wie helpt mij: ik ben gevallen!!!!!

Davidl

Rookie
29 jan 2009
2
0
Hallo allen,
ik ben nog vrij nieuw in motorrijdend Nederland. Enige weken geleden heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en afgelopen zaterdag heb ik mijn nieuwe liefde leren kennen. Een prachtige kanarie gele Honda CBR 600F sport, uit 1990. Na wat advies van een vriend van mij, die hij gevonden had op deze site, heb ik braaf mijn bandjes opgepompt tot de juiste druk. Jeukend als dit bezit is, wilde ik ook vanavond eventjes gaan rijden.
Het ondenkbare geschiede......ik rijd weg en bij de eerste bocht ga ik op mijn muil. Blijkt de band half leeg te zijn. Was het ventiel poreus geworden en of was de band oud?
Stel je voor, je hebt nog geen week een motor. Je hebt al je spaargeld er in gepompt (en dat was al niet veel) en nu is een groot deel van mijn linkerzijkant stuk. De koppelingshendel, knipperlicht (althans die doet het niet meer) en meerdere kuipdelen. Het klinkt misschien raar maar ik heb als een volwassen man staan te janken naast mijn motor.
Ik hoop met grote hoop dat een van deze motorvrienden mij kan helpen aan een adres voor, mogelijk tweedehands, Honda onderdelen. En dus voornamelijk gele kuipdelen van een CBR 600 uit 1990. Zo vraag ik mij ook af aan wat voor prijzen ik dan moet denken.
Als je dergelijke onderdelen hebt liggen maak je mij helemaal gelukkig.

Een vriendelijke, doch zeeeer verdrietige groet,
David Lindenaar
Mail: dlindenaar[erwt]gmail.com en waar [erwt] staat moet dus een @ staan
Tel: 06/44350139
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Das mooi kut man!

Bel eens Roukama (sloperij) op, of Swinkels in Tilburg.

Die hebben best wat 2e hand onderdelen om te vervangen, en vertellen je ook meteen de prijs.

2e optie is zoeken op ebay (ook uk en vs en de).
 
Help deze man voor 5 euro per maand giro **** :+

nee dit is natuurlijk mega kt, maar ik denk dat enn 19 jaar oude motor opknappen ook niet heel rendabel is of wel?
 
Jeetje... Ik kan je niet helpen, maar wil je wel ff heeeeeel erg veel succes wensen... Super kut man... Ik heb een 600f uit 1999, ook pas sinds kort, en ik moet je zeggen dat ik me compleet voor kan stellen dat je daar naast staat te janken als dat fout gaat...

Kan je de vorige eigenaar niet aanpakken vanwege het feit dattie niet gezegd had dat het ventiel poreus was?
 
Volgende keer altijd even tegen je banden schoppen om te kijken of er genoeg lucht in zit, zo leerde ik het tenminste.

Succes met het zoeken van onderdelen en het repareren van je motor!
 
Ik heb nog de onderkant liggen en een kuipruitje
Het bovenste kuipdeel heb ik helaas verkocht,
Voor 50,- mag je het hebben je moet het alleen wel overspuiten
full
 
Na wat advies van een vriend van mij, die hij gevonden had op deze site, heb ik braaf mijn bandjes opgepompt tot de juiste druk. Jeukend als dit bezit is, wilde ik ook vanavond eventjes gaan rijden.
Het ondenkbare geschiede......ik rijd weg en bij de eerste bocht ga ik op mijn muil. Blijkt de band half leeg te zijn. Was het ventiel poreus geworden en of was de band oud?

Tel: 06/44350139

:? lullig hoor maar....half leeg :X

Je hebt net examen afgelegd, heb je toch geleerd om eerst je motor optisch te inspecteren voordat je gaat rijden.

succes met onderdelen zoeken. Roukema is een goed begin
 
Succes er in ieder geval mee. Die kuip is inderdaad zonde. Knipperlichtjes is misschien een kwestie van een nieuw lampje en de draadjes opnieuw solderen, dus dat kan meevallen. En de hendels zal je er even nieuw op moeten zetten.

Ik zou, zeker als beginnend bestuurder en met deze weersomstandigheden, niet al te veel doen aan de kuip, mits de schade rijdbaar is zoals ik zei.

Het is wel belangrijk te blijven rijden. Als je van het paard valt, moet je er meteen weer op stappen ;)

Succes in ieder geval.
 
Spijtig, én jammer dat het je attitude niet ten goede komt. Een band is namelijk niet half leeg, maar half vol! :P

Sterkte ;)
 
Erg klote voor je.
Nu even praktisch: als je in de eerste bocht gevallen bent dan neem ik aan dat je niet al te hard reed en vooral kuipschade heb. Koppelingshendel en knipperlicht kun je voor een paar tientjes op de kop tikken en waarschijnlijk met wat knip en plakwerk fix je je kuip indien mogelijk en anders haal je ze eraf. Heb je in ieder geval weer een rijdende motor en kun je lekker :]
En daarna marktplaats, ebay e.d. in de gaten houden totdat er iets voorbij komt wat je nodig hebt. Kijk, je je wilt natuurlijk een mooie nette en gave motor, maar als je budget klein is dan moet het maar even zo.
Succes ermee!
 
Laatst bewerkt:
:? lullig hoor maar....half leeg :X

Je hebt net examen afgelegd, heb je toch geleerd om eerst je motor optisch te inspecteren voordat je gaat rijden.

succes met onderdelen zoeken. Roukema is een goed begin

Dit vind ik altijd zulke kolder... controleer jij alles iedere keer voor je wegrijd?

- Motoroliepeil
- Banden
- Verlichting
- Remmen
- etc. etc.

De TS heeft gewoon vette pech gehad dat dit gebeurde terwijl hij nog beginnend rijder is waardoor hij het niet opmerkte. Als hij al een paar jaartjes op die fiets had gereden had hij het direct gemerkt.

Heel veel succes met de afhandeling TS.
 
Shit voor je
Kijk eens bij www.bijpiet.nl dat is een motorsloop in Ell Limburg
Als het niet op zijn site staat wil niet zeggen dat hij het niet heeft liggen , bel hem eens
Succes
 
Laatst bewerkt:
kut man, suc6 met het fixxen

zelf heb ik vorige week ook een motor gekocht van mn spaar geld...
en die middag ging ik op mn muil :S
850E schade met 15 km\h: div kuip delen + remhendel (voet en hand) en stuur demper...

was al lang blij dat ik zelf niks had.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je niet helpen aan onderdelen maar heb wel een tip voor je:

Haal je e-mailadres weg want dit is de manier om spam binnen te krijgen.
 
Dit vind ik altijd zulke kolder... controleer jij alles iedere keer voor je wegrijd?

- Motoroliepeil
- Banden
- Verlichting
- Remmen
- etc. etc.

De TS heeft gewoon vette pech gehad dat dit gebeurde terwijl hij nog beginnend rijder is waardoor hij het niet opmerkte. Als hij al een paar jaartjes op die fiets had gereden had hij het direct gemerkt.

Heel veel succes met de afhandeling TS.

:Y Maar voordat iedereen hier weer Ducati af gaat zeiken dat deed ik ook al vanaf motor 1. (Yamaha, Honda, Kawasaki en nu Ducati)
Krijg je als je opgevoed wordt door een motoragent.
Nu doe ik het zonder er bij stil te staan voordat ik ga rijden. Let wel ga rijden, als je het als woonwerkverkeer gebruikt neem ik aan dat je hetzelfde doet als bij je auto.
Banden 1x per maand checken, oliepeil gelijk meenemen, ff koelvloeistof controle.
Elke keer als je de auto start ff checken of lampjes voor en achter het doen.
In mijn geval makkelijk omdat aan de overkant de ramen van de buren het mooi laten zien en in mijn binnenspiegel ik mijn achterlichten zie in mijn keukenraam.

Zo logisch voor mij dat ik het vreemd vind dat jij dit niet logisch vind.
 
:Y Maar voordat iedereen hier weer Ducati af gaat zeiken dat deed ik ook al vanaf motor 1. (Yamaha, Honda, Kawasaki en nu Ducati)
Krijg je als je opgevoed wordt door een motoragent.
Nu doe ik het zonder er bij stil te staan voordat ik ga rijden. Let wel ga rijden, als je het als woonwerkverkeer gebruikt neem ik aan dat je hetzelfde doet als bij je auto.
Banden 1x per maand checken, oliepeil gelijk meenemen, ff koelvloeistof controle.
Elke keer als je de auto start ff checken of lampjes voor en achter het doen.
In mijn geval makkelijk omdat aan de overkant de ramen van de buren het mooi laten zien en in mijn binnenspiegel ik mijn achterlichten zie in mijn keukenraam.

Zo logisch voor mij dat ik het vreemd vind dat jij dit niet logisch vind.
Logiisch dat je nu extra kijkt een ducati rammeld al op de fabrikageband :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan