Wie heeft info over Gilera MRX125 begin jaren 90 ?

Ik weet nog een gloedjespikfonkel nieuwe te staan!

Bij Van Doornekamp Motorsport in Hoevelaken. Echt iets van 5km op de teller. De achterremschijf heeft er nog geen sporen op staan.

Vind ze erg gaaf eruit zien zo met die uitlaatjes in de het kontje.

Doornekamp had er 2 staan, en één ervan staat nu hier, met inmiddels 1000 km op de teller. Supergaaf fietsje *O*
full
 
Doornekamp heeft 'm lang gehad dan... meen 'm daar 9 jaar terug al te hebben gezien.

Klopt Monomuis, hij heeft er in die tijd (rond 1994 !) een 20 gehad, en is er met 2 blijven zitten. Één daarvan rijdt nu hier. Vanavond nog een rondje gereden, en een spurt gemaakt tegen 2 zware viertakters. Die gaven eerst de duimen omhoog voor de stoplichten en waren daarna verrast door de dadendrang van de nog niet eens ingereden Gil....
 
Klopt, die 2e staat er nu dan nog steeds maar ziet er als nieuw uit. Achterremschijf heeft nog een sporen erop staan.

Ziet er tof uit met die uitlaatjes in het kontje al vind ik het niet mijn smaak als het een 1 cilinder is met 2 dempers.
 
Blok zal inderdaad het derbi gilera blok zijn.

Weet wel van de latere smx modellen met hetzelfde blok 50cc wel problemen hadden/kregen met de bak.

Maar dat zal je moeten ondervinden.
En als dat zover is dan komen we daar ook wel weer uit op het forum.
 
Blok zal inderdaad het derbi gilera blok zijn.

Weet wel van de latere smx modellen met hetzelfde blok 50cc wel problemen hadden/kregen met de bak.

Maar dat zal je moeten ondervinden.
En als dat zover is dan komen we daar ook wel weer uit op het forum.

Daar geloof ik niks van. Derbi is Spaans en pas sinds 2001 behorend tot het Piaggio-concern. Gilera is Italiaans en behoord al sinds 1970 bij Piaggio.
 
de vraag is zijn de keerringen na 20 jaar rust nog wel in orde ?
problemen ontsaan nog al eens bij motoren die lang stil hebben gestaan

overigens is 125 cc harstike leuk
Zowel 2 tact als 4 takt

het is inderdaad wel wat anders
maar ook alle 4tact 125 cc is niet gelijk
een dikke 900 is prachtig, maar een lichtere is vaak a lot of FUN
maar dan anders

overigens zegt er ergens iemand on topic dat een 350 tweetct niet leuk kan zijn?
nou das echt niet zo
 
@ roy r
ik vindt t geluid zo bromerachtig,als men zachtjes rijd

als je goed gekeken hebt zie je dat op het kontje rechts achter een PIETSIE lak mist(zwart plekje)
die twee pijpjes zijn echt niet erg, er rijden ook zat vietract 1 cilinders rond met 2 pijpjes uit de cilinder, bij de basis 2 tacten uit Duitsland en Tjechie noemden ze dat ook bij tweetacten Dubbelpoorters
2x uitlaatpoort bij 1 cilinder tweetact is lang normaal geweest (omdat ze toen ook aleen 2 spoelpoorten hadden)
Blokjes van Derbi? Derbi bouwd ook (net als GAS GAS) veel honda blokjes om
de kans is ook wel dat het op een variant van Minarelli gaat
de rs 250 aprilia in het harteen suzuki blokje is, met andere carterkapjes

net zo als app
 
Gelanceerd in februari 1989 en onmiddellijk worden verkocht, de MX-R Top Gilera Endurance is de evolutie van de vorige MX-1. In the field of strategy Gilera 125 Sport for 1989 was twofold: first, the MX-R suitable for sixteen more peaceful and the other unpublished SP01 designed for racing in the Sport Production and suitable for most geeks. Op het gebied van strategie Gilera 125 Sport voor 1989 was tweeledig: ten eerste, de MX-R geschikt voor de zestien meer vreedzame en de andere niet-gepubliceerde SP01 ontworpen om te racen in de Sport Productie en geschikt voor de meeste geeks. Unfortunately for Gilera, this strategy was not rewarded by the market: an ever in the market for 125 and an identity crisis of the Gilera brand brought serious financial problems. Helaas voor Gilera, was deze strategie niet beloond door de markt: een altijd in de markt voor 125 en een identiteitscrisis van de Gilera merk bracht ernstige financiële problemen. Problems that will become every year more 'important to the acquisition by Piaggio in 1991 and the definitive closure of establishments Arcore in 1992. Problemen die elk jaar meer 'belangrijk voor de overname door Piaggio in 1991 en de definitieve sluiting van vestigingen Arcore in 1992 te worden. Although with a new full fairing, a new headlamp with dual light move and some technical refinement, although the MX-R is not valid can help improve the balance of the Gilera. Zij het ​​met een nieuwe volle kuip, een nieuwe koplamp met dubbele licht bewegen en een aantal technische verfijning, maar de MX-R is niet geldig kan helpen bij het ​​verbeteren van de balans van de Gilera. A pity. Jammer.
The MX-R remained in the list until 1991. De MX-R bleef in de lijst tot 1991.

Price in 1989: 5,600,000 pounds Prijs in 1989: 5.600.000 pond

Available colors: Black, Red and White. Beschikbare kleuren: Zwart, Rood en Wit.

The bike soon De fiets snel

The MX-R, especially in black color, has a line rather attractive and imposing, yet elegant and definitely less noisy certain replicas produced by competitors. De MX-R, vooral in zwarte kleur, heeft een lijn vrij mooi en indrukwekkend, maar toch elegant en zeker minder lawaai bepaalde replica's geproduceerd door concurrenten. Compared to the MX-1, as amended by Gilera stop at the front. In vergelijking met de MX-1, zoals gewijzigd bij Gilera stoppen aan de voorzijde. We see such as: We zien, zoals:

Adopting a completely new hull sealed profile optimized to improve rider protection from wind and increase the flow of cooling air to the engine. Vaststelling van een geheel nieuwe romp gesloten profiel geoptimaliseerd om de rijder beter te beschermen tegen wind en de stroom van koellucht te verhogen tot de motor. The side air intakes to help evacuate hot air from the radiator. De kant luchtinlaten om te helpen evacueren warme lucht uit de radiator.
Adoption of a new bigger and protective fairing that houses a new and beautiful light fixture double round. Vaststelling van een nieuwe grotere en beschermende kuip dat er een nieuwe en mooie lamp dubbele ronde huizen. The bizarre decision to eliminate the Plexiglas dome (choice that took on Cagiva C9) which precludes the possibility of sight and therefore lie in the hull and then to seek the maximum speed, otherwise the incident safe. Het bizarre beslissing om de plexiglas koepel (keuze die nam Cagiva C9) die de mogelijkheid van het zicht uitsluit en daarom liggen in de romp en vervolgens aan de maximum snelheid te zoeken, anders wordt het incident veilig te elimineren.
New mirrors very beautiful in design, but not very useful because the lack of visibility offered. Nieuwe spiegels erg mooi in design, maar niet erg bruikbaar, omdat het gebrek aan zichtbaarheid aangeboden.

Confirmed the solution of the fake tank that hides a practical oddments compartment can accommodate a full face helmet. Bevestigde de oplossing van de nep-tank die verbergt een praktische snuisterijen verkocht compartiment kan een integraalhelm tegemoet te komen. Instrumentation and electrical controls remain unchanged. Instrumentatie en elektrische controles blijven ongewijzigd.

Except for air intakes on the side panels slightly larger group codon-side panels with two tailpipes and the saddle remain unchanged compared to the MX-1 and is' a pity. Behalve voor luchtinlaten aan de zijkanten iets grotere groep codon-zijpanelen met twee uitlaatpijpen en het zadel blijven ongewijzigd ten opzichte van de MX-1 en is 'jammer. In fact, if the line of the tail was already understaffed compared to the general size of the MX-1, MX-R, equipped with a hull even more imposing, and the 'even more. In feite, als de lijn van de staart was al onderbezet vergeleken met de algemene grootte van de MX-1, MX-R, voorzien van een romp nog meer imposant, en de 'nog meer.

Cycling Fiets
 
Merk Model
Gilera MX-R 125 Endurance Gilera MX-R 125 Endurance
Year Jaar
1989-91 1989-1991
Engine Motor
Liquid cooled, two stroke, single cylinder, reed valve Vloeistof gekoeld, twee takt, eencilinder, membraaninlaat
Capacity Hoedanigheid
124 124
Bore x Stroke Boring x slag
56 x 50.5 mm 56 x 50,5 mm
Compression Ratio Compressieverhouding

Induction Inductie
28mm Dell'Orto carburator PHBH28 (RD 28mm Dell'Orto carburateur PHBH28 (RD
Ignition / Starting Ontsteking / Starten
Electric ignition with capacitive output / electric Elektrische ontsteking met capacitief uitgang / elektrische
Max Power Max Power
- (rear tyre 26.8 hp @ 9500 rpm ) - (Achterband 26,8 pk @ 9500 rpm)
Max Torque Max koppel
2.0 kg-m @ 9500 rpm 2,0 kg-m @ 9500 rpm
Transmission / Drive Transmissie / Drive

Front Suspension Voorvering

Rear Suspension Achterwielophanging

Front Brakes Voorremmen

Rear Brakes Remmen achter

Front Tyre Voorbanden

Rear Tyre Achterband

Wet-Weight Wet-Gewicht
133 kg 133 kg
Fuel Capacity Brandstof capaciteit

Consumption average Verbruik gemiddeld
21.3 km/lit 21.3 km / lit
 
MZ = basis van van snelle tweetacten en de basis van MZ is DKW, DKW ontdekte de omkeerspoeling inde cilinder, MZ de expancie pijp en de roterende inlaat.
kennis is in 61 naar japan semokkeld met ernst degner9werd later suzuki kampioen 50 cc, met een soort MZ waar een suzuki embleem opstond.
Of je een 250 1cilinder 4 tact kan verhgelijken met een Gilera 125 mxr ?
nee niet echt ! alleen dat het beide motoren zijn met zo als ze hier schrijven , veel polyester er om heen, en een sport uiterlijk.
beide gooi en smijt fietsjes, maar de de karacters zijn niet vergelijkbaar
natuurlijk speel je met honda meer op safe als het om onderdelen gaat, vande andere kant een Gilera wordt echt nog verg zeldzaam, het is maar wat je leuk vindt
 
Grappig dat dit topic weer naar boven komt na exact 4 mnd. Inmiddels 2600kms gereden met de Gil. Net ingereden dus.

De motor kreeg een half jaar garantie mee, en we hebben op kosten van Doornekamp een pakking-set kunnen bestellen, en hebben preventief de koppakking en een pakking van het koelsysteem vervangen.

De Gilera rijdt probleemloos, maar is nu toch te koop op Speurders. Dit ivm de omstandigheid dat ik voordelig aan een andere motor kan komen. En 3 wordt een beetje veel.

Je vind hem op speurders onder : overige motoren.
 
ik heb er ook 3 een honda cb 125 T2 1980 ( 4 takt twin)
een MZ 250 tt(ergens)
en een triumph 900 sprint. ook te veel van t goede
de MZ was eigenlijk voor de baan geschikt gemaakt, dus nu niet klaar voor de weg
de 125 T2 heb ik Glimmend in de kamer staan
 
Terug
Bovenaan Onderaan