Wie heeft ervaring met Safe Plan?

Actionhost

MF'er
15 sep 2004
94
0
IJmuiden
Wie heeft ervaring met een financieringsvorm zoals safeplan (of iets soortgelijks)?. Bevalt het goed? Heb je een vast contract nodig hiervoor? Deel je ervaringen in dit topic!!
 
Lijkt mij gewoon een persoonlijke lening. ...en daarvoor kun je volgens mij toch beter bij de bank zijn.
 
Het enige verschil is volgens mij dat de je alleen de afschrijving hoeft te betalen waardoor de maandlasten lager zijn.
 
Ik zou het nooit doen.
Paar nadelen:
- motor MOET in onderhoud bij Safe, voor onderhoud kunnen ze dus rekenen wat ze willen.
- je hebt geen zeggenschap welke onderdelen vervangen worden, wanneer zij vinden dat bv een ketting versleten is, wordt een nieuwe gemonteerd tegen hun prijs.
- DUUR: uitgaande van 10.000 euro is het waardeverlies volgens hun in 3 jaar 1/3, dus ong. 3300 euro. Je betaald 36 * 161 = 5796 euro.
 
Heb je de kleine lettertjes gezien mbt max kilometers...??

Als je veel rijd..is dit plan totaal not done...

Daarbij niemand doet iets voor niets ..er wordt gegarandeerd op je verdiend..

 
Dus een PL is "verstandiger"? Want de cash zomaar ophoesten is lastig.
Ook mensen met goede ervaringen aanwezig?
 
Dus een PL is "verstandiger"? Want de cash zomaar ophoesten is lastig.
Ook mensen met goede ervaringen aanwezig?


Dat durf ik niet te zeggen.

Sparen is nog altijd slimmer denk ik.

Want er wordt altijd aan verdiend.

Maar goed je moet geduld hebben ..en dat is vaak het punt.

Its all your decision.
 
Ik zou nog een seizoen doorsparen...


de winter komt eraan en dan rijden de meesten toch niet..en met een nieuwe fiets zou ik ook niet ddorrijden..die pekel is killing voor je fiets..
 
Sparen is slimmer...dat ben ik met je eens. Maar ongeduld is een schone zaak :]
waarom? het seizoen is bijna voorbij de dagen dat je nu nog lekker kan rijden worden zeldzaam.
en als je ff doorspaart hoef je minder te lenen en dus verdien je geld.
en veel mensen hebben toch ook minder goede ervaringen bij safe er zijn nog zat andere zaken waar je leuk kan zakendoen, zeker als je niet kan wachten en een financierring kan iedere motorzaak voor je regelen maar als je zelf een P L regelt is dat vaak toch het goedkoopste.
 
Wat zijn de goede motorzaken waar je beter terecht kan voor een "safeplan" constructie? En ik ga inderdaad wat sparen hoor. Het zal zoiezo pas voorjaar 2005 worden.
 
Niet doen! Gewoon een PL of doorlopend krediet afsluiten. Dat is nog altijd het voordeligste, als je geld wilt lenen.
 
Hou ook rekening met het eigendomsrecht van de fiets tijdens de periode. Bij sommigen wordt je pas aan het eind van de rit eigenaar, dus als je niet meer betaalt of kunt betalen dan ben je je reeds betaalde geld en je motor kwijt.

Een jaar (of langer) uitgestelde betaling tegen 0% kan wel interessant zijn. Betaal wel op tijd de boel terug, want de rente na zo'n periode is niet mals.

Gebruik even de zoekfunctie op dit forum.
Er is al veel geschreven over Flexplan, Plus plan en andere financieringen.
 
Wat zijn de goede motorzaken waar je beter terecht kan voor een "safeplan" constructie? En ik ga inderdaad wat sparen hoor. Het zal zoiezo pas voorjaar 2005 worden.
en dan heb je nu ook alle tijd om je te laten informeren waar je het voordeligst een p l afsluit en dat is vaak niet bij de motorzaak!!
zelf heb ik veel goede ervaringen met hans van wijk uit zoetermeer.
en als je op zijn website kijkt zie je ook dat hij veel leuke motoren voor leuke heeft staan.
 
En als je dan toch besluit om een pl af te sluiten. Hoe dan ook allrisk verzekeren. Kan zelfs zo zijn dat je bank of wie dan ook dat eist.

Zowieso slimmer. Stel: Je rijdt hem om wat voor reden dan ook kort en je bent niet allrisk. Jij iedere maand betalen voor een wrak dat je financieel gezien niet kan opknappen.

Doe hier je voordeel mee :)
 
ik HAD het ook,
lijkt leuk, maar kost wel meer dan je motor.

en je zit er lang aan vast, met gevolgen van dien.

en je moet een motor kopen bij die homo´s van safe.
 
aaaarghh... waar is de accuzuur... "safe-plan".. hoe krijg je het je mond uit..

zomerplan:

* je betaalt teveel voor de motor
* je bent niet de eigenaar
* je bent ALTIJD verplicht de motor met ART gekeurd slot aan een "vast" voorwerp te hangen, zo niet = niet verzekerd = geld ophoesten
* je mag MAXIMAAL 5000km rijden. elke km daarboven kost knaken

plusplan:
* je betaalt VEEL te veel voor de motor
* je gaat een LENING aan, dus registratie bij 'Tiel' en dus mogelijk consequenties voor andere leningen, zoals creditcards, hypotheek, PLetjes enz. hoe het zit als Safe weer een keer failliet gaat ? geen idee.
* je betaalt rente over je lening. dat houdt meteen in dat je minstens 30% teveel betaalt.
* er is geen rente-vast percentage. nu is de rente relatief 'laag' maar als de economie in de VS in stort (en dat gebeurt NA de verkiezingen in de VS) gaat die in Nederland mee, en daarbij hoort een hoge rentestand en dat gaat geld kosten.
* je moet een motor van dezelfde waarde kopen. wie zegt dat de je volgende motor dezelfde waarde heeft en wie zegt dat jij die motor daar wil kopen (als safe nog niet weer een keer failliet is).
* ze geven geen inkoop garantie. als ze zeggen "de fiets is in mindere staat dan wij verwacht hadden" heb je dus een dik probleem en mag je geld op gaan hoesten.
* de "waarde" kun je afkopen, maar dan moet je onderhoud (en die gasten zijn daar al zo goed in.. NOT) laten plegen bij safe, en dan nog mag je geen schade hebben (krasje op tank = schade, dus de l*l), en in 'technisch goede staat' moet verkeren.. tja, als je onderhoud bij hen laat doen, is dat laatste dus al per definitie onmogelijk B| .. oja.. der is ook nog een clausule "als de waarde van de specifieke motor daalt, dan vervalt het afkooprecht nog steeds."

het rekenplan van Safe vertelt dat als je een motor koopt van zeg, 5000 euro. dat die fiets over 3 jaar 1700 afschrijft. vul die waarden in bij de calculator, en je ziet dat je voor 1700 euro afschrijving 2916 euro betaalt, en dat is zonder afkoop waardeverzekering (waar je niets aan hebt) en zonder dure safe onderhoud.

suc6...
 
Alleen aantrekkelijk in combinatie met een jaar rentevrij of zo. Er wel voor zorgen dat je daarna direct kunt aftikken of een pl of andere financiering klaar hebt staan.
 
'k Heb in 2001 m'n R6-je aangeschaft via Safe Plan. Nooit problemen mee gehad.
'k Had 10.000 zelf neergelegd en de rest gewoon op afbetaling. Dus geen fratsen over inleveren na 3 jaar of verplicht onderhoud bij Safe. En ik kreeg er nog een all risk verzekering bij ook. Voor mij, toen op die leeftijd, heel voordelig.
'k Zal per saldo vast teveel betaald hebben, maar dat boeide me toen niet zoveel.
'k Reed op de fiets waar ik al 2 jaar van kwijlde, dus dan neem je dat voor lief.
Spaarze ! En succes!
 
Toen ik 4jaar geleden mijn eerste motor kocht heb ik het ook gedaan met het safe plus plan.
Ik zal de voordelen en de nadelen even vertellen.
........
....
..
Ik heb het gedaan bij mijn eerste motor en ik heb er geen spijt van , maar ik had het in 5 maanden afgelost!! en ik was thuiswonend!!! Denk er goed overna en reken het eens uit , vooral als je al op jezelf woont!!

succes.

Klinkt bekend ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan