Wie heeft ervaring met SDF Motoren uit Tilburg?

Vind ik niet zó vreemd, het is ts z’n eerste motor.
Daarom is het handig, zo’n forum waar je wat tips en info vandaan kan halen.
Neem alleen niet klakkeloos álles aan wat hier verteld word, ga zelf op onderzoek aan de hand van info die je krijgt.
Alleen de beslissing moet je zelf maken, wel of niet kopen :+

Bedankt voor je reactie, moet eerlijk zeggen dat het me wel extra aan het twijfelen heeft gebracht hoor sommige berichten.
Dat maakt de keuze nog wat lastiger. In principe wil je gelijk ja zeggen maar zou het jammer vinden als er straks toch iets mee blijkt te zijn.

Garantie kan ik bijkopen, 2mnd of 2000km tegen 250,-
 
Is die SDF dan ook een motorzaak, dus kan je er ook terecht voor onderhoud?
En is die in de buurt bij jou, dan heeft SDF er wellicht een vaste klant bij.
Als het puur en alleen een handelaar is heb je net zoveel zekerheid als bij een particulier.
 
Daarmee is hi niet afgeschreven maar zoals je al kon lezen kost dat €600.
Dan koop ik er liever een die dat al achter de rug heeft.

Of je doet het zelf voor een paar tientjes.

Wel vreemd dat men naar versleten banden kijkt en deze kostenpost over het hoofd ziet.
ja, en dan smeren ze wat vloeibare pakking aan het randje en dan zijn ze gesteld 😃
 
Garantie kan ik bijkopen, 2mnd of 2000km tegen 250,-
Kun je die 250 euro beter stoppen in onderhoud mocht je overgaan tot koop….:?

Mag je een aankoopkeuring laten uitvoeren, om je twijfels weg te nemen, ’gebruik’ je die 250 euro toch voor.
 
Is die SDF dan ook een motorzaak, dus kan je er ook terecht voor onderhoud?
En is die in de buurt bij jou, dan heeft SDF er wellicht een vaste klant bij.
Als het puur en alleen een handelaar is heb je net zoveel zekerheid als bij een particulier.
Klein onderhoud doet hij vaak zelf maar in principe werkt hij met alle lokale dealers samen voor onderhoud. Daar haalt hij o.a. zijn motoren ook vandaan.
Dus als er een beurtje oid gedaan moet worden brengt hij hem weg.
Zo heeft hij altijd zijn motoren rij klaar staan aldus verkoper

Het is voor mij zeker niet naast de deur, dus ik zal voor toekomstig onderhoud bij mij in de buurt een adresje moeten zoeken.

Wil ook een cursus gaan volgen zodat je toch ook dingen zelf kan. En; google is my friend
 
Kun je die 250 euro beter stoppen in onderhoud mocht je overgaan tot koop….:?

Mag je een aankoopkeuring laten uitvoeren, om je twijfels weg te nemen, ’gebruik’ je die 250 euro toch voor.
Ja daar dacht ik ook aan, dan heb ik dat alvast voor het volgende onderhoud.

Een soort nul-meting, dus een fris beurtje voordat ik m zou kopen heeft mijn voorkeur maar hij is nog niet toe aan een beurtje. Als ik een auto ging kopen vroeger (voordat ik ging leasen) zorgde ik altijd voor een beurt bij aflevering.

Verkoper geeft aan kleppen controleren bij 40.000 maar stellen is meestal bij 80.000 pas bij deze motoren, we zouden kunnen afspreken dat als ik een beurt bij hem laat uitvoeren dat deze controle dan ook gedaan wordt.

Een aankoopkeuring mag/kan altijd maar daarvoor moet ik al verder weg gaan met de proefrit vanuit Tilburg want ze werken allemaal samen en kennen elkaar. Dus voor een onafhankelijk advies zou ik al verder weg moeten ermee
 
Ik heb onlangs ook een motor gekocht bij een soortgelijke motorzaak en je moet gewoon goed onderhandelen. Bij die motor die ik kocht voor mijn vrouw bleek er wat mis met de balhoofdlagers en de banden waren pet. Maar dat kon er nog prima bij. In jouw geval vindt ik het best een prijzige motor gezien bouwjaar. Ik zou toch wat tijd investeren in een rondje NL want je hebt er een van vier jaar jonger met ABS en lagere Km stand voor dit bedrag.

En die garantie moet je, helaas, niet teveel bij voorstellen.

Let op, ik ken deze specifieke zaak niet maar je moet gewoon realistisch zijn. Zo'n vent heeft maar x-marge dus moet ook gewoon zijn boterham verdienen.

Edir: mijn Duc kocht ik bij een particulier. Een echte liefhebber. Dat doe ik honderd keer liever dan een motorzaak IMHO
 
Laatst bewerkt:
Ik heb onlangs ook een motor gekocht bij een soortgelijke motorzaak en je moet gewoon goed onderhandelen. Bij die motor die ik kocht voor mijn vrouw bleek er wat mis met de balhoofdlagers en de banden waren pet. Maar dat kon er nog prima bij. In jouw geval vindt ik het best een prijzige motor gezien bouwjaar. Ik zou toch wat tijd investeren in een rondje NL want je hebt er een van vier jaar jonger met ABS en lagere Km stand voor dit bedrag.

En die garantie moet je, helaas, niet teveel bij voorstellen.

Let op, ik ken deze specifieke zaak niet maar je moet gewoon realistisch zijn. Zo'n vent heeft maar x-marge dus moet ook gewoon zijn boterham verdienen.

Edir: mijn Duc kocht ik bij een particulier. Een echte liefhebber. Dat doe ik honderd keer liever dan een motorzaak IMHO
Leuk om te lezen!
Moet zeggen als ik op motoroccasion.nl kijk dan zijn de prijzen overal wel redelijk gelijk. Zit wellicht nog wat ruimte in voor onderhandeling bij die ik gezien heb.

Is er wellicht een mede forummer die in Tilburg of omgeving woont, technische kennis heeft, aankomende zaterdag wellicht tijd heeft, en het leuk zou vinden om er een blik op te werpen? Dan zou ik er natuurlijk even mee langs kunnen rijden!

Verder vind ik het eigenlijk steeds lastiger worden haha, dus ik laat het voor vandaag denk ik even rusten.

Wordt vervolgd!
 
Leuk om te lezen!
Moet zeggen als ik op motoroccasion.nl kijk dan zijn de prijzen overal wel redelijk gelijk. Zit wellicht nog wat ruimte in voor onderhandeling bij die ik gezien heb.

Is er wellicht een mede forummer die in Tilburg of omgeving woont, technische kennis heeft, aankomende zaterdag wellicht tijd heeft, en het leuk zou vinden om er een blik op te werpen? Dan zou ik er natuurlijk even mee langs kunnen rijden!

Verder vind ik het eigenlijk steeds lastiger worden haha, dus ik laat het voor vandaag denk ik even rusten.

Wordt vervolgd!
Altijd slim om goed te kijken en niet meteen ja te zeggen. Maar een van de eerste hits die ik zie ≥ Fz 6 met abs . 19.800 km - Motoren | Yamaha - Marktplaats.nl

Als je er wat vanaf lult zit ie op hetzelfde bedrag.

Bij mijn eerste motor ben ik veel te snel voor de eerste de beste gegaan die ik moest en zou hebben. Maargoed emotie hé, dat motorrijden :+
 
Of je het nou van een particulier of van een handelaar koopt.. dat maakt dan ook niet meer uit
Bij een handelaar krijg je misschien 3-6 maanden garantie (vaak voor een meerprijs) en that's it. Als je bij een particulier koopt en diegene kan netjes de onderhoudshistorie laten zien dan moet het ook prima zijn.
 
Het maakt niet veel uit eigenlijk particulier of handelaar. Ik heb mijne bij particulier gekocht.
Zijn garage lag vol onderdelen voor mijn motor.
Merkte al meteen dat het een passie rijder is die veel eraan doet.
Hij heeft gezegd voorband en remschijven nog te doen dus dat heb ik eraf gehaald vd prijs en meegenomen.
 
Het maakt niet veel uit eigenlijk particulier of handelaar. Ik heb mijne bij particulier gekocht.
Zijn garage lag vol onderdelen voor mijn motor.
Merkte al meteen dat het een passie rijder is die veel eraan doet.
Hij heeft gezegd voorband en remschijven nog te doen dus dat heb ik eraf gehaald vd prijs en meegenomen.
Zoiets zou perfect zijn! Ik heb dinsdag een afspraak bij iemand, particulier
 

Misschien deze?
Bedankt voor de link, dat is een naked, dat zoek ik niet en ik vind het te ver, maar bedankt voor het meedenken! Ziet er goed uit maar is niet wat ik zoek.

Ben na alle reacties toch ook even op internet verder gaan zoeken, heb gelijk as dinsdag een afspraak met iemand die er 1 privé verkoopt.
Keurig ding, iets jonger en veel minder km op teller. Facturen van onderhoud aanwezig, eigenaar wil m verkopen vanwege persoonlijke leeftijd (hij wil een toer motor) dus lijkt me een goed adres.
 
Zorg dat er bij welke motor je ook koopt daar een onderhoud historie bij zit,is geen 100%
garantie dat er geen problemen kunnen opduiken maar wel is de kans dan kleiner,en
mijd zoveel mogelijk geïmporteerde motoren als je zelf geen ruime technische kennis heb
van motoren.
 
Zorg dat er bij welke motor je ook koopt daar een onderhoud historie bij zit,is geen 100%
garantie dat er geen problemen kunnen opduiken maar wel is de kans dan kleiner,en
mijd zoveel mogelijk geïmporteerde motoren als je zelf geen ruime technische kennis heb
van motoren.
Ik zit bij de motor waar ik op test gereden heb precies met die 2 dingen, daarom ben ik nog verder gaan kijken en heb iets moois gevonden, dichterbij, minder km’s, historie bekend, enz.
Ga er morgen naartoe om te kijken!
 
Koop een motor met wat hogere km stand als je deze achteraf niet meer gaat wegdoen, de meeste onderdelen zijn al vervangen voordat jij die kocht. Mijne had het bekende stator probleem is door de vorige eigenaar verholpen. Dit heeft mij 870,- gescheeld.
 
Het is bij motoren net zo als auto,s,beter eerst een aantal bekijken voordat
Ik zit bij de motor waar ik op test gereden heb precies met die 2 dingen, daarom ben ik nog verder gaan kijken en heb iets moois gevonden, dichterbij, minder km’s, historie bekend, enz.
Ga er morgen naartoe om te kijken!
Maar ook dan bekijk de motor goed,banden,ketting,remblokken,geen lekke vorkpoten,geen olielekkages blok,
geen voorvork speling of zwaar punt in het balhoofd,geen zichtbare schades,ziet de remolie er schoon uit,geen diepe groeven in de remschijven,
werkt alle verlichting incl cockpit lampjes,of hij goed schakelt,de koppeling goed werkt en er geen vreemde ratels uit de motor komen,
en laat de motor tijdens de proefrit ook hoge toeren draaien ,zo dat je weet dat hij ook in dat gebied goed loopt.
 
Haha ja die moet ik nog maken! Ik ga 'm zaterdag ophalen, als het goed weer is maak ik een foto. Maar het is een Yamaha Fz6S Fazer geworden uit 2006. Bedankt voor alle reacties en het meedenken van iedereen, een foto volgt!
We wachten geduldig af;)
 
het is geen “mooi-weer-foto” maar het is toch wel heel erg vet om nu te hebben!!
 

Bijlagen

  • AE880E39-ADBD-47CC-8767-D8C630F8538A.jpeg
    AE880E39-ADBD-47CC-8767-D8C630F8538A.jpeg
    277,4 KB · Weergaven: 54
Terug
Bovenaan Onderaan