (bijvoorbeeld de afrika twin van verderop) gaat hij lopen kijken.
als hij mij ziet wil hij direct naar huis, gedag zeggen.
dan kan je hem dus twee keer uitlaten |(
 
precies t zelfde hier,
als ie mij dan hoort of ziet dan is ie niet meer te houden zegt mn vriendin, dan trekt ie haar mee naar huis, of ze nou wil of niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan