Wie heeft info over Gilera MRX125 begin jaren 90 ?

Guzziking

The rebel within
1 okt 2010
17.029
1.025
Enschede
Ik overweeg dit te kopen als vervanging van één van mijn motoren. Die ik heb zien staan is zo goed als nieuw. Heeft iemand er ervaringen mee?

Hoe zit het met de onderdelenlevering, zit het blok onder andere modellen (Piaggio ed)?
Onderhoud doen bij de brommerhandel, omdat daar de meeste kennis zit van 2-takten?

Alle (zinnige) info is welkom!

EUH, BEDOEL GILERA MXR :$
 
Laatst bewerkt:
Kan je niet beter die CBR250R kopen? Wel eens zo'n MXR zien staan jaaaaren terug bij een dealer. Ik vraag me dan ook af in hoeverre onderdelen makkelijk te krijgen zijn. Als ik dan toch 2 takt zou kopen, dan zou ik eerder de RS125 nemen die toch wat langer op de markt was en meer is verkocht.
 
Kan je niet beter die CBR250R kopen? Wel eens zo'n MXR zien staan jaaaaren terug bij een dealer. Ik vraag me dan ook af in hoeverre onderdelen makkelijk te krijgen zijn. Als ik dan toch 2 takt zou kopen, dan zou ik eerder de RS125 nemen die toch wat langer op de markt was en meer is verkocht.

Misschien heb je wel gelijk, tis een grote onbekende. Ik heb hem in 3 forems getopiced, maar met de reacties ist net als hier....
 
Ik moet zeggen dat ik ze ook nog nooit heb zien rijden in Nederland, tenminste, ben er nooit eentje in het wild tegengekomen. Als je een keer een schuivertje maakt, vraag ik me af of je nog aan een kuip kan komen. Nee, dan is die CBR250R denk ik een veel leuker ding. :]
 
Hey GuzziKing ,

Het is natuurlijk een leuk en apart fietsje wat je inderdaad niet veel ziet , maar goed probeer eens een kuipdeel voor een stukgatie te bestellen kan zo maar een halfjaar duren , en wat onderhoud betreft moet je bij 2takt specialisten zijn , omdat gilera al sinds 1970 tot piaggio behoort kan je daar je onderdelen kopen .
Het advies om een honda cbr250 te kopen raakt kant noch wal het is namelijk een 4takt en ik vraag me af of deze in nederland wel verkocht gaat worden met de huidige mentaliteit onder motorrijders ( een zware is je ware ) dom geklets natuurlijk maar goed men denkt nou een maal 100pk of meer via een postzegel aan raakvlak op de weg te krijgen , of zoals onze oosterburen zeggen schwanzersatz.
 
Hey GuzziKing ,

Het is natuurlijk een leuk en apart fietsje wat je inderdaad niet veel ziet , maar goed probeer eens een kuipdeel voor een stukgatie te bestellen kan zo maar een halfjaar duren , en wat onderhoud betreft moet je bij 2takt specialisten zijn , omdat gilera al sinds 1970 tot piaggio behoort kan je daar je onderdelen kopen .
Het advies om een honda cbr250 te kopen raakt kant noch wal het is namelijk een 4takt en ik vraag me af of deze in nederland wel verkocht gaat worden met de huidige mentaliteit onder motorrijders ( een zware is je ware ) dom geklets natuurlijk maar goed men denkt nou een maal 100pk of meer via een postzegel aan raakvlak op de weg te krijgen , of zoals onze oosterburen zeggen schwanzersatz.

Haha Peter, ook hier, heb je die site al bekeken? :W
 
Het advies om een honda cbr250 te kopen raakt kant noch wal het is namelijk een 4takt en ik vraag me af of deze in nederland wel verkocht gaat worden met de huidige mentaliteit onder motorrijders ( een zware is je ware ) dom geklets natuurlijk maar goed men denkt nou een maal 100pk of meer via een postzegel aan raakvlak op de weg te krijgen , of zoals onze oosterburen zeggen schwanzersatz.

Slaat kant nog wal? Zie een ander topic van Guzziking.
Daarin gaf hij aan interesse in die motor te hebben. Daarom mijn advies om de Gilera te laten staan en eerder zo'n CBR te kopen, ondanks 4 takt. Onderdelen van de Piaggio group zijn inderdaad ook irritant om snel geleverd te krijgen.

En ja, de CBR250R wordt geleverd in Nederland. Dat persbericht was er vorig jaar september al. Staat volgende week ook op de motorbeurs. Of ze veel worden verkocht denk ik ook niet, maar het is een leuk alternatief tegen de Ninja 250.
 
Slaat kant nog wal? Zie een ander topic van Guzziking.
Daarin gaf hij aan interesse in die motor te hebben. Daarom mijn advies om de Gilera te laten staan en eerder zo'n CBR te kopen, ondanks 4 takt. Onderdelen van de Piaggio group zijn inderdaad ook irritant om snel geleverd te krijgen.

En ja, de CBR250R wordt geleverd in Nederland. Dat persbericht was er vorig jaar september al. Staat volgende week ook op de motorbeurs. Of ze veel worden verkocht denk ik ook niet, maar het is een leuk alternatief tegen de Ninja 250.

Haha, Monomuis, je praat tegen een verstokte 2-takt liefhebber die ik goed ken. Hij is vooral een MZ-deskundige. Voordeel bij aanschaf van de Gilera: 2taktking kan zich hier wel mee redden. ;)
 
Slaat kant nog wal? Zie een ander topic van Guzziking.
Daarin gaf hij aan interesse in die motor te hebben. Daarom mijn advies om de Gilera te laten staan en eerder zo'n CBR te kopen, ondanks 4 takt. Onderdelen van de Piaggio group zijn inderdaad ook irritant om snel geleverd te krijgen.

En ja, de CBR250R wordt geleverd in Nederland. Dat persbericht was er vorig jaar september al. Staat volgende week ook op de motorbeurs. Of ze veel worden verkocht denk ik ook niet, maar het is een leuk alternatief tegen de Ninja 250.

Natuurlijk begint guzziking een topic over een cbr250r omdat hij het net als ik nutteloos vindt om een motor met meer dan 60pk onder je gat te hebben , daarnaast heeft hij enkele jaren op een cb 450s gereden tot zijn volle tevredenheid overigens :] maar in deze topic gaat het toch om een 2takt met let wel 26 echte pk's, en denk nou niet dat we maar wat kletsen want we rijden beide al meer dan 30 jaar motor dus laat je niets wijsmaken dat je 100+ pk nodig hebt want zoals ik al schreef krijg je dat toch niet op het asfalt maar goed ook overigens, kijk maar eens hoe een volvo 850 20klepper weg spuit met 1500kg en 170pk
 
Ts is een Gagiva Mito 125 iets voor als je dan toch een 2 takt wil?
full

Ben je een liefhebber van oldtimers? dan weet ik er nog een stel zie foto's
full

full

Liefhebbers genoeg, wat ik me heb laten vertellen zijn onderdelen geen probleem.
 
60pk genoeg? Ook met minder al hoor. Heb nu 50pk, meer dan zat en rijd nu bijna 11 jaar en al op zoveel verschillende motoren gereden van 15pk tot 150pk.
Maar een CBR250 is een mooie tegenhanger qua vermogen, beide +/- 26pk al moet zo'n 125cc het van de powerband bij een hoger toerental hebben en zal de CBR onderin wat sterker zijn. Maargoed, het is geen 2-takt. Al ben ik zelf meer een 4 takt liefhebber, maar kan ik de 2-takts ook zeker wel waarderen.
 
60pk genoeg? Ook met minder al hoor. Heb nu 50pk, meer dan zat en rijd nu bijna 11 jaar en al op zoveel verschillende motoren gereden van 15pk tot 150pk.
Maar een CBR250 is een mooie tegenhanger qua vermogen, beide +/- 26pk al moet zo'n 125cc het van de powerband bij een hoger toerental hebben en zal de CBR onderin wat sterker zijn. Maargoed, het is geen 2-takt. Al ben ik zelf meer een 4 takt liefhebber, maar kan ik de 2-takts ook zeker wel waarderen.

De beste oplossing is natuurlijk: ALLEBEI :Y Maar ja, das liebe Geld :N !
 
Gewoon kopen, zeker als tweede fiets is het leuk om het internet af te struinen naar onderdelen en informatie. Ebay is een hele goede. :Y
 
60pk genoeg? Ook met minder al hoor. Heb nu 50pk, meer dan zat en rijd nu bijna 11 jaar en al op zoveel verschillende motoren gereden van 15pk tot 150pk.
Maar een CBR250 is een mooie tegenhanger qua vermogen, beide +/- 26pk al moet zo'n 125cc het van de powerband bij een hoger toerental hebben en zal de CBR onderin wat sterker zijn. Maargoed, het is geen 2-takt. Al ben ik zelf meer een 4 takt liefhebber, maar kan ik de 2-takts ook zeker wel waarderen.

Ben ik helemaal met je eens monomuis voor een beetje leuk toeren op de N en de B wegen heb je aan 20 tot 25 pk voldoende kun als het moet ook nog een stuk snelweg meepakken zonder dat je hijgende scania's op je nummerplaat hebt zitten , uiteindelijk kun je met zo'n 25pk toch rond de 130/140 halen e.e.a afhankelijk van het soort motor je bij je hebt en je eigen postuur , en al dat zwakke geklets van nou moet ik eerst op een 25kw rijden en nu ben ik aangetast in mijn ego , laat ik dit zeggen echte kerels hebben ook uitstraling genoeg op een 125cc fiets en de rest is allemaal SCHWANZERSATZ
 
Ja en toch is het ook leuk om af en toe eens op een dikke 1000cc 4-cilinder te rijden.
Maar wat heb ik een pret gehad op een Honda CBR125R. Een glimlach die eigenlijk niet meer in de helm paste, zo groot! Alleen 125cc moet je écht voor kiezen, maarja, dat vind ik ook van 1-cilinders, je houd er van of niet (en ik houd wel van een dikke 4 takt 1-pitter). Maar volgens mij dwalen we af. :P
 
Ja en toch is het ook leuk om af en toe eens op een dikke 1000cc 4-cilinder te rijden.
Maar wat heb ik een pret gehad op een Honda CBR125R. Een glimlach die eigenlijk niet meer in de helm paste, zo groot! Alleen 125cc moet je écht voor kiezen, maarja, dat vind ik ook van 1-cilinders, je houd er van of niet (en ik houd wel van een dikke 4 takt 1-pitter). Maar volgens mij dwalen we af. :P

Geloof me Monomuis, 2taktking heeft ook wel een paar 'lievelingetjes' onder de zware stampers. Mijn eerste motor was een Honda XL 125 off the road, waarop ik zelfs mijn rijbewijs heb gehaald. Ook onvergetelijke herinneringen aan dat ding. 1-en 2-cilinders hebben ook mijn voorkeur, en heb ook enorm plezier gehad van de dikke 1-cilinder Yamaha SZR660. Hier loopt ook nog wel een 4-cilindertje, een 600cc Radian. En inderdaad: Dik OFF-TOPIC!
 
Ja en toch is het ook leuk om af en toe eens op een dikke 1000cc 4-cilinder te rijden.
Maar wat heb ik een pret gehad op een Honda CBR125R. Een glimlach die eigenlijk niet meer in de helm paste, zo groot! Alleen 125cc moet je écht voor kiezen, maarja, dat vind ik ook van 1-cilinders, je houd er van of niet (en ik houd wel van een dikke 4 takt 1-pitter). Maar volgens mij dwalen we af. :P

1 cilinder 2takt is ook echt niet te vergelijken met een 1cilinder 4takt. :P
 
1 cilinder 2takt is ook echt niet te vergelijken met een 1cilinder 4takt. :P

Ik ben trouwens wel bekend met een 1 cilinder 2 takt. Heb anderhalf jaar op een
Cagiva 350 ALAVERDE gereden. Eigenlijk teveel ceecees voor een 1 cilinder 2-takt. Matig motorkarakter.....
 
1 cilinder 2takt is ook echt niet te vergelijken met een 1cilinder 4takt. :P

klopt, een 1cylinder 2takt levert meer vermogen tegen een lager toerental , met een vergelijkbare 4takt kan het verschil wel oplopen tot 2000 rpm , het lijkt alleen maar dat een 2takt hoogtoerig is omdat de tweetakt 2x zoveel verbrandingen heeft , een MZ 250 draait max. 5500 rpm
mijn yamaha sr250se 9500 rpm om het zelfde vermogen te leveren.
Dat is zelfs al een verschil van 4000 rpm, en kijk maar eens in een motor boek naar vermogens afgifte bij welk toerental van die zogenaamde japanse hoogtoerige 2takten ligt allemaal rond de 8500 rpm de meeste 4takten ver over de 10000 rpm .
En bij de juiste baas met de juiste mengverhouding is een 2takt niet vervuilender dan een 4takt, ik zelf rij altijd met een verhouding van 1:100 bij een verbruik van 5ltr op 100km verbruik ik dus 1ltr olie op 2000km , ik weet 100% zeker dat er 4takten zijn die meer olie verbruiken, en ik rijdt zelf meestal zuiniger dan 1op20 meestal tegen de 1op30 aan dus 3ltr op 100 km.
Daarnaast is de 2taktolie ook nog eens ontwikkeld om mee te verbranden er zit dus minder troep in dan in 4taktolie.
Het grootste probleem voor een 2takt is dat ze niet hufterproof zijn m.a.w. je moet wel weten waarmee je bezig bent, een 4takt kent dat probleem minder , kijk maar elders op dit forum .
 
Laatst bewerkt:
125cc word zó vaak laagdunkerd minderwaardig over gedaan, zó jammer.. Mijn mitootje loopt met wapperend reflectievest aan 150, en dat was bij 10.000 tpm. Bij 11000/11500 begint rooie gebied, en je kán nog door tot 12000/12500 oid? Dus 170 echt max loopt hij zeker wel(zonder vest misschien nog wel harder). En ik ben geen klein italiaantje, met 1.80m en 80 kilo. Op het 125cc sportsbikes forum heeft er 1 tegen de 200 geklokt. Klein manneke, 1.65, 55k. Dat zijn tóch waardes om respect voor te hebben. Vind ik. :) En SUPER veel lol met zo'n ding, en je kunt er zó veel mee. Grenzen liggen bijna oneindig ver weg.

De meeste 125cc 4takten zijn helemaal nergens ivm een 125cc 2t; elke klap is een daalder he! ;)
Lekker rondknorren op je Gilera. Ze zijn rétezeldzaam. Leuk toch?
Is dit topic uit Sport hierheen verplaats trouwens? Daar mis ik hem..
 
Laatst bewerkt:
125cc word zó vaak laagdunkerd minderwaardig over gedaan, zó jammer.. Mijn mitootje loopt met wapperend reflectievest aan 150, en dat was bij 10.000 tpm. Bij 11000/11500 begint rooie gebied, en je kán nog door tot 12000/12500 oid? Dus 170 echt max loopt hij zeker wel(zonder vest misschien nog wel harder). En ik ben geen klein italiaantje, met 1.80m en 80 kilo. Op het 125cc sportsbikes forum heeft er 1 tegen de 200 geklokt. Klein manneke, 1.65, 55k. Dat zijn tóch waardes om respect voor te hebben. Vind ik. :) En SUPER veel lol met zo'n ding, en je kunt er zó veel mee. Grenzen liggen bijna oneindig ver weg.

De meeste 125cc 4takten zijn helemaal nergens ivm een 125cc 2t; elke klap is een daalder he! ;)
Lekker rondknorren op je Gilera. Ze zijn rétezeldzaam. Leuk toch?
Is dit topic uit Sport hierheen verplaats trouwens? Daar mis ik hem..

Nee joh, daar heeft ie helemaal niet gestaan. Staat ook nog bij brikken en klassiekers bij de 2-takt-topics. Tis wel een grote onbekende, zoals je zelf al zegt! :?
 
Ik hoop dak da ding kan zien door al die mist. Maar we gaan niet te vroeg dus misschien valt het nog wel mee. Hoe bevalt de Radian??? :W

Mist??? toen ik er vanochtend om 05.30 langs kwam was alles goed te zien, de radian rijdt goed alleen jammer dat er 2 cylinders teveel aanzitten maar ach die kunnen we er wel een keer afslopen met de slijptol , kunnen we hem misschien gelijk ombouwen naar 2takt haha , wie proat mekaar nog wa
 
Ik weet nog een gloedjespikfonkel nieuwe te staan!

Bij Van Doornekamp Motorsport in Hoevelaken. Echt iets van 5km op de teller. De achterremschijf heeft er nog geen sporen op staan.

Vind ze erg gaaf eruit zien zo met die uitlaatjes in de het kontje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan