Wie heeft ervaring met een Yamaha Bulldog

Bedankt voor de reactie's
Ik had de klepspeling al gecontroleerd en afgesteld probleem was toen nog niet verholpen.
Van de cardan as is het ook niet denk ik want als de motor stil staat en onbelast 2000 rpm draait hoor je het geluid ook
Heb vanmiddag nog even verder gekeken.
En het viel me op dat er aan de rechter kant van de motor een slangetje loshangt en die loopt naar het midden tussen de carbarateurs.
Als ik tijdens het lopen van de motor deze slang dicht druk met m'n vinger valt de motor uit.
En nu heeft mijn vader toevallig ook n bulldog 😅 dus even gekeken wat die doet als ik t slangetje dicht druk en deze blijft wel lopen.
Nu zit bij mijn vader de uitlaat circulatie systeem er wel nog op en bij mij niet.
Dus heb ik de carburateurs gedemonteerd
En als ik op t slangentje blaad komt er brandstof uit via ik denk de acceleratie sproeier?

Ik heb onder andere een laag fatbar stuur led achterlicht led knipperlichten gemonteerd en de kenteken plaat houder aangepast.
De bulldog heeft 33.000 km gelopen
Hier onder de foto's
 

Bijlagen

  • 20210130_144314.jpg
    20210130_144314.jpg
    159 KB · Weergaven: 37
  • 20210121_202910.jpg
    20210121_202910.jpg
    249,8 KB · Weergaven: 30
Ik zou toch even controleren wat broos zegt. je kunt er maar op tijd bij zijn.
Om eens de carb te reinigen , en opnieuw afstellen kan geen kwaad maar of daar nu je probleem zit denk ik dan weer niet.
Met 33k op de teller zou er geen narigheid moeten komen nog tenzij een wonderkind heeft lopen sleutelen aan de motor.
We horen graag.
 
Het was inderdaad een wonder kind die eraan heeft gesleuteld.
Ik ben vanavond verder gegaan ik moest weten wat t t was😅.
Toen ik vanmiddag de carburateurs weer terug gebouwd had en aan t proefdraaien was ben ik verder rond de carburateurs gaan voelen of het ergens nog duidelijker voelbaar was en bij het inlaat rubber van de achterste cilinder leek t rubber tijdens de tik iets uit te zetten.
Aangezien ik de klep speling al afgesteld had bleef er nog maar 1 ding over kleptiming dus die vanavond gecontroleerd en de nokas van de achterste cilinder stond 1 tand verkeerd inlaat net te vroeg te vroeg open gaat en door de compressie lucht de inlaat indrukt. Klep timing goed gezet en proef draaien ging super motoe slaat ook niet af al ik m'n vinger op t slangetje bij de carburateur houd en de tik is weg.
Beetje jammer nou dat ze voor t weekend sneeuw voorspellen anders had ik een mooi test toertje kunnen maken
 
Dat heb je dan netjes gevonden en snel opgelost. Nog 1 vraag hierover: Wie drinkt bij jullie echte hertog jannen mannen bier en wie zit aan die grolsch wijven seik?
 
Weet iemand waar je deze lage ''ruitjes'' boven de kolamp kan bestellen?
Had een adres in engeland maar dat is tegenwoordig n hoop gedoe
20210210_200333.jpg
 
Dat ziet er zo uit.
 

Bijlagen

  • 8C70F1C7-E90B-459D-8E3C-FE3092A17F8A.jpeg
    8C70F1C7-E90B-459D-8E3C-FE3092A17F8A.jpeg
    339,8 KB · Weergaven: 10
Ik ga toch voor de lagere ziet er net ff sportiever uit en gebruik de motor alleen voor toer ritjes in vrije tijd dus iets meer eind zelf opvangen is niet zo erg
 
Zal is zoeken op facebook de link werkt niet.
Is er iemand hier die mischien nog een setje uitlaat dempers heeft liggen die weg mogen?
Geen orginele graag tenzij aangepast
 
Zal is zoeken op facebook de link werkt niet.
Is er iemand hier die mischien nog een setje uitlaat dempers heeft liggen die weg mogen?
Geen orginele graag tenzij aangepast
Die kans is wel heel klein, Bulldog onderdelen zijn heel schaars en aftermarket dempers nog schaarser.
Bij die link staat er "je" achter, dat klopt niet.


 
hey,

ik heb sinds drie weken mijn droommotor gekocht, een Bulldog uit 2003. toen ik begon met rijden was mijn keuze tussen een Honda CB900F hornet, een Suzuki SV1000 N en de Bulldog. Na een ritje met de Bulldog vond ik hem wat platjes maar het blijft een geweldig mooie moto. Die CB is toch 13 jaar bij me gebleven. maar nu heb ik er toch eentje op de kop kunnen tikken.

er is wat werk aan, zo is de lak op de tank zwaar beschadigd, loopt de motor niet optimaal naar mijn gevoel en moeten er nog betere uitlaten op. voorts zal ik ook de vering achteraan verhogen, net als het zadel aanpassen aan mijn lengte. 1.95m. over de meeste items vond ik al posts op dit forum. zo zag ik de foto's van het AIS verwijderen maar geraak er nog niet echt aan uit.

sinds september volg ik nu een avondcursus motortechnicus, dus met het sleutelen komt het wel goed om termijn. ik rij wekelijks met mijn Triumph 1200 Adventure, dus er zit geen druk achter om alles snel snel af te werken.

tot binnenkort
 
Gefeliciteerd met de bulldog. Het AIS systeem is er zo vanaf. (heel) is alleen demonteren, 2 pijpjes afdoppen en vacuum slangetje.
Ik heb het wel bewaard allemaal ivm straks met apk, we weten niet wat er komen gaat. nu of over een paar jaar.
Ik ben benieuwed hoe je het zadel gaat verhogen. Als je de pdf manual wilt dan geef je maar een gil.
Als die niet mooi loopt zou ik de nieuwe uitlaten er eerst op zetten en het AIS eraf halen, de carb eens in het bad en opnieuw afstellen.
Wil natuurlijk niet zeggen dat het hier in zit maar dan weet je dat het schoon is en netjes.
De tanken roesten ook bij het zadel.
Doen anders eens wat pic’s posten.
 
Gefeliciteerd met de bulldog. Het AIS systeem is er zo vanaf. (heel) is alleen demonteren, 2 pijpjes afdoppen en vacuum slangetje.
Ik heb het wel bewaard allemaal ivm straks met apk, we weten niet wat er komen gaat. nu of over een paar jaar.
Ik ben benieuwed hoe je het zadel gaat verhogen. Als je de pdf manual wilt dan geef je maar een gil.
Als die niet mooi loopt zou ik de nieuwe uitlaten er eerst op zetten en het AIS eraf halen, de carb eens in het bad en opnieuw afstellen.
Wil natuurlijk niet zeggen dat het hier in zit maar dan weet je dat het schoon is en netjes.
De tanken roesten ook bij het zadel.
Doen anders eens wat pic’s posten.
De tank kan onderin roesten door condens in de tank.
Dit vocht is lichter dan benzine en blijft daardoor onderin achter en veroorzaakt daar roest van binnenuit, en dan heb je echt een probleem.
Ik heb de tank weleens helemaal leeggezogen.
En het laatste beetje met een hele grote injectiespuit met een slang eraan.
Die heb ik op de motorbeurs in Utrecht gekocht, vroeger.......

 
Laatst bewerkt:
Als het ais systeem eraf is rijd de motor zoveel fijner vooral bij afremmen op de motor voor een bocht of rotonde heb je veel minder last van bokken blok draait veel soepeler en het is zo gedaan ook half uurtje werk ongeveer
 
Hallo beste BT1100 Bulldog liefhebbers, ik heb sinds kort een knap exemplaar afkomstig v/d eerste eigenaar opgekocht. De bike is letterlijk jaren lang in de garage gezet. Gelukkig wel afgetankt en met het juiste middel in de tank. Geen roest of iets dergelijks in de tank en het ding loopt perfect. Het laatste model uit 2006, een Nederlandse bike met nog geen eens 19k op de teller. Nou hou ik een motor nooit heel erg lang (meestal max een seizoen), maar ik moet zeggen dat deze mij wel erg goed bevalt. Lekker veel koppel onderin met het "king-of-the-road" gevoel :)
 

Bijlagen

  • BT1.JPG
    BT1.JPG
    305,7 KB · Weergaven: 41
  • BT2.JPG
    BT2.JPG
    312,2 KB · Weergaven: 28
  • BT3.JPG
    BT3.JPG
    307,9 KB · Weergaven: 27
  • BT7.JPG
    BT7.JPG
    287,5 KB · Weergaven: 27
Hallo beste BT1100 Bulldog liefhebbers, ik heb sinds kort een knap exemplaar afkomstig v/d eerste eigenaar opgekocht. De bike is letterlijk jaren lang in de garage gezet. Gelukkig wel afgetankt en met het juiste middel in de tank. Geen roest of iets dergelijks in de tank en het ding loopt perfect. Het laatste model uit 2006, een Nederlandse bike met nog geen eens 19k op de teller. Nou hou ik een motor nooit heel erg lang (meestal max een seizoen), maar ik moet zeggen dat deze mij wel erg goed bevalt. Lekker veel koppel onderin met het "king-of-the-road" gevoel
De FL (Fully Loaded) uitvoering, met andere risers en Magura stuur, ook Laser Duo Tech dempers en aangepaste sproeierbezetting.
Zuinig op zijn.
Kan je je nog heel veel rijplezier mee hebben, zeker gezien de km. stand.
 
De FL (Fully Loaded) uitvoering, met andere risers en Magura stuur, ook Laser Duo Tech dempers en aangepaste sproeierbezetting.
Zuinig op zijn.
Kan je je nog heel veel rijplezier mee hebben, zeker gezien de km. stand.
Aha thnx Broos, ik ben redelijk goed met motoren. Maar ken deze types ken niet heel goed. Volgens mij is dit de meest fabriek af 'ge-update' versie. Je wordt al heel snel verliefd op de motor karakter. Ik ga dit motor-seizoen nog genieten v/d bike. Daarna misschien een MT01 :) Inmiddels redelijk wat bikes gehad en gereden. Qua karakter vind ik het een tamme vmax1200.
 
Beste Bulldog liefhebbers,
Ik rijd een MG Sport 1200 en ben, i.v.m. een niet ideale zitpositie, op zoek naar een origineel BT1100 stuur. Dat schijnt net het verschil te kunnen maken. Is er iemand die er nog één heeft liggen?
Ik ben nl. al aan het zoeken geweest, maar tot nu toe niets kunnen vinden.
Vast bedankt voor de moeite. gr., Wijnand
 
Terug
Bovenaan Onderaan