Wie heeft ervaring met een Suzuki Burgman 400 op de snelweg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nouk

MF'er
23 feb 2014
65
0
Hallo ben van plan een burgman 400 aan te schaffen wie heeft ervaring met het rijgedrag op de snelweg, ik moet er per week 240 km mee op de snelweg
 
Gewoon doen!! Rijd heerlijk, lekker zuinig, erg comfortabel en is meer dan vlot genoeg voor de snelweg.
 
Alleen oppassen op stukken waar geen inhaal verbod geld voor vrachtwagens,
hun luchtverplaatsing is vrij heftig.







*t is vrijdag geweest ... ;p *
 
Een Burgman 400 is wat mij betreft een ideaal vervoer middel.
Met een top van 150-160 heb je dus genoeg reserve,

Met de mijne heb 40.000 km woon werk en 1 vakantie naar Frankrijk geeden.

Alleen zijn ze wel wat wind gevoelig.
 
Ik heb geen ervaring met een burgman,
maar 400cc zou genoeg moeten zijn om ook op de snelweg met het overige verkeer mee te kunnen komen.
 
Goh en dat uit de mond van een "echte" motorrijder.
Vaak de reactie dat alles onder de 600 cc of 100 pk als niet volwaardig wordt beschouwd ;)

Ben ik het niet mee eens trouwens ;)
 
Mijn collega heeft zijn Burgman ingeruild voor een Deauville. De Burgman was prima geschikt voor woon-werkverkeer maar hij vond het toch minder "motor" als hij in het weekend een keer wilde toeren.
Maar de Burgman beviel hem prima als woon-werkmotor.
 
heb een proefrit gemaakt en beviel prima, maar ik wilde toch de mening van anderen horen
 
Ik heb proefgereden met de Burgman 400, en rij zelf met de vergelijkbare MaxSYM400ABS.
400cc maxiscooters zijn ideale verplaatsingsmiddelen die zuinig zijn en heel goed rijden zowel in het stad als op de autosnelweg. Als voor jou een werkelijke top van 150-155 km/u voldoende is, en dat hij zelfs op die snelheid nog goed ligt op de baan, is zeker een opsteker. En je hebt ook een goed remvermogen.
Dat soort scooters leent zich ook om met 2 op pad te trekken, is comfortabel en heeft goeie opbergruimte.
Ik zou je toch eens aanraden om ook met een MaxSYM te rijden, deze komt trouwens dit jaar ook uit met een 600cc.
Ik heb deze nieuw gekocht en rij er nu een goed jaar mee met 13000 km op te teller, waarvan ook veel autosnelweg en daar ben ik nog heel tevreden mee.
Veel succes met je keuze en veel rijplezier met je evenuele aankoop van een maxiscooter.
Mvg. old-SF
 
Laatst bewerkt:
Heb een paar maanden een motorscooter geprobeerd (Yamaha X-City 250). Dat ging prima op de snelweg, maar je houdt weinig vermogen over om eens in te halen. Als je dat geen probleem vindt is het wel doen, hoewel een 400cc meer vermogen heeft. In de stad (A'dam Centrum) pak ik toch altijd de fiets, daarom weer naar een motorfiets overgestapt.
 
Wel, met een 400cc is dat geen enkel probleem, ik rij met mijn MaxSYM gemakkelijk een paar honderd kilometer 130 km/u GPS, en mijn ervaring is dat je in Nederland dan niet veel auto's hebt die je voorbij gaan. Je zit dan wel aan een 140-145 km/u op teller, met 7000 t/min, en een verbruik van 4,7 l/100km. Als je dan verder de gashendel doordraait gaat er nog vlot een 10-15 km/u bij, je hebt op dan ook je max.koppel en vermogen.
Als een 160-170 km/u niet voldoende is dan ga je best naar een toermotor, en dan liefst een >1000cc voor het comfort. Maar dan ga je snel een 3 à 4x zoveel uitgeven aan aankoop en andere kosten (onderhoud, meerverbruik, enz.)
Mijn MaxSYM400ABS is een heerlijke motorscooter die vlot rijdt in zowel stadsverkeer als op autosnelweg. Ik rij regelmatig ritten van 300-400 km/dag, zelfs 500 km.
Het is een heerlijke toermotorscooter, ook voor de persoon achterop.
Je leest best eens de commentaren in de rubrieken van de 400cc maxiscooters, zoals Burgman, Majesty, X-Max, MaxSYM, Kymco, en ik vergeet er zeker nog enkele.
Wat betreft windgevoeligheid, mag ik echt niet klagen met de MaxSYM. Hij weegt een goeie 238 kg onbelast en je zit goed uit de wind. Ik rij trouwens regelmatig aan de Nederlandse kust en Zeeland, waar er altijd wat meer wind is als in het binnenland, zeker op de talrijke open vlakten in Zeeland.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag hebben we hem gehaald en er stond best wel wind maar ik vond het meevallen hoor komt waarschijnlijk omdat ik een Suzuki Savage LS 650 heb gereden en die was veel windgevoeliger dus voor mij is dit echt je van het hoor echt luxe en ik ben er superblij mee.
 
Gezien je nieuwe topic is je vraag positief beantwoord en kan dit topic dicht.

Slotje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan