Wie heeft ervaring met een Yamaha Bulldog

Hey, bedankt voor de reacties al!
Een onpopulaire mening: ik vind de Laser dempers niet super klinken. Ze klinken mooi en beschaafd. Redelijk luid als je ze opentrekt maar niet ... rauw genoeg? Zelf heb ik ook Laser dempers er onder zitten en juist aan die dempers twijfel ik. Ik weet dat we geen choppers rijden maar er moet toch meer lomper en lager gebrul uit het blok kunnen komen? :)
Heb zelf bos uitlaten gemonteerd en zonder db killers is dat wel een rauw geluid/luid geluid miss is dat wat je meer zoekt. Uitstraling is ook wel mooi vind ik!
20200912_192014.jpg

Staat nu ook setje te koop op mp. Volgens mij dominator
 
Laatst bewerkt:
Even benieuwd naar jullie ervaringen met grotere sproeiers.
Heb de motor nu een dikke 2 jaar en toen ik hem kocht een 35kw kit laten plaatsen en zelf bos uitlaten gemonteerd. Verder was alles origineel, de motor knalde toen met enige regelmaat na, maar niet al te gek.

Nu heb ik sinds kort de 35 kw kit eruit gehaald en een K&N filter gemonteerd met een tdm lucht inlaat. Carb restricties er uit gehaald en 135mm hoofdsproeiers geplaats. Het AIS systeem is er af en dan de bos uitlaten. Dit geeft wel lekker power. Alleen ploft en knalt ze nu wel met erg grote regelmaat en zelfs stationair.

Er zijn hier volgens mij meer met de zelfde wijzigingen dus ben even benieuwd of dat bij jullie ook zo is of zijn de sproeiers toch wat te groot?
Lees ook wel van 133 sproeiers.
 
Even benieuwd naar jullie ervaringen met grotere sproeiers.
Heb de motor nu een dikke 2 jaar en toen ik hem kocht een 35kw kit laten plaatsen en zelf bos uitlaten gemonteerd. Verder was alles origineel, de motor knalde toen met enige regelmaat na, maar niet al te gek.

Nu heb ik sinds kort de 35 kw kit eruit gehaald en een K&N filter gemonteerd met een tdm lucht inlaat. Carb restricties er uit gehaald en 135mm hoofdsproeiers geplaats. Het AIS systeem is er af en dan de bos uitlaten. Dit geeft wel lekker power. Alleen ploft en knalt ze nu wel met erg grote regelmaat en zelfs stationair.

Er zijn hier volgens mij meer met de zelfde wijzigingen dus ben even benieuwd of dat bij jullie ook zo is of zijn de sproeiers toch wat te groot?
Lees ook wel van 133 sproeiers.
Ploffen en knallen hoort hij niet te doen, af en toe een plof mag, maar als het vaak gebeurt is de afstelling niet goed.
Kijk je kleppen eens na en wat heel belangrijk is, je carburateurs synchroniseren.
 
Ploffen en knallen hoort hij niet te doen, af en toe een plof mag, maar als het vaak gebeurt is de afstelling niet goed.
Kijk je kleppen eens na en wat heel belangrijk is, je carburateurs synchroniseren.
Kijk dat is een snel en duidelijk antwoord! Bedankt ga het eens langs lopen..duidelijk beeldmateriaal 👍
 
Heb zelf bos uitlaten gemonteerd en zonder db killers is dat wel een rauw geluid/luid geluid miss is dat wat je meer zoekt. Uitstraling is ook wel mooi vind ik!
Staat nu ook setje te koop op mp. Volgens mij dominator

Hey! Goeie tip. Die Dominators zag ik inderdaad staan maar die vind ik persoonlijk niet super. Bos zal ik nog even voor moeten gaan sparen ;). Mooie fiets heb je trouwens!
 
Het probleem met het zeer irritante suizen is eindelijk opgelost.
Het probleem zit hem in de ruimte tussen spatbord en band waardoor turbulentie ontstaat. De ene band zal dat door zijn profiel meer veroorzaken dan de andere.
Nadat ik een rit zonder spatbord had gemaakt waarbij er dus totaal geen probleem is ben ik wat aan het rondvragen en experimenteren gegaan.
Blijkt dus vaker voor te komen bij Yamaha’s met kunststof spatborden. De oplossing is uiteindelijk simpel.
Het spatbord dichter op de band monteren lost het probleem op.
Helemaal weg is het geluid niet maar het stoort niet meer. Zelfs met de toch best wel luide Dominators kwam het gesuis er boven uit en dat is nu dus opgelost.
E216E0F1-CE48-4F0F-8579-A932B1BED03F.jpeg
 
ben sinds twee weken in bezit van een buldog uit 2007 met 27000 kilometer op de klok, wil hem in originele staat terug brengen
waar het achterspatbord is af gezaagd, wie weet waar ik moet zijn voor een origineel spatbord, nieuw of gebruikt.
 
ben sinds twee weken in bezit van een buldog uit 2007 met 27000 kilometer op de klok, wil hem in originele staat terug brengen
waar het achterspatbord is af gezaagd, wie weet waar ik moet zijn voor een origineel spatbord, nieuw of gebruikt.

Ik heb bij van vessem op marktplaats een middenbok gescoord, hij had een motorblok te koop staan maar de BT1100 stond half op de foto. je kunt even vragen bij hem
 
ben sinds twee weken in bezit van een buldog uit 2007 met 27000 kilometer op de klok, wil hem in originele staat terug brengen
waar het achterspatbord is af gezaagd, wie weet waar ik moet zijn voor een origineel spatbord, nieuw of gebruikt.

Hey Browning! Ben je al lid op Facebook van de Yamaha BT1100 Bulldog Faceboekgroep? Hier komen ook nog wel eens 2e hands (en soms nieuwe) onderdelen in voorbij. Er is toevallig zojuist een achterspatbord gepost door een Poolse gast. Succes met je zoektocht!
 
ben sinds twee weken in bezit van een buldog uit 2007 met 27000 kilometer op de klok, wil hem in originele staat terug brengen
waar het achterspatbord is af gezaagd, wie weet waar ik moet zijn voor een origineel spatbord, nieuw of gebruikt.
We zien natuurlijk ook graag even wat foto’s van deze bolide.
 
Goei dag eem ploffen in uitlaat komt van afstelling karbs sinchroon stellen co2 op 4 1/2 zetten .
gr johan .
 
Laatst bewerkt:
Hey Browning! Ben je al lid op Facebook van de Yamaha BT1100 Bulldog Faceboekgroep? Hier komen ook nog wel eens 2e hands (en soms nieuwe) onderdelen in voorbij. Er is toevallig zojuist een achterspatbord gepost door een Poolse gast. Succes met je zoektocht!

Dat is van Slawomir Stolarski.

 
Hier maar weer eens een post, Ik heb gisteren de yamaha handvaat verwarming gekocht en gemonteerd. moest wel even wat wegslijpen op de gashendel alvorens het paste. Daar zaten wat opstaande randen om het vorige handvat op zijn plek te houden. Ik heb hem rechtstreeks op de accu aangesloten, er stond dat deze automatich uit zou gaan. Bij de test doet hij dat dus ook, duurt wel efkes alvorens die uitschakelt.
 

Bijlagen

  • F6879F3D-8488-4BE6-8369-7CDEEB4E62CE.jpeg
    F6879F3D-8488-4BE6-8369-7CDEEB4E62CE.jpeg
    741,1 KB · Weergaven: 10
  • 477C1A1B-B789-4F7C-9A96-145A9CFE67DE.jpeg
    477C1A1B-B789-4F7C-9A96-145A9CFE67DE.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 12
  • 56458EA0-42DF-426F-8C57-41D35173EDAC.jpeg
    56458EA0-42DF-426F-8C57-41D35173EDAC.jpeg
    960,8 KB · Weergaven: 10
Zonde van het geld en werk.
Het verwarmt de binnenkant van je handen, maar als het koud is heb je ook dikkere handschoenen aan, dus voel je nog niks.
En de kou komt door de rijwind op de voorkant van je lijf en handen.
Ik heb het ook gehad, maar nu Gerbing handschoenen, die ik eigenlijk amper gebruik omdat het teveel gedoe is met snoertjes.
 
Zonde van het geld en werk.
Het verwarmt de binnenkant van je handen, maar als het koud is heb je ook dikkere handschoenen aan, dus voel je nog niks.
En de kou komt door de rijwind op de voorkant van je lijf en handen.
Ik heb het ook gehad, maar nu Gerbing handschoenen, die ik eigenlijk amper gebruik omdat het teveel gedoe is met snoertjes.
Ze zaten op de lesmotor en ik vondt het best lekker toen, ondanks de dikke handschoenen. Mischien nog wat windkappen erop.
Ik ben gistermiddag lekker bezig geweest, samen met mijn zoon , dat is ook weer quality time zeg maar. en dan het geld, ja was veel te duur voor de optie, ik was net te laat bij louis voor een mooie aanbieding, Ik wilde geen extra kastje op het stuur dus de keuze deed het duur maken.

wat vindt je van windkappen?
 
Er zit ook nog wel wat verschil tussen handvat verwarmingen,1 die goed warm word heb je geen dikke handschoenen meer nodig,
sterker nog ik heb ooit als test met tegen de min 5 graden zonder handschoenen gereden en dat ging prima,tot snelheden boven de 200
geen probleem,wat de Gerbing handschoenen betreft ,daar kan je ook accu,s in doen ,dan heb je geen kabels nodig.
 
Hallo
Ik weet niet of dit topic nog actief is maar niet geschoten is altijd mis.
Ik heb sinds een paar weken een yamaha bulldog uit 2004 rijd erg fijn en na wat kleine aanpassing ziet en rijd ie nog net even wat sportiever.
Maar nu was ik vorige week lekker een stukje aan het toeren en merkte ik een tik op die bij de motor vandaan leek te komen die begon heel zacht maar naarmate de motor meer op tempratuur kwam werd deze luider.
De tik is ook maar af en toe eb soms als je af remt op de motor een paar keer na elkaar.
Nu ben ik al even op onderzoek uit geweest en ben erachter dat de tik ook voelbaar is als de motor rond de 2000 rpm draait en je houd je hand op de carburateur dan voel je de tik ook duidelijk.
Vooral als je de carburateur aan de linker kant van de motor vast pakt
Heb verder nog niet heel veel tijd gehad om verder te speuren naar t euvel.
Maar mischien is hier iemand die dit eerder gehad heeft?
 
Hoi Nick,
Niet leuk een tik. Ik heb het gelukkig zelf niet dus kan er weinig over zeggen.
Dot forum deel leeft stil voort maar ik denk dat als je de vraag post in het technische gedeelte dat je meer mensen bereikt voor een antwoord.
Wel willen we hier weten wat jou bulldog sportiever laat rijden.
Gr
 
Het zou ook de kruiskoppeling van je cardanas kunnen zijn.
Dan is de moer los aan het gaan en slingert de as door de behuizing, en in het ergste geval komt hij er dwars doorheen.


Er zijn preventieve oplossingen voor.

Maar het kan ook een te grote klepspeling zijn of de distributieketting.

Het is een luchtgekoelde motor, die geeft meer geluiden dan een watergekoelde motor.
Dus tikken en rammelen mag hoorbaar zijn, dat is het karakter van de XV blokken.
Hoeveel km staat er op de teller.
En een paar foto's hier plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn op FB ook veel buitenlandse BT1100 groepen met heel veel kennis. (Behalve de Nederlandse groep)
 
Terug
Bovenaan Onderaan