Wie helpt me op mijn tweetakt WR 360 ?

DNSHUS1977

Rookie
27 jun 2004
3
0
ARNHEM
Hoi MotorFreakz,

Ik ben nieuw hier en zal maar gelijk met de deur in huis vallen.
Ik heb wat praktische info van iemand nodig over mijn aanschafplannen voor een Husky WR 360,wie helpt me verder ? :} :} :} :} :} :}

Ik heb nu een mooie WR 360 (2-takt) 1994 + kenteken op het oog met de intentie hier met wat leuke Excel wielen en goed spuitwerk een supermotard van te maken. Niet voor de race maar meer voor het oog een leuk project.

Is dit een verstandige koop voor stadsgebruik en een beetje plezier?
De motor lijkt in goede staat maar zijn er specifieke punten waar je op moet letten bij dit soort motoren?

Zit ik bv met het benzineverbruik/mengen of valt dat mee,kortom is het een slurper? Ik heb voorheen 4-takt gereden en vroeger af hobbymatig gecrossed.

Is er nog genoeg aan betaalbare onderdelen en accesoires te koop of is het geen aanrader? Is dit een fiets waar je met goed onderhoud lange tijd op kan blazen of is het na 5000 km revisie ? :]

Als je wat bruikbare info voor me hebt ben ik je zeer dankbaar.

mvg DNS
 
ff goed kijken of hij nog genoeg compresie heeft je kan het meestal ook wel zien door de uitlaat er af te halen en door de uitlaat poort te kijken ( wel met zaklampje ) want dan kan je zien of de zuiger erge slijtage sporen heeft ( bruine troep onder de zuigerveren= versleten zuiger zuigerhemd dat lijkt op een spiegel maar de rest niet=is ook versleten )
 
Naar mijn mening kun je beter op zoek gaan naar een leuke viertakt waar jij die motor voor wil gaan gebruiken.
Met Husky's heb ik weinig ervaring maar wel met KTM's en daarvan zijn de tweetakten zeker niet geschikt voor dit soort gebruik.
Zoals jij al noemt verbruik is erg hoog, het zelf mengen van brandstof is niet handig, slijtage is vele malen hoger dan bij een viertakt.
Als je nagaat dat het eigenlijk een wedstrijd enduro machine is dan snap je wel dat 5000 kilometer met 1 zuiger whisfull thinking is.(vraag maar eens aan de gemiddelde endurorijder of crosser na hoeveel uur die zijn zuiger en powervalves moet vervangen?)
Dus als je er heel veel geld en werk voor over hebt dan kun je er veel lol aan beleven, mocht je nog enigszins betaalbaar willen rijden zou ik het niet doen.
 
Goed, misschien een beetje laat maar beter laat dan nooit.

Ik rijdt zelf een WR360. Ook voor erbij, als hobby. Toch rijdt ik er momenteel al vier maanden dag in dag uit minimaal 40 km mee!

Tips:

- Ga er bij een tweetakt áltijd van uit dat je hem moet reviseren!
Sowieso de zuigerveren, waarschijnlijk de zuiger en misschien ook een big-end
setje. Een complete zuiger kost je 300 euro! Ik weet het, veel geld, maar dan
heb je ook wat. Deze zuiger wordt ingemeten op je cilinder en is handgesmeten.
Hetgeen inhoudt dat deze net zo lang mee gaat als een straatmotorfiets 2-takt.
Ongeveer 10.000 km. Tussentijds dien je wel de zuigerveren te vervangen, daar
deze inslijten op de stijl van de uitlaatpoort en daardoor in de poort kan gaan
happen en een nieuwe nicasil laag noodzakelijk is.

- Als je een tweetakt voor op straat wilt, kies dan zeker voor een 360. Deze
motor heeft veel kracht van onderuit, waardoor hij een stuk minder zenuwachtig
is als een 250, of zelfs een 125. Deze motoren zijn gewoonweg te licht voor
straatgebruik. Daarnaast kun je met de 360 ook nog leuke off-road ritjes rijden
en is het een uitermate handelbaar chasis, waarmee alles mogelijk is.

- De compressie van deze machine is uitermate hoog. Zelf bij een versleten
zuiger. Hieraan kun je dus niks meten. Slechts de speling tussen de zuiger en
de cilinderwand zeggen iets over de slijtage en deze is alleen te meten wanneer
de cilinder en zuiger al los van het blok gehaald zijn. Als de motor geen
compressie meer heeft zal deze waarschijnlijk ook niet meer lopen.

- Als laatste wil ik je meegeven, mocht je besluiten voor een WR360 te gaan:
Reviseer het blok en steek er voor de rest niet teveel geld in! Dit krijg je er
namelijk niet meer voor terug! Plasticwerk is niet zo duur en dit zou je nog
kunnen overwegen. Ga het plastic echter niet spuiten, want waarschijnlijk houdt
de lak toch niet door de flexibiliteit van het plastic.

De blokrevisie wil ik ook wel voor je doen, als je het zelf niet aandurft. Dit is in ieder geval een stuk goedkoper als bij de dealer!

Groeten,

Edwin!
 
kleine tip over het spuiten van het plastic: haal bij je modelbouw winkel in de buurt speciale lak die gespoten wordt op de lexaanlappen van radiografische modelauto's. Deze lak houdt erg goed op flexibel plastic. Zijn wel kleine busjes helaas....
 
Terug
Bovenaan Onderaan