Wie heeft ervaring met een Yamaha Bulldog

Aha thnx Broos, ik ben redelijk goed met motoren. Maar ken deze types ken niet heel goed. Volgens mij is dit de meest fabriek af 'ge-update' versie. Je wordt al heel snel verliefd op de motor karakter. Ik ga dit motor-seizoen nog genieten v/d bike. Daarna misschien een MT01 :) Inmiddels redelijk wat bikes gehad en gereden. Qua karakter vind ik het een tamme vmax1200.
Dat is door Yamaha Nederland gedaan omdat de verkoopcijfers slecht waren.
Deze motor is ontzettend afgezeken door de motorpers.
Maar als je het blok kent is het een hele fijne motor die in een mooi frame gelepeld is .
Het ontwerp is van een Nederlander en een Italiaan en gebouwd in de Yamahafabriek in Belgarda Italië.
 
Beste Bulldog liefhebbers,
Ik rijd een MG Sport 1200 en ben, i.v.m. een niet ideale zitpositie, op zoek naar een origineel BT1100 stuur. Dat schijnt net het verschil te kunnen maken. Is er iemand die er nog één heeft liggen?
Ik ben nl. al aan het zoeken geweest, maar tot nu toe niets kunnen vinden.
Vast bedankt voor de moeite. gr., Wijnand
Al eens op de site van Boonstra gekeken?
 
Beste Bulldog liefhebbers,
Ik rijd een MG Sport 1200 en ben, i.v.m. een niet ideale zitpositie, op zoek naar een origineel BT1100 stuur. Dat schijnt net het verschil te kunnen maken. Is er iemand die er nog één heeft liggen?
Ik ben nl. al aan het zoeken geweest, maar tot nu toe niets kunnen vinden.
Vast bedankt voor de moeite. gr., Wijnand
Ik heb nog een origineel stuur inc. Stuureinden op de plank liggen.
Mag wel weg als jij er beter van gaat zitten.
Doe maar een pb voor meer info.
 
Al eens op de site van Boonstra gekeken?
Ik heb op verschillende sites gekeken en nog niets gevonden.
Ik heb wel al verschillende reacties gehad via MF, maar het schijnt dat er in de loop d'r tijd twee verschillende versies stuur zijn?
Bij de eerste series een stuur met 22 mm. diameter, en later met 28 mm. diameter bij de risers. Klopt dit?
Ik ben nl. zoekende naar het 28 mm. stuur.
In ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe.
vr.gr., Wijnand
 
Dat klopt, althans ik heb de versie 28mm bij de risers.er wordt hier een stuur aangeboden, is die niet goed?
 
Toevallig vandaag op ebay een setje risers van een Bulldog gekocht. Puur omdat ik de oude versie lelijk vind.
87A93A88-8DEB-47C4-B7E7-900368F6BA36.png
 
Ik heb op verschillende sites gekeken en nog niets gevonden.
Ik heb wel al verschillende reacties gehad via MF, maar het schijnt dat er in de loop d'r tijd twee verschillende versies stuur zijn?
Bij de eerste series een stuur met 22 mm. diameter, en later met 28 mm. diameter bij de risers. Klopt dit?
Ik ben nl. zoekende naar het 28 mm. stuur.
In ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe.
vr.gr., Wijnand
Alleen het midden is 28mm, uiteinden zijn 22mm (standaard Yamaha).
 
Mocht je niets kunnen vinden en een alternatief zoeken, ik heb nog een origineel (TDM900) Yamaha 22 0mm stuur met de bijbehorende originele trildoppen. Is onbeschadigd en zonder roest.
 

Bijlagen

  • IMG_20210321_133452.jpg
    IMG_20210321_133452.jpg
    499,3 KB · Weergaven: 13
  • IMG_20210321_133506.jpg
    IMG_20210321_133506.jpg
    262,1 KB · Weergaven: 12
Bij deze mijn eerste post. Ik heb me aangemeld om even een bedankje te sturen. Goede uitleg gevonden en mooie oplossing om de AIS eraf te halen. Het rijd een stuk lekkerder, reageert veel directer op het gas en minder gestotter. Volgende stap is de luchtinlaat aanpassen.
 
Bedankt voor deze tip, maar is dit stuur qua vorm vergelijkbaar met die van de Bulldog?
Zo te zien komt het stuur iets hoger uit. dat lijkt me alleen ten voordelen te komen. ik heb andere risers gekocht om hem iets hoger en iets meer naar me toe te zetten. ivm stijf schouderblad na een uur.
 
Tank stickers laten maken en vorige week geplakt op bijna het volledige bt1100 wagenpark😅👌🏼
 

Bijlagen

  • 20210421_193210.jpg
    20210421_193210.jpg
    134,5 KB · Weergaven: 24
Ik ben sinds kort eigenaar van een Bulldog.
Gewoon omdat ik het een erg mooie motor vind. Zelf vind ik het wel jammer dat hij bij 6000RPM ineens ophoud met trekken en niet verder wilt. Dit blijkt de toerenbegrenzer te zijn. Nu heb ik al gelezen dat je deze uit kunt schakelen door een witte draad door te knippen. Weet 1 van jullie welke witte draad dit is?
met foto zou helemaal mooi zijn.

Ook ben ik bezig een gear indicator te plaatsen. Maar ook hier krijg ik de stekker niet gevonden. Kan iemand aangeven waar ik deze kan vinden. Het betreft een Bulldog uit het bouwjaar 2006. Uiteraard mag een foto ook.

alvast bedankt
Gr Eims
 
Ik weet niet of dat kan maar het lijkt me niet verstandig. Een Bulldog moet het hebben van zijn koppel en dat is er al bij lage toeren.
je kan beter de bekende aanpassingen doen om wat meer vermogen te krijgen.
 
Ik weet niet of dat kan maar het lijkt me niet verstandig. Een Bulldog moet het hebben van zijn koppel en dat is er al bij lage toeren.
je kan beter de bekende aanpassingen doen om wat meer vermogen te krijgen.
Doortrekken naar 6000 rpm is nergens voor nodig.
Er zijn wel wat aanpassingen mogelijk, maar dan had je beter een andere motor kunnen kopen.
Bulldog heeft een V twin met zijn eigen karakter.
Er is op internet zat te vinden over "opvoeren", maar dat doe ik met een brommer.
Je hebt dan een paar pk meer, maar daar is ie niet voor gebouwd, zoek ook maar eens op broken cranckshaft, of starter clutch.
Welk bouwjaar heb je ? Voor of na 2005 ?
Foto's ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan