Wie heeft Welke boete voor Wat gehad???

welke boetes?

  • Te hard rijden

    Stemmen: 34 77,3%
  • Door rood rijden

    Stemmen: 0 0,0%
  • Voorangs regels overtreden

    Stemmen: 0 0,0%
  • Niet voeren van... (licht, kenteken...)

    Stemmen: 1 2,3%
  • Anders.... namelijk....

    Stemmen: 2 4,5%
  • Optie 1+2

    Stemmen: 4 9,1%
  • Optie 1+3

    Stemmen: 2 4,5%
  • Optie 1+2+3

    Stemmen: 1 2,3%

  • Totaal aantal stemmers
    44
afgelopen zomer, Rembrandsplein Amsterdam..

rijden met de motor over trambaan...

en dat terwijl de stoep bezaaid stond met motoren waar ik naar op weg was...

en dat alleen omdat ik met m`n span niet tussen die klote paaltjes
door kon..

kosten.. €50,-

,
 
Hmm.... ik heb 'm nog niet binnen, maar waarschijnlijk €205,- voor 35 KM te snel B| B| B| (had ik toch bijna te "hard" getypt :X :X :X ).
 
Te snel rijden: na correctie 123 km/uur (dus 127 km/uur voor correctie) op de teller = 30 euro. Met koekblik nog geen bekeuring gehad, maar daarmee rijd ik ook veel minder dan met de motor (ongeveer 8000 km/jaar in koekblik tegenover ongeveer 14000 km/jaar met de motor).
 
Met de brommer vele boete's gehad.

Met de motor 2 x te snel rijden. 1 x 140 gld. en 1 x 28 euri.
Met de motor 2 x verboden in te rijden in 5 min. Was dure remolie geworden.
 
geen licht op de fiets, scooter rijden door stad op koopavond, scooter teveel vermogen, scooter teveel lawaai.. verder nog nooit iets..

ohja keer niet betalen in een haven ( met me zeilboot O-) ) werd de prijs even verdriedubbelt.. dus niet betaalt en snel wegwezen..
 
geen licht op de fiets, scooter rijden door stad op koopavond, scooter teveel vermogen, scooter teveel lawaai.. verder nog nooit iets..

ohja keer niet betalen in een haven ( met me zeilboot O-) ) werd de prijs even verdriedubbelt.. dus niet betaalt en snel wegwezen..
wat niet betalen :P
 
Met de motor nog geen boetes(afkloppen). Met de auto één: 73 waar je 70 mag :X Ik zag ze notabene staan, want ze waren met een grote controle(papieren. alcohol etc.) bezig! |( Bovendien was ik volgens mij net aan het inhalen....Of kunnen ze je dan niet flitsen? Zo fijn dat je zo'n brief pas maanden later krijgt, als je eigenlijk al niet meer weet dat je daar gereden hebt :(
 
Uit m'n hoofd 3 snelheidsovertredingen (<10km.) en een keer voor het rijden over het fietspad (ik had geen zin om 12 km. om te rijden).
 
geen bel op de fiets
met z'n 3en naast elkaar fietsen
geen licht op de fiets
opgevoerde brommer
teveel geluid op de brommer
fout parkeren (k weet niet hoeveel x)
geen gordel
geen papieren bij me
te hard rijden in nederland (4 maanden rijbewijs kwijt)
te hard rijden in luxemburg (2 puntjes op m'n rijbewijs)
te hard rijden in belgie (2x)
te hard rijden in Frankrijk (rijbewijs kwijt)
over doorgetroken streep rijden
over verdrijvingsvlak rijden
rechts inhalen
door rood rijden
over de vluchtstrook rijden

zo kan t voorlopig wel weer

Totale kosten: daar kun je een hele knappe motorfiets van kopen, dus op straat rijden is voor mij afgelopen :r

tijdens de race heb ik nog nooit een bekeuring gehad, dat bevalt me stukken beter ;)
 
even off topic ik ben denk ik de enige Nederlander die een bekeuring heeft gekregen voor door rood licht lopen.
 
tja boetes....
Uhm verkering hebben, de auto in het bos parkeren, ff flink tekeer gaan, tikt er een KUTagent op het raam wat ik aan het doen ben...
Draai raampje open ... um wat dacht u???
Nou jongeman komt u maar even naar buiten
Ik in mijn pendeck daar in de kou , papieren opgescharreld, nou das in orde , mag ik even uw verlichting e.d. controleren.... meneer waar is uw gevarendriehoek.... m'n wat ?????
Nou das verplicht buiten de bebouwde kom hoor ( als ik een harde had gehad had ik het bord aan kunnen raken) dus daar moet ik u voor bekeuren
Nou achteraf vind ik dit terecht hoor levensgevaarlijk was dat van mij heb er nog spijt van :Z
 
tig brommerboetes met rollenbankcontroles, geen helm op, oud plaatje er nog op..
vermogen aan kwijt geweest..
nu een mooie van maar liefst 320,- omdat k me motor niet op tijd had verzekert...

maar nog nooit voor te snel rijden terwijl ik altijd te hard rij...
koekblik ook nog geen boetes gehad
 
12 jaar geleden op m'n eerste motor 174km/uur waar je 120 mocht, dat was toen 540 gulden is tegenwoordig volgens mij wat duurder. Maar ja, m'n motor toen ging niet sneller, nu zou die motoragent me niet meer bij houden als ik hem helemaal open zou trekken.

Verder kom ik net terug uit Barcelona (op de motor heen en weer gereden) in frankrijk reed ik heen constant 160 ging de hele rit goed, tot vlak voor de grens met spanje. Er zat een auto achter me en ik kon niet direct opzij omdat ik auto's aan het inhalen was. Toen ik uiteindelijk opzij kon en hij me inhaalde dacht ik agenten in de auto te zien. 20km verderop kwamen de tolpoortjes. Ik sta bij zo'n poortje, en op de motor schiet dat niet zo op, handschoenen uit, kaartje in m'n tanktas zoeken, jas open, binnenzak open, creditcard uit portemonnee etc.. toen ik daar mee bezig was zag ik ineens een agent mijn kant op komen lopen. Uiteindelijk bleef hij stil staan bij mijn slagboom. Dus ik dacht kut, ik ben de lul :( maar was nog druk bezig met betalen van de tol, echter het ging allemaal erg langzaam en tegen de tijd dat ik bijna klaar was liep hij ineens weg? waarschijnlijk naar iemand anders die hij nog liever een prent wilde geven. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik nog wel wat thuis gestuurd krijg, we zien wel.
Ik hoop dat de boetes iets minder hoog zijn in frankrijk dan hier en dat ze ook netjes correcties enzo toepassen.
 
GVD, had er net 1 binnen op de maasdijk. Camara flitst dus ook van voren (ja was met koekblik) 45 euro, en ik reed daar notabene allen om een collega die weg te laten zien. reed dus 75 waar ik 60 mocht. Met correctie 72 km/u. 3 km te hard om op de inmiddels welbekende 28 euro uit te komen.
Deze maand dus niet naar de h**ren. :(
 
Bromfietstijdperk:

Teveel vermogen met de zündapp (3,2 kw) -> cilinder kwijt, carb kwijt, uitlaat kwijt. Tot drie keer toe zelfde setje (70cc 6 poorter eurocilindro, 22mm dellorto, homemade pijp met promademper) kunnen inleveren inclusief flinke boete (250/300 gulden).

Zonder helm op mn Batavus GoGo (38cc, van 1964?) tussen de 23 en de 27 keer -> 80 gulden per stuk. Eerste was de duurste aangezien ie toen met oranje plaatje was en verzekerd als snorfiets -> de B,L of K destijds eruit geslepen en een S-je ingeslagen; vond oom agent niet zo tof als ik.


Motor tijdperk:

119 waar je 80 mocht -> 216 euro

82 waar je 50 mocht -> ook duur

132 waar je 100 mocht i.c.m. geen knippers, geen spiegels en herriepijp -> duurste motorboete die ik gehad heb.

Veel lesgeld betaald maar er uiteindelijk wel van geleerd :)


edit:

een dure maar minder relevante bekeuring even verwijderd ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan