Wie heeft ervaring met een Yamaha Bulldog

Dat is duidelijk heren, klinkt als een betrouwbare en onderhoudsarme motor. Ik zal volgende week eens rondkijken naar een paar modellen.

AdjevE, heb jij de ruit nog te koop? Ik wil hem graag overnemen als ik de Bulldog besluit te nemen :)

Ik ben 1.75m, maar vrij breed gebouwd. Ik zal eens kijken wat het hoge gewicht doet.
En hoe zwaar is de koppeling eigenlijk? Op de Monster train er je goed je linkerhand mee..
 
Dat is duidelijk heren, klinkt als een betrouwbare en onderhoudsarme motor. Ik zal volgende week eens rondkijken naar een paar modellen.

AdjevE, heb jij de ruit nog te koop? Ik wil hem graag overnemen als ik de Bulldog besluit te nemen :)

Ik ben 1.75m, maar vrij breed gebouwd. Ik zal eens kijken wat het hoge gewicht doet.
En hoe zwaar is de koppeling eigenlijk? Op de Monster train er je goed je linkerhand mee..

De Bulldog stuurt lichter dan je zou denken, komt door het lage zwaartepunt (zwaar motorblok). Koppeling is normaal te noemen.
 
Dat is duidelijk heren, klinkt als een betrouwbare en onderhoudsarme motor. Ik zal volgende week eens rondkijken naar een paar modellen.

AdjevE, heb jij de ruit nog te koop? Ik wil hem graag overnemen als ik de Bulldog besluit te nemen :)

Ik ben 1.75m, maar vrij breed gebouwd. Ik zal eens kijken wat het hoge gewicht doet.
En hoe zwaar is de koppeling eigenlijk? Op de Monster train er je goed je linkerhand mee..

Nee ruitje is al verkocht :) , zie bericht van 1 september. Termaat motoren heeft mijn Bulldog in april overgenomen. Volgens mij alleen voor de onderdelen. Misschien heeft die nog diverse leuke dingen van mijn ex-Bulldog liggen zoals breder stuur+risers, Laser uitlaten, schermpje +7cm
Van de hoge toeren moet je bij de Bulldog ook niet veel verwachten: bij 6000 t/m is de koek op; de Bulldog moet het van z'n koppel hebben. Wel fijn overigens: je geeft gas in een willekeurige versnelling en het ding gaat er als een diesel vandoor. In de bergen heb ik gemerkt dat je het hier diverse motoren met meer PK's toch lastig kunt maken als je uit een hairpin de berg op rijdt.
Toen ik overstapte naar de FZ8N moest er even een knop om: die moet je heel anders rijden (hoger in de toeren).
Eerste wat er met een Bulldog moet gebeuren (als dat al niet gebeurd is): stoppers uit de carburateurs halen, filterhuis yamaha TDM850 monteren en anders sproeiers. Kost maar een paar tientjes en je hebt er 6 a 7 PK bij. Kun je hier verder terug in dit topic nalezen.
 
Ik kan het kort houden , van alle motoren die ik heb gehad [ zijn er ondertussen al heel wat ] , is de Bulldog het meest rij vriendelijk . Heerlijk koppel waar die het van moet hebben .
De KTM die ik nu rij is echt een beest heel andere motor .
 
Is er toevallig een Bulldog-eigenaar die een ander ruitje op zijn motor heeft gezet en wel van de originele ruit af wil?
 
Ik heb nog een origineel ruitje in de schuur liggen.
zit wel een klein scheurtje in bij 1 van de bevestigingsgaten.
 
Dat is duidelijk heren, klinkt als een betrouwbare en onderhoudsarme motor. Ik zal volgende week eens rondkijken naar een paar modellen.

AdjevE, heb jij de ruit nog te koop? Ik wil hem graag overnemen als ik de Bulldog besluit te nemen :)

Ik ben 1.75m, maar vrij breed gebouwd. Ik zal eens kijken wat het hoge gewicht doet.
En hoe zwaar is de koppeling eigenlijk? Op de Monster train er je goed je linkerhand mee..


Heb je uiteindelijk de beslissing genomen of je de Bulldog wel of niet zou kopen?
Het is een heerlijke machine al ben ik wel van mening dat hij bij 110 km/u met 3K toeren lekkerder rijdt dan boven de 130km/u. Hij is leuker op binnenwegen en voor het bochtenwerk.
 
Sinds vandaag mezelf aangemeld voor dit forum. Eindelijk na maanden zoeken een forum gevonden waarop nog steeds over de bull wordt geschreven. Misschien heb ik wel al die tijd verkeerd gezocht. :-)

Ik rij sinds vorig jaar op de Bulldog, wat een heerlijke motor. Jammer inderdaad dat hij geen echte opvolger heeft, maar als ik ooit een opvolger zou zoeken dan denk ik dat het de MT01 wordt.

Wie kan mij adviseren over een topkoffer?

Ik ben voornemens een topkoffer aan te schaffen. Ik weet het, het is niet super mooi, maar mijn zoontje wil graag achterop en gezien de trekkracht van de motor en dat het voor hem de eerste keer wordt lijkt het mij verstandig dat hij het komende seizoen wat ondersteuning in zijn rug voelt.

Ik heb al een buddybelt gekocht zodat hij zichzelf aan de handgrepen vast kan houden.

Wie kan mij een bepaalde betaalbare koffer adviseren en misschien heeft iemand nog wel beugels, grondplaat en een koffer voor een leuke prijs liggen. Ik wil de koffer alleen gebruiken als mijn zoon achterop gaat.

Alvast dank voor jullie reactie.
 
Het fijnste is als de duo tegen je aanzit en je vasthoudt om je middel. Dan ben je samen veel meer 1 geheel en stuurt het veel fijner.
 
Dat is ook fijner, maar hij is pas 10 en zn armen zijn niet zo lang. :) vandaar dat ik een gordel heb gekocht. Misschien is het ook meer voor mijn gemoedsrust. En het is handig als we ergens stoppen en een of twee helmen erin kunnen. Scheelt slepen.
 
Dit is de mijne, de linkse. De rechtse, MT03, is van mijn vriendin.

full
 
Dit is men bulldog wat aangepast zoals je zelf kan zien.
Natuurlijk smaken verschillen ik vind het geslaagd.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook een trotse bezitter van een Bulldog.
Enig minpuntje vind ik de kleine spiegels. Ik zit te overwegen andere spiegels erop te (laten) monteren. Heeft iemand tips?
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan