Wie heeft ervaring met een Yamaha Bulldog

hallo allemaal. in de garage is uitbreiding gekomen..voor mijn lief .. een bt1100 2005 bulldog.
nu is er geen handleiding boekje erbij. op diversen Webs rondgekeken, maar geen van 2005
wie o wie kan me helpen aan dit boekje? of kopie ervan.
bvd. groet yoyo 20190113_114846.jpg
 
Ben met 3 Yamaha's in de schuur toe aan mijn 4e en heb mijn oog laten vallen op een Bulldog. Op Wikipedia wordt gemeld, dat de productie in 2005 is gestopt en dat in dat jaar model iets is gewijzigd. Bijvoorbeeld te zien aan het luchtfilter. Nu zie ik regelmatig Bulldogs aangeboden van de jaren 2006 en 2007 ,soms zelfs van het type 2004 met het oude luchtfilter. Wie weet hoe dit zit?
 
En een nieuwe Bulldog eigenaar erbij... ✔👍😎

En nog een😜

Ik ben Alex, en sinds kort eigenaar van een bulldog uit 2002, en heb van choppers, supermoto tot aan race motoren gereden echter nog nooit zo’n fijn sturend apparaat gehad.

Ben er wel achter dat ik nooit meer via de handel een motor koop, daar afleverbeurt schijnbaar enkel betekend dat men de motor naar buiten zet!

En vervolgens na 300 euro te hebben afgetikt bij een officiele Yamaha dealer, je erachter komt dat de motor die “plofte” bij terugkomst 1 van de 2 vervangen bougie’s bevat... tenzij het gebruikelijk is dat bij twee vervangen bougies eentje na 6 weken al roestpitten in het metaal heeft?
De slangklemmen van de aanzuigrubbers naar de carburateus compleet loszaten, en dat 1 aanzuigrubber 150 euro kost dan een Oring erbij voor 10 euro... terwijl je een set van twee online voor 130 euro koopt en als je de tourmax neemt die ik heb ben je voor 80 euro een set klaar!
Ik gun een dealer best zijn omzet, maar er zijn grenzen.. uiteindelijk zelf de aanzuigrubbers vervangen, sproeiers in de “dasty” van de Wibra ontvet, en na warmrijden de stationair schroef terug kunnen draaien met 600 toeren naar 1100.
En wauw, er staat nu 50 k op de teller, ik hoop dat ik er ook 100.000 bij kan schrijven, gewoon een superding en bij gebrek aan compensatiedrang, genoeg porrie!

Nu nog achterhalen wat ik moet doen om de dagteller bij starten niet naar nul te laten schieten... maar als dat het enige is😉
 
Ah, leuk! Dan rijden we de zelfde soort, ik heb ook een 2002 variant. T is mijn 1e motor. Particulier aangeschaft, maar dat is óók niet alles. Meer schade en gebreken dan ik tijdens de proefrit kon vinden, dus nu nog aan t herstellen zegmaar. Hoop 1 dezer dagen toch mijm 1e rondje te kunnen rijden. To be continued
 
Wat is er allemaal mis met die van jou?

Gezien de leeftijd, en het feit dat dit de meest vertrouwen gevende motor ooit is... ( met de Ducati monsters) ga ik deze helemaal aanpakken ... rustig, ik heb nog een ducati kontje, en genoeg andere meuk, om een leuk motortje te maken😉
 
Hoe hard/plat kun je op een Bulldog rechter bochten door zonder in de knoop te komen met uitlaatbocht? Zijn er aanpassingen om dit op te lossen?

Ik vind het een dikke bike en wil mijn SV1000 er misschien voor inwisselen (ik vind die sinds een akkefietje met een agent in burger te snel), maar het is een absoluut vereiste dat ik er op kan sturen.
 
Pfoe, nog niet zo scheef gegaan, maar vind t in elk geval wel een fijn stuur fietsje. Denk gewoon eens proberenen en ervaren hoe t rijdt
 
Pfoe, nog niet zo scheef gegaan, maar vind t in elk geval wel een fijn stuur fietsje. Denk gewoon eens proberenen en ervaren hoe t rijdt
Ik weet niet of particuliere verkopers heel gelukkig worden wanneer ik de motor ns een proefritje inlever met een dikke kras op de uitlaatbocht :p
Of wanneer bij het raken van de grond het voorwiel wordt opgetild en ik 'm neerleg, haha. Maar inderdaad ik wil dit ook nog voorzichtig gaan proberen.

Ik probeer alternatieve bochten of verhogingssetjes te vinden, maar tot nu toe geen succes :(
 
Uitlaatbocht aan de grond?
Ik heb een paar jaar BT1100 gereden, heerlijke fiets.

Maar om de bochten aan de grond te krijgen moet je hem volgens mij op zijn kant leggen.
Het is mij nooit gelukt en reed toch de olifantjes van mijn Metzeler banden af
 
Beste allen.... na jaren racertjes te hebben gereden, nu met het oog op woon werk verkeer, gekozen voor een Bt1100 ivm de cardan. Inmiddels wat kleine aanpassingen gedaan. Ander luchtfilter, tdm850 luchtfilterhuisslurf, sportdempers, led achterlicht.

Je blijft altijd lekker bezig he?

Nu heb ik een complete R1 voorvork op de kop getikt die ik in me Bulldog wil zetten.
Iemand hier ervaring mee toevallig?? Heb op internet vaker fotos voorbij zien komen waarbij het gedaan is. Enkel de r1 stuurpen wijkt af van die van de Bt1100. Wellicht met wat aanpassingen....

Een beetje hulp / tips kan ik wel gebruiken...

Bedankt alvast voor jullie hulp / ideeen
 

Bijlagen

  • 20190612_090636.jpg
    20190612_090636.jpg
    142,4 KB · Weergaven: 13
hallo allemaal. in de garage is uitbreiding gekomen..voor mijn lief .. een bt1100 2005 bulldog.
nu is er geen handleiding boekje erbij. op diversen Webs rondgekeken, maar geen van 2005
wie o wie kan me helpen aan dit boekje? of kopie ervan.
bvd. groet yoyoBekijk bijlage 1347772

Ik heb denk ik wel een werkplaatshandboek en handleiding digitaal op de pc staan... zal eens ff spitten voor je....
 
Hallo, net van de week een hele nette Bulldog gekocht, laatste model. Het is een motor die ik om zijn uiterlijk al langer als wens had. Nu wordt het vooral ontdekken hoe ik de motor wat meer PK kan geven. Dit wil ik natuurlijk zo veel mogelijk zelf doen, dus mocht je het werplaatshandboek en de digitale handleiding vinden, dan hou ik mij graag aanbevolen.
 
:],
Bt 1100 is zeker een top motor met mooi geluid. Ook aantal aanpassingen gedaan. rijd heerlijk.Bekijk bijlage 1434309
Ziet keurig uit 👍Heb mijn bulldog (nieuw gekocht in 2007) met nu 95000 k.m. nog eens op de testbank laten draven , en er blijkt 0.3 pk (achterwiel meting) en 3 nm koppel verloren gegaan t.o.v. eerdere metingen door de jaren heen 👍, keurig toch . Olie verbruik is 170 cc op 8000 k.m. :]
 
Een topic van 16 jaar oud alweer, laten we hem vooral niet uitdoven. Na een jaar op een Intruder als eerste motor te hebben gereden ben ik toch opzoek naar een ander model. M'n intruder is een heerlijke motor maar er is nog zoveel meer om uit te proberen. En nu wordt de Bulldog mijn nieuwe motor, althans als ik een goede kan vinden. Morgen bij eentje kijken en wie weet binnenkort trotse eigenaar!
 
Een topic van 16 jaar oud alweer, laten we hem vooral niet uitdoven. Na een jaar op een Intruder als eerste motor te hebben gereden ben ik toch opzoek naar een ander model. M'n intruder is een heerlijke motor maar er is nog zoveel meer om uit te proberen. En nu wordt de Bulldog mijn nieuwe motor, althans als ik een goede kan vinden. Morgen bij eentje kijken en wie weet binnenkort trotse eigenaar!
Ja topic heb ik 16 jaar geleden opgestart. Tijd vliegt. Ik heb heel veel plezier beleefd aan de Buldog. Na 150.000 km heb ik afscheid genomen van de Bulldog ivm hoge reparatiekosten voor nieuwe startmotor. Vijf jaar geleden overgestapt naar FZ8N en intussen ook al weer 120.000 km mee gereden
 
Ik heb het hele topic doorgelezen, leuk om te zien waar iedereen z'n motor voor gebruikt. Zondag heeft de verkoper toch afgezegd omdat z'n vrouw hem niet weg wou doen, helaas. Nu woensdag en zondag kijken bij andere Bulldogs...
 
Veel geluk en plezier met je BT 1100 :] Wat is de huidige kilometer stand ?

Dankjewel! 48000. Verder is de snelheidsmeter stuk (hij telt dus ook geen km's omdat hij geen snelheid registreert, zit nu een apart tellertje op). Wel doet de toerenteller het nog. Verder is er wat pekelaanslag op de voorvork en onderkant van het blok. Uiteindelijk heb ik de motor voor 1500 over kunnen nemen. *D
 
Leuk dat er in 2019 nog steeds positief gesproken wordt over deze motor. ben zelfs ook op zoek.
 
Nou heb ik metteen een vraag, ik zie de buldog ook met het jaartal 2009 staan.
ik dacht dat de productie gestopt was in 2006?
kenteken zegt orginele nederlanse motor.
wie kan meer over de productie jaren vertellen?

bvd
 
Terug
Bovenaan Onderaan