Wie heeft ook wel eens zoiets meegemaakt ??

Flügeltje

Die hard MF'er
30 jun 2002
773
0
Slagharen
Na een poosje weg te zijn geweest van dit forum ( ja ja ik schaam me er wel voor ) ben ik weer terug. Maar met slecht nieuws...Na alle ongevallen die hier de revue gepasseerd zijn kon ik niet achter blijven en heb van mijn soes ook maar een stukje schroot gemaakt :(

Zondag 03-08 was miijn beurt om op mijn muil te gaan. Samen met mijn neef een stukje aan het toeren geweest in Duitsland en natuurlijk hoort er dan een stukje Autobahn bij. Bij Twist draaien we de oprit op en daar rijdt een auto voor ons. Deze rijdt langzaam en maakt ruimte voor ons. Mijn neef die als eerste reed trok hem er voorbij en ik dacht ik ga er achteraan. Helaas iets te ver naar buiten gegaan en met mijn achterband op de witte streep terecht gekomen waardoor de achterkant onder me weg gleed. De motor schuift de baan op en raakt op de 2e rijbaan nog een Scenic die in volle gallop komt aan gedenderd. Ik zei de gek gleed naar de 1e rijbaan waar ik gelukkig ook tot stilstand kwam. Ik stond net weer op en zie hoe mijn soes wordt gelanceerd, de space shuttle was er niks bij. de soes vliegt door de klap weer terug naar de invoegstrook waar hij tegen de vangrail klapt en er over valt. Shit. ;( Ik mezelf ff checken, niks aan het handje, gauw naar de Renault gelopen en ook daar was alles in orde. Een 9 jarig meisje was waarschijnlijk geraakt door de airbag oid en had een klein rood vlekje. Het ambulance personeel was zeer snel ter plaatse maar na onderzoek van dat meisje ( ze zeiden dat het niks voorsteldde ) waren ze snel weer vertrokken toen ze even met de Autobahnpolizei hadden gepraat.
Maar nu komt het, de Autobahnpolizei maakte er een ongeval met letsel van ! :?
Mijn neef was intussen naar huis gereden en had alvast hulptroepen op geroepen om mijn motor weer mee te nemen naar Nederland. In de tussen tijd mocht ik met onze Duitse "vrienden" mee naar het bureau. Voordat we daar waren mocht ik bij de bank langs om direct € 500 te pinnen en aan hun te geven :( K*T
Nadat ik op het bureau een verklaring had afgegeven ( duurde al met al zo'n 3 uur ? ) mocht ik mijn rijbewijs daar laten want er moest een aantekening in komen te staan. Omdat ik al in de shit zat dacht ik je doet maar. De maandag erop gelijk hier in Nederland naar het politie bureau geweest en verteld wat me was overkomen, ze vonden het wel raar dat ze mijn rijbewijs in hadden genomen, het is tenslotte een staatseigendom. Ze hebben gebeld en gezegd dat volgens hun het een beetje onrechtmatig was wat die duitsers hadden gedaan. Na wat gezeur zouden ze mijn rijbewijs zo snel mogelijk op sturen, en wel ja EINDELIJK mocht ik hem vandaag weer in mijn armen sluiten. Er staat een verhaal op dat kun je bijna niet kwijt in een encyclopedie tje*us. Mijn vraag is wie kent dit en wat heeft dit voor nut ?? Ik heb een rijontzegging voor Duitsland, maar er staat geen termijn bij. Zou dit bij de rechtszaak bepaald worden ??
Er worden me nl ( denk ik ) 3 dingen ten laste gelegd:

1. Inhalen op een punt waar het niet mocht,
2. Te weinig profiel op mijn banden ( wett. in Duitsland 1,6 mm ik had nog 1 mm )
3. Ongeval met ( in hun ogen ) letsel.

Ik heb ff een fotootje gemaakt met wat er in mijn rijbewijs staat:
rijbewijs1.jpg


En hier nog wat piccies van mijn wrak:
motor%202.jpg

motor%205.jpg

motor%206.jpg

schade%201.jpg

schade%202.jpg
 
Dat ziet er wel naar uit. '( Gelukkig ben je er zelf redelijk goed vanaf gekomen. :)
Ik kan je helaas niet helpen met het Duitse stuk, maar het klinkt me allemaal wel wat overdreven van die gasten.
Ik weet niet of de weg nat was ten tijde van het ongeluk, maar 1mm profiel is natuurlijk wel erg weinig.
 
Nee was kurk droog en Rossi rijdt met droog weer toch ook op slicks ;)

Maar ben het wel met je eens, zou vorige week idd een nieuwe achterband krijgen. 's maandags om precies te zijn, bandje lag al klaar en een nieuwe kettingset. Spaar ik igv wel dat geld uit...helaas ;(
 
Volgens mij mogen die duitsers niet een wat in je rijbewijs zetten aangezien het staats eigendom in van NL,zet jij maar eens met een pen een steep in je rbw van 1 cm dat maakt volgens mij je rbw al niet meer geldig.
 
Volgens mij mogen die duitsers niet een wat in je rijbewijs zetten aangezien het staats eigendom in van NL,zet jij maar eens met een pen een steep in je rbw van 1 cm dat maakt volgens mij je rbw al niet meer geldig.

Ja kan wel wezen maar het staat er maar mooi...Wie weet hier trouwens antwoord op ?? Mag dat zomaar ?? Lijkt mij niet, het is een staatseigendom dus volgens mij mag alleen de politie/justitie van NL hier wat in zetten (?)Had die zondag echt het idee we gaan eens lekker ff een nederlander naaien. Stoorde ze natuurlijk onder de F1 mit "Der Schumi"... :Z
 
Gvd. dat ziet er niet best uit.

Dat je een strafzaak aan de broek hebt in Duitsland is normaal.
Als je daar een ongeval veroorzaakt, kom je er in het gunstigste geval met een bekeuring vanaf.
Als het fout wil kun je voorkomen en krijg je naast een bekeuring ook nog punten in flensburg.

Ik wist alleen niet dat de Duitse justitie een Nederlands rijbewijs mag afnemen, en er vervolgens ook nog wat in mag printen.
Is het volgens de nederlandse wet niet verboden om "veranderingen" in je rijbewijs aan te brengen??

Sterkte met de afhandeling.
 
Letterlijk staat er:
De bezitter van dit rijbewijs is door de uitspraak van het gerechtshof te Meppen van 07.08.2003 (Az.:21Gs549/03) de rijbevoegdheid voor het bereik Bondsrepubliek Duitsland per paragraaf 111 astpo voorlopig ontzegd. Hij mag voorlopig geen rijbewijs plichtige voertuigen in de bonds republiek Duitsland meer besturen.

Dat laatste stukkie is wat moeilijker letterlijk te vertalen, maar komt er op neer dat dit alleen uit je rijbewijs wordt gehaald als de wetten veranderen en je daar een aanvraag toe indient.
Dus je mag nog overal met alles rijden, behalve in Duitsland.

Hoe dan ook, het is k*t voor je dat het gebeurd is, maar toch ben ik blij dat het je niet erger overkomen is. Sterkte iig met de verdere afhandeling...
 
Vraagje.
Wordt dit nu in Nederland ook geregistreerd? Anders geef je je rijbewijs aan als verloren en vraag je een nieuwe aan. Dan staat die zever er niet meer in, maar alleen mag je dan nog steeds niet in D rijden.
 
Op zondag 17 augustus 2003 01:47 schreef Phoenix het volgende:
Letterlijk staat er:Dat laatste stukkie is wat moeilijker letterlijk te vertalen, maar komt er op neer dat dit alleen uit je rijbewijs wordt gehaald als de wetten veranderen en je daar een aanvraag toe indient.

Zoals ik het interpreteer staat er dat de rijontzegging enkel kan ongedaan gemaakt worden bij het wegvallen van de wettelijke basis daarvoor(en op aanvraag).
Dat is dan niet als de wetten veranderen maar eens er een gerechtelijke uitspraak is die een termijn van de rijontzegging (+ waarschijnlijk een boete + eventuele schadevergoeding) bepaalt. Het goede nieuws voor jouw is dat die termijn van het rijverbod enkel in Duitsland zal gelden :)
 
Jezus wat een verhaal joh,slaat werkelijk helemaal nergens op.
Lijkt me een sterk staaltje van een ietwat overijverige ambtenaar.
Maareh waarom moest je uberhaupt 500 euro dokken?
blij dat je zelf ok bent,alleen wel zwaar klote van je motor.
Ben ook zeer benieuwd wat ze je ten laste willen leggen
in mijn ogen heb je nl helemaal niks strafbaars gedaan,er is toch geen hond die opzettelijk op z'n plaat gaat of wel?
Ideetje:scheur je rijbewijs doormidden zeg dat je hem verloren hebt oid,en koop gewoon een nieuwe,of zou dat niet kunnen?
Ben zeer benieuwd naar de uitspraak.
Wens je in ieder geval veel succes.
 
Die moffen kunnen zoveel zeggen. Dat rijbeijs is eigendom van het koninkrijk der Nederlanden, daar hebben ze helemaal niets over te zeggen, laat staan dat ze er dingen in gaan printen.
 
Wat een naaiers...

Wie weet kun je met een evt. getuigenis van de Notartz en/of Rettungswagen het "Letstel wegnemen"... Dat scheelt alweer... Verder allemaal erg :r

Succes met de afhandeling en hou ons op de hoogte! Dit is echt een raar verhaal...
 
Vraagje.
Wordt dit nu in Nederland ook geregistreerd? Anders geef je je rijbewijs aan als verloren en vraag je een nieuwe aan.


Geen idee, maar speel wel met de gedachte om morgen naar de politie te gaan om es wat info winnen. Vindt het merkwaardig dat ze er zomaar wat intypen.
Ben toch verd*mme niet de enige Nederlander die in Duitsland wat krijgt ?? En waarom krijg ik dan zo'n complete encyclopedie in mijn rijbewijs ???
 
Ideetje:scheur je rijbewijs doormidden zeg dat je hem verloren hebt oid,en koop gewoon een nieuwe,of zou dat niet kunnen?

Ik denk dat het ook in de computers in Duitsland geregistreerd staat.
Als je dan een grote verkeers controle, of erger een ander ongeval krijgt in Duitsland, Ben je helemaal de pineut. Want je had op dat moment geen geldig rijbewijs voor Duitsland.
 
Over een paar maanden ben je je rijbewijs kwijtgeraakt. Toch? O-)
En dan moet je wel een nieuwe halen bij de gemeente. En aangezien er in nederland niets over geregistreerd staat ....

Sterkte gewenst.
Wat een kut verhaal. :r
 
Jezus wat een verhaal joh,slaat werkelijk helemaal nergens op.
Lijkt me een sterk staaltje van een ietwat overijverige ambtenaar.
Maareh waarom moest je uberhaupt 500 euro dokken?
blij dat je zelf ok bent,alleen wel zwaar klote van je motor.
Ben ook zeer benieuwd wat ze je ten laste willen leggen
in mijn ogen heb je nl helemaal niks strafbaars gedaan,er is toch geen hond die opzettelijk op z'n plaat gaat of wel?
Ideetje:scheur je rijbewijs doormidden zeg dat je hem verloren hebt oid,en koop gewoon een nieuwe,of zou dat niet kunnen?
Ben zeer benieuwd naar de uitspraak.
Wens je in ieder geval veel succes.

Wat ik begrepen heb dan was dit een soort van waarborg, stel dat ik nou met een vals rijbewijs en vals kenteken had gereden, hadden ze niks gehad en nu hebben ze wat :? Vond het in elk geval wazig, maar ja wat doe je ???? Je staat nog te trillen op de benen en de D politie is in mijn ogen wat minder coulant dan de NL polite, dus om gezeur en gezeik te voorkomen doe je maar wat ze zeggen.... :(
 
Ik zit net ff voor mijzelf een vergelijking te maken met een paspoort.
Die wordt regelmatig ingehouden in het buitenland en daar wordt ook van alles in geschreven, zoals visa.

Ik ben heel nieuwsgierig hoe dit juridisch zit.
 
Shit man, succes met de afwikkeling!

Ik heb (in 1991) ook eens een Duits verhaal in mijn rijbewijs gekregen waarin rijontzegging van 1 maand stond beschreven. Dan weet je tenminste nog waar je aan toe bent. Maar dit is wel een heel vaag verhaal :? Achteraf heeft ook weleens iemand tegen me gezegd dat de Duitsers dit helemaal niet mochten doen. Ze rotzooien aan eigendom van de NL staat. Het RBW was toen net ververst (ivm extra stempeltje bij de A :9 ), en heb dus bijna 10 jaar met die kuttekst rondgereden, wat me bij een aanhouding in Duitsland (met de motor ongeoorloofd inhalen van een politieauto O-) ) de opmerking opleverde: "Du hasst schon eine gelbe Karte mein Freund"

't was btw een raar verhaal met die tekst in het RBW: ik reed op een lange rechte brede weg (naar achteraf bleek) een dorpje in (Getelo voor de kenners). Ik werd door tegenliggers gewaarschuwd, dus ik dacht "oppassen controle, hoe hard mag je hier?, 100, beetje afremmen dan maar". Zag ze vervolgens in de bosjes staan, vriendelijk gezwaaid, en 200 m later spingt er een kwaad groen mannetje voor me op de weg. Bleek dat ik binnen de bebouwde kom zat. Had 44 te hard gereden. Nadat mijn gegevens waren opgeschreven mocht ik verder. Kreeg ik een paar weken later een brief thuis. Moest 120 DM betalen, en kreeg rijontzegging van 1 maand. Die zou op een bepaalde datum ingaan, en voor die tijd moest ik mij melden op het bureau in Nordhorn. Als ik dat voor die datum niet zou doen, ging de rijontzegging wel op die datum in, en eindigde dan 1 maand na nadat ik me zou hebben gemeld. Toen ik inmiddels een paar weken in die periode zat, dacht ik dat ik me toch maar even moest gaan melden, anders mag ik de rest van mijn leven niet meer in D toeren, en da's ook lastig. Maar ik mocht dus ondertussen niet meer in D rijden. Dus mijn vriendin achter het stuur in koekblik naar Nordhorn met de hele papierwinkel. Vraagt die agent verbaasd: "wie sind Sie denn hier gekommen?", refererend aan mijn rijontzegging. Ik: "mit 'm Hubschrauber" Die vent: "oh, dass ist in Ordnung", zonder ook maar een heel klein beetje glimlach. Duitsers en gevoel voor humor :? Vervolgens heeft die kerel dus mijn RBW in de typmachine gerold en dat verhaal ingetypt.

O ja: die laatste zin in dat verhaal in jouw rijbewijs betekent zoiets dat dat verhaal er alleen uitgaat op aanvraag. Je moet dus zelf actie ondernemen en verzoeken of ze dat verhaal wegtypexen. Dan zullen ze het wel beoordelen en een einddatum vaststellen.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik begrepen heb dan was dit een soort van waarborg, stel dat ik nou met een vals rijbewijs en vals kenteken had gereden, hadden ze niks gehad en nu hebben ze wat :? Vond het in elk geval wazig, maar ja wat doe je ???? Je staat nog te trillen op de benen en de D politie is in mijn ogen wat minder coulant dan de NL polite, dus om gezeur en gezeik te voorkomen doe je maar wat ze zeggen.... :(
Van zo'n waarborg lijkt me vreemd. In Nederland moeten buitenlanders ook direct hun boete betalen voor een verkeersovertreding dit is de zogenaamde Parate Executie. Ik denk dat jij gelijk heb moeten betalen voor het inhalen waar het niet mocht en de gladde band.
De aantekening in het rijbewijs is je rijontzegging in Duitsland zoals al werd gezegd. Weet zelf ook niet of dat normaal is om het in je rijbewijs te kalken. Zorg dus in ieder geval dat je geen motorvoertuig meer bestuurd bij de buren.

Mooi geschreven stukkie over gelanceerde motoren. Gelukkig heb je zelf niets en heeft dat meisje de airbag gekregen ipv jouw voorwiel.

Sterkte ......
 
Wat ik begrepen heb dan was dit een soort van waarborg, stel dat ik nou met een vals rijbewijs en vals kenteken had gereden, hadden ze niks gehad en nu hebben ze wat :? Vond het in elk geval wazig, maar ja wat doe je ???? Je staat nog te trillen op de benen en de D politie is in mijn ogen wat minder coulant dan de NL polite, dus om gezeur en gezeik te voorkomen doe je maar wat ze zeggen.... :(

Ik neem aan dat je voor die 500 E een stuk papier hebt gekregen waarop staat dat je dit hebt betaald, en waarvoor. Zo niet, dan heeft oom agent waarschijnlijk een gezellige avond gehad in de kroeg....
 
Als je het zeker wil weten effe advokaat raadplegen.
Hier in Belgie is de eerste consultatie steeds gratis.
Anders laat es de verzekeringsagent of zo informeren bij hun advokaat van de zaak.
Of ome agent uit Duitsland raadplegen per Email of brief.
Waarschijnlijk is het maar een formaliteit om na een bepaalde periode dat rijverbod in D te doen schrappen, maar je moet het wel weten.Rbw in N scheur je maar effe dan staat dat gelul er ook niemeer op.Moet je wel weer een nieuwe.

Klote geldmakerij wat ik je zeg!
 
Ik neem aan dat je voor die 500 E een stuk papier hebt gekregen waarop staat dat je dit hebt betaald, en waarvoor. Zo niet, dan heeft oom agent waarschijnlijk een gezellige avond gehad in de kroeg....

Ja gelukkig wel een bewijsje meegekregen dat ik € 500 betaald heb, maar het blijft gewoon een g*re k*tstreek van die duitsers. Ze doen net of ik de lotto heb gewonnen, en het ergste is nog dat ik voor mijn soes geen bliksem weer krijg ( was nl wa verzekerd ) Maarja was wel een soes die hier gekozen is als lelijkste motor ( GSX F 600 ) dus het kan over een paar jaar alleen maar mooier worden :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan