Wie heeft ervaring met een Yamaha Bulldog

hey ad, kan u mij even het merk/type van je verhoogde ruit laten geworden aub?

Passen de luchtinlaten (zijkanten) van het laatste model zo op de vorige versie?
Is er ergens online een overzicht om het verwijderen van EGR klep en waarbij de nodige aanpassingen te zien zijn?
Ik had deze graag tesamen met aanpassingen carburators gedaan.
 
Ik bezit de Bulldog al twee jaar niet meer. Scherm was volgens mij van Ermax (+7 cm) maar vraag me af of het nog ergens te koop is. Ermax +10 cm scherm is volgens mij nog wel te koop.
Luchtinlaten passen op de 1e bulldogs (die van mij was van juni 2003).
bikepics-257793-800.jpg


pagina 5 de tuningfile
Wie heeft ervaring met een Yamaha Bulldog
 
ik heb de eerste km's achter de rug met mijn bt.
Nu prefereer ik om iets hoger te zitten, hoe zou ik dit best zo eenvoudig mogelijk oplossen??
Mijn bovenbenen dienen op minder dan 90° geplooid te zijn om zo min mogelijk last te krijgen in de heup(en).
Ander (verhoogd) kussen? Als dat al bestaat en dan nog betaalbaar blijft!
Motor met 1 a 2cm zien op te hogen...?

Ideeën welkom :-)
 
@Jakkel

Heb jij van deze verhoging parts soms nog een voorbeeld hetzij op papier of fysiek?
Wil mijne ook klein beetje hoger omwille van beter zitpositie mbt tekortkomingen '(

Vermits het toch geen interessant weer is om de hond nog uit te laten ben ik nog eens aan het knutselen gegaan. :)


Ik heb de Bulldog achteraan opgehoogd. De twee stangen onderaan de achterveer heb ik vervangen door 5 mm kortere exemplaren (origineel 125 mm van center tot center, nu 120 mm). Ik heb de verhoging gemeten aan het achterlicht en dat geeft ongeveer een 20 mm dat 'm hoger komt te liggen. Het is eigenlijk maar een test met een gelakt stuk bandijzer, als het weggedrag niet nadelig beïnvloed wordt door de verhoging dan maak ik het in inox. Het zit alleszins al wel lekker en het oogt best wel cool vind ik. 8-)

[http://users.telenet.be/daxxx/BT1100/bullhoger/bullhoger1.JPG (afbeelding)]

[http://users.telenet.be/daxxx/BT1100/bullhoger/bullhoger2.JPG (afbeelding)]

[http://users.telenet.be/daxxx/BT1100/bullhoger/bullhoger3.JPG (afbeelding)]
 
Oke, toch maar eens een berichtje plaatsen hier.

Nieuw met motorrijden, nieuw op dit forum en nieuw met....de rest? Ik ben van plan een Bulldog te kopen zodra ik mijn rijbewijs binnen heb (+/- eind juni) en ik heb wat vragen over de Bulldog. Ik heb al aardig wat kennis opgedaan door dit forum door te spitten maar ik weet nog niet alles.

Ten eerste:
* Budget ligt rond de 3500 euro, nu staan er op marktplaats een aantal mooie exemplaren met 30 tot 50k op de teller binnen dit budget. Idealiter koop ik bij een dealer maar dit gaat in de meeste gevallen net een eurotje of 1000 boven budget. Deze goedkopere modellen van een particulier zijn vaak de 2004- modellen, waarbij dus kennelijk een aantal gebreken zitten. Is het verstandig om zo'n dergelijk model te kopen of is het echt de moeite waard om 1000-2000 euro extra neer te leggen voor een 2004+ model? (al helemaal als het mijn eerste motor is) Ik heb letterlijk de ballen verstand van onderhoud dus ik zal bij een particulier niet snel kunnen zien of de motor in goede staat is of niet.

Ten tweede:
Ik ben al een beetje aan het fantaseren om de Bulldog een beetje te pimpen kwa looks. Slechts kleine aanpassingen. Wellicht een stomme vraag maar ik vind de koplamp van de bulldog niet echt mooi (persoonlijke smaak), is het mogelijk om deze aan te passen? Ik kan een hoop accessoires vinden online voor een Bulldog maar niks betreffende een koplamp (of uberhaupt de gehele voorkap). Weten jullie of het mogelijk is om hier aanpassingen in te maken?

TLDR?
• budget = 3500 euro, particulier kopen of niet? ook als het 2004- model is. Waar op te letten?
• Vind koplamp niet mooi, kan er een andere op?

Alvast bedankt!
 
@Jakkel

Heb jij van deze verhoging parts soms nog een voorbeeld hetzij op papier of fysiek?
Wil mijne ook klein beetje hoger omwille van beter zitpositie mbt tekortkomingen '(


Een beetje laat. Maar beter laat dan nooit. :$

Was gewoon een bandijzer van 5 dik.

btw, rijden er nog Bulldogs rond?? :+
 
Mogge net een Bull aangeschaft voor mn vrouwtje....
2004 met 40 k helemaal orgineel....nu is het pimp time uitlaten luchtfilter stuur wat kan er nog meer om een beetje meer vermogen dr uit te persen....

En ja dr zijn helaas niet zo veel BT 1100 rijders....(alleen door het te kortkomende vermogen?)
 
Hier nog een eigenaar. Ben er nog geen in het wild tegen gekomen. Ik rij mijn Bulldog met korte IXIL's en een Topsellerie zadel. Originele zadel vind ik het enige minpunt van de motor. Vermogen had iets meer gemogen omdat het mooie design erom vraagt, maar dan kun je ook een MT-01 kopen.
full
 
Samen met mijn vader een kreupele bulldog nieuw leven ingeblazen, gaat mijn eerste motor worden. Gekocht met behoorlijke schade, tank was aan beide kanten plat, krassen overal etc. Gelukkig is mijn vader een veteraan als het gaat om motoren bouwen en opknappen dus nu 2 weken later is het weer een blije bulldog. Hebben jullie nog tips wat betreft het rijden op een bulldog? Begreep dat bochten naar rechts altijd met wat meer voorzichtigheid genomen moeten worden omdat de uitlaat tegen de grond kan lopen. De lesmotor waar ik tot maandag (fingers crossed) op rij is een Yamaha XJ6 naked.

full
 
Rijden er nog mensen rond op een bulldog ?
Heb er gister 1 gekocht uit 2002 Alles nog
Origineel 4 de eigenaar 36.000 op de teller
En alle onderhoudts facturen er bij 😁😁
 
Ben sinds nov 2017 na het behalen van het rijbewijs op een bulldog gaan Touren. Ideale woonwerk motor met een mooi Naked design. Inmiddels wat aanpassingen gedaan. Hij komt uit 2004 en had 45.000 op de teller. Geen racemonster maar op de korte stukken vlot weg! En dat geluid met laser duo tech! Fantastisch
Ander stuur (superbike), stuuruiteind spiegels, kontje ingekort en 180 achterband laten monteren.

Beste startersbike!
full
 
Ziet er goed uit. Als dit jouw "starters bike" is, zou je in de toekomst eens kunnen kijken naar een Yamaha Vmax. Die heeft wel wat meer power en een schitterend geluid.
 
Thanks! Ja was zeker een goede optie al moet ik zeggen dat ik de MT 01 toch ook wel wat vind hebben. Nu eerst maar eens meters maken!
 
Basmd Veel plezier van de BT 1100 . Je kunt het BULLDOGJE wel een stuk rapper maken , (als dit nog niet gedaan is) door grotere 135 hoofdsproeiers te monteren (beide carborateurs,origineel is 127.5 voorste cilinder en 128.5 de achterste cil.)- Dan 20 er stationair sproeiers voor beide carborateurs (is die ook niet zo gevoelig voor de choke) is origineel 17.5 . - Zorgen dat de begrenzer busjes (schijven) boven op de vacuum gasschuiven eruit zijn (kunnen ze verder omhoog)- Aanzuigsnorkel van een YAMAHA TDM 850 op de airbox al dan niet in combinatie met een K&N luchtfilter . Dan eens goed de carborateur synchronisatie controleren . De BULLDOGJES zijn destijds in Italie gemaakt en waren slachtoffer van de strenger wordende milieu eisen waardoor ze de keel dicht geknepen kregen , en op een arm mengsel konden draaien in combinatie met de kunststof eindstoppen op de gasschuiven . Als dit allemaal gedaan is dan reageert hij veel feller op het gas , koppel gaat behoorlijk omhoog , brandstof verbruik 1 litertje meer op de 100 k.m. Het motor geluid is dan ook veel mooier , je hoort dan heel goed het aanzuig geluid (snorkel TDM 850 YAMAHA) Ik hoop dat je hier wat mee kunt GR. JOWIE
 
@ jowie57
Is wel een wens dit te doen maar ben daar niet zo handig in!
Maar met deze uitleg weet ik wel wat er moet gebeuren, nu maar iemand vinden die dit kan doen.
Zelf nog bulldog berijder? Kennis zat merk ik wel.
 
Ja mijn BT 1100 is van 2006 , en overjarig nieuw gekocht in 2007 . Inmiddels bijna 80.000 k.m. op de teller . Een keer een nieuwe accu erin , en verder alleen het benodigde onderhoud . Maar als die veranderingen zoals ik aangaf goed zijn uitgevoerd dan heb je een heel andere motor . Gr. jowie
 
T is rustig hier... Wellicht blaas ik hier weer wat nieuw leven in binnenkort. K ga 1 dezer dagen n proefritje op n 2e hands bulldog maken. Zeer benieuwd wat dit voor ervaring wordt...
 
T is rustig hier... Wellicht blaas ik hier weer wat nieuw leven in binnenkort. K ga 1 dezer dagen n proefritje op n 2e hands bulldog maken. Zeer benieuwd wat dit voor ervaring wordt...
Moet je zeker eens doen . Informeer voor je gaat proefrijden of hij van ademnood gered is (lees mijn post hierboven) Dan gaat hij een stuk beter .
 
Terug
Bovenaan Onderaan