Wie heeft ervaring met SDF Motoren uit Tilburg?

Rodek1

Rookie
24 sep 2021
17
22
Hallo allemaal,


Mijn naam is Robert, en ik ben nieuw in de motorwereld!
Afgelopen maand heb ik mijn a-rijbewijs behaald en ben nu op jacht naar een mooie 1e motor.

Na veel onderzoek en wat proefritten heeft mijn voorkeur om op een Yamaha Fazer te stappen.
Ik heb een mooie Yamaha FZ6S Fazer gevonden uit 2004 en deze staat te koop bij SDF Motoren in TIlburg.
Morgen ga ik kijken, maar ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met deze motorzaak? Ik kan er niet zoveel over terugvinden namelijk.

De zaak is gevestigd op Goirkestraat 122 in Tilburg.

Wie kan mij hier meer over vertellen?

Groet Robert

PS ik weet niet of ik dit in de goede categorie heb geplaatst..
 
Welkom in de mooie wereld van het motorrijden 😉

Ik heb geen ervaringen met SDF motoren.. maar het lijkt mij gewoon een motorverkoper (dus geen dealer/garage). Daar hoeft uiteraard niets mis mee te zijn maar check alles gewoon goed. Vaak importeren dit soort verkopers motoren uit het buitenland en verkopen ze vervolgens in Nederland. Dit hoeft niet perse slecht te zijn; het enige nadeel is dat het verleden niet te achterhalen is. De FZ6S die jij op het oog hebt is ook import. (Toelating 2005, eerste afgifte NL 2018)

Vraag dus ook om de onderhoudshistorie en ga niet akkoord met "Die heb ik niet erbij, maar alles is prima" Neem desnoods een checklist mee van dingen die je af kan vinken.

Als je een eerste motor koopt dan staar je je helemaal blind op een bepaald model / bepaalde motor en zie je geen gebreken... Neem daarom iemand mee die met een neutrale blik kijkt en er verstand van heeft!

Als je nog vragen hebt; zeker stellen.
 
Welkom in de mooie wereld van het motorrijden 😉