wie helpt mij: ik ben gevallen!!!!!

:Y Maar voordat iedereen hier weer Ducati af gaat zeiken dat deed ik ook al vanaf motor 1. (Yamaha, Honda, Kawasaki en nu Ducati)
Krijg je als je opgevoed wordt door een motoragent.
Nu doe ik het zonder er bij stil te staan voordat ik ga rijden. Let wel ga rijden, als je het als woonwerkverkeer gebruikt neem ik aan dat je hetzelfde doet als bij je auto.
Banden 1x per maand checken, oliepeil gelijk meenemen, ff koelvloeistof controle.
Elke keer als je de auto start ff checken of lampjes voor en achter het doen.
In mijn geval makkelijk omdat aan de overkant de ramen van de buren het mooi laten zien en in mijn binnenspiegel ik mijn achterlichten zie in mijn keukenraam.

Zo logisch voor mij dat ik het vreemd vind dat jij dit niet logisch vind.

Hmja.. kan heel goed mijn luiheid zijn, maar ik heb geen zin in heel de fiets/auto te controleren als ik weer ga rijden. Ik heb af en toe wel eens het idee dat sommige forumleden (ik wijs niet naar jou) meer tijd besteden aan het schoonmaken / controleren van hun fiets dan dat ze er daadwerkelijk op rijden.

Ik zie het altijd wel wanneer er iets kapot gaat. Een hele tijd geleden stond mijn achterband op 2 bar ipv de 2,9 waar hij op hoort te staan... tja... boeiend. Weken later bleek mijn voorlamp kapot toen het donker begon te worden.. tja... da's kut maarja....
Ik gebruik hem niet als circuitfiets waar die spanningen essentieel voor zijn en die verlichting vervanging ik wel weer als ik thuis ben.

Al die toestanden pff... gewoon rijden :) Ik denk veel mensen gewoon opstappen zonder iets te controleren.

En nee met mijn auto doe ik precies hetzelfde :)
 
Laatst bewerkt:
Als eerste: Welkom hier én gefeliciteerd met het behalen van je motor rijbewijs plus aanschaf van je eerste eigen motor :Y

Helaas is het wat minder dat je nú met een schadepost zit die niet eens aan de winterse omstandigheden te wijten is maar aan een lullig "mankement" waar je niet eens bij stilgestaan hebt. Voordeel: Dit overkomt je géén tweede keer meer, én hoe lullig het ook klinkt, het is een fiets van ruim 18 jaar oud waarvan er gelukkig genoeg verkocht zijn en waarvan er ook genoeg tweedehands kuipdelen te vinden zijn tegen vaak schappelijke prijzen (zie hierboven bijvoorbeeld al.... al is dat niet de juiste kleur, het is wél bruikbaar). Is een rechter kuipdeel..... helaas, maar misschien ligt de andere kant er ook nog omdat 'ie het over een "onderkant" heeft.

Als je niet alle sloperijen af wil bellen dan zou je ook op onderdelenzoeker een oproep kunnen plaatsen. De geregistreerde sloperijen die onderdelen aanbieden reageren daar vanzelf op als ze een onderdeel voorradig hebben. Wat betreft je koppelingshendel: Yamaha heeft vaak exact dezelfe onderdelen in gebruik als Honda (incl. het part. nr.) .... Dat knipperlichtje is waarschijnlijk gewoon los gerukt, tenzij het lensje gescheurd is. Als dat het geval is dan zullen er hier op MF beslist mensen zijn die de orginele lichten nog hebben liggen nadat ze die vervangen hebben door kleinere varianten (of je vervangt zelf allebei de knippers aan de voorzijde door andere "aftermarket" exemplaren).

Post anders even wat foto's van de schade ... dan zien we ook meteen wat er misschien nog te repareren is én welke zijde van de motor het betreft (links/rechts). Links, dus :+

Veel succes in ieder geval met het herstellen van je fiets .... én uiteraard nog veel meer plezier met rijden :]
 
Laatst bewerkt:
:Y Maar voordat iedereen hier weer Ducati af gaat zeiken dat deed ik ook al vanaf motor 1. (Yamaha, Honda, Kawasaki en nu Ducati)
Krijg je als je opgevoed wordt door een motoragent.
Nu doe ik het zonder er bij stil te staan voordat ik ga rijden. Let wel ga rijden, als je het als woonwerkverkeer gebruikt neem ik aan dat je hetzelfde doet als bij je auto.
Banden 1x per maand checken, oliepeil gelijk meenemen, ff koelvloeistof controle.
Elke keer als je de auto start ff checken of lampjes voor en achter het doen.
In mijn geval makkelijk omdat aan de overkant de ramen van de buren het mooi laten zien en in mijn binnenspiegel ik mijn achterlichten zie in mijn keukenraam.

Zo logisch voor mij dat ik het vreemd vind dat jij dit niet logisch vind.

Baksteen is trots op je..... '(











:P })
 
erg jammer, en heb je sleutelhulp nodig geef maar een schreeuw hier.
en verder wil ik niet beleerend doen , maar deze ouwe lul.
loopt elke dag even de fiets na ,voor ik op pad ga.
ga vaak om 5 uur weg en rij veel op donkere stukken.
controleer de verlichting en banden en rem licht elke morgen.
denk ook dat het een aangeleerde gewoonte is van mij.
ouwe was instrukteur rijden bij de politie en die leerde je dat aan.
doe het nog steeds, en blijf het ook doen.
niks zo vervelend als de straat uitgaan en ding stopt er mee.
nou jij sterkte er mee, groet tom
 
ebay.nl is meestal duur en heeft veels te weinig spullen erop staan

beter hou je ebay.de of ebay.co.uk in de gaten ;)
 
Ja, een poreus ventiel. Dat krijg je he als je op klassiekers rijdt. ;)
 
Hey David, klote man dat je dit is overkomen :(
Ik zou zeggen maak een lijstje van alle onderdelen die beschadigd zijn.
Als je dat niet zelf kunt neem dan hulp aan die hier al word aangeboden op het forum.

Zet dan voor jezelf op de rit welke onderdelen noodzakelijk zijn, zodat jij weer lekker kan gaan rijden, kijk dan wat deze kosten 2e hands bij een dealer en.of bij andere zaken die in dit topic geopperd worden (spiegels en rem/kop. hendels kan je ook goed bij louis.de en polo-motorrad.de halen voor weinig).

Het plastic is waarschijnlijk het duurste van wat kapot is, maar misschien kan je de krassen gewoon even laten zitten om deze later te vervangen als je weer wat geld bij elkaar hebt. Rem of koppelings hendel kan je vervangen dat kost de kop niet.

Als je de bike zelf gaat opknappen of met behulp van iemand anders bespaard je dat al snel honderden euro's. In iedergeval veel succes met het opknappen en hopelijk kan je zosnel mogelijk weer genieten van het motorrijden :]
 
Dit vind ik altijd zulke kolder... controleer jij alles iedere keer voor je wegrijd?


- Motoroliepeil: :N
- Banden :Y duw met je duim in de wang van de band en je weet of er druk genoeg is
- Verlichting :Y koplamp zie ik zo, raemlicht: weerschijn op de grond
- Remmen :Y
- ... hangt men jiff/middenbok nog waar ie hoort.
verder nix meer.
 
Laatst bewerkt:
Yep, been there, done that. :Y
De tijd heelt echter alle wonden. Nou ja, bijna alle. '(
Sterkte ermee!

Been there, done that too! -O- Zaterdag hetzelfde voorvalletje meegemaakt, op de lege achterband na.. ;( Ik heb het geluk dat ik all risks ben verzekerd, maar het gevoel blijft sucks.. Dus ik leef met je mee, succes met oplappen van je motor (en je ego)!

Overigens ben ik veel sites met tweedehands onderdelen tegengekomen. Googlen op 'gebruikte onderdelen motor' levert je tal van marktplaatsen/slopers/sites op. Andere tip (voor zover hier nog niet gemeld): het waarborgfonds zou je ook nog wel eens kunnen helpen (geen ervaring mee dus ff googlen of rondvragen).

Foto's??
 
wat ik ook nog controleer: zit er genoeg benzine in of moet ik bijna tanken :+
 
@TS das mooi zonde, maar laten we het positief houden, nu heb je wel gelijk het eerste begin voor een leuke streetfighter :+

Als je wat foto's van de schade kan plaatsen en een kleine indicatie in welke buurt je woont dan zijn er wel wat demontage bedrijven bij je in de buurt te bedenken ;) en verder inderdaad de bekende verkoop sites
 
Mooi aanbod :} :}

Een koopje !!!! voor zo'n kuipdeel, dat spul is ook 2e hands flink duur, als je het al ergens vind.

Ja maar helaas de verkeerde, dit is zo te zien een F3 kuip en TS heeft een F1.

@TS zie mijn onderschrift :+

Je kunt er trouwens ook gewoon een streetfighter van maken nu, cheap en praktischer bij een evt. (hopelijk niet offc.) volgende val.
 
Al die toestanden pff... gewoon rijden :) Ik denk veel mensen gewoon opstappen zonder iets te controleren.

En nee met mijn auto doe ik precies hetzelfde :)

:^

Ik heb het eigenlijk ook nog nooit iemand zien doen.
Behalve mijn schoonpa, maar das ook een beetje een control freak.
 
Laatst bewerkt:
Maar ik heb jou ook nog nooit voor de deur zien staan. :+

Zonder gekheid, de meeste checks gaan in een routine waar van buiten af niet is te zien of ik iets controleer.
voorbeeldje: ik steek de sleutel in het contact en zet hem op "aan". Kijk ik even op de metertjes (zelfdiagnose van de motor) Ik sta er nog naast. Terwijl ik mijn handschoenen aantrek kijk ik en passant naar de verlichting.
Bij het wegrijden moet ik van een stoep af: even de remmen testen op druk en je voelt of de bandjes niet heel erg zacht zijn. (een half bar verschil voel je inderdaad niet maar wel of die niet vreseloos lek is) Remlicht kun je checken door naar een weerspiegeling achter je te kijken.
De eerste 100 à 200 meter let je ff goed op of je geen rare dingen hoort en voelt.

Voila da's heel simpel de dagelijkse controle.
 
Bij het wegrijden moet ik van een stoep af: even de remmen testen op druk en je voelt of de bandjes niet heel erg zacht zijn. (een half bar verschil voel je inderdaad niet maar wel of die niet vreseloos lek is) Remlicht kun je checken door naar een weerspiegeling achter je te kijken.
De eerste 100 à 200 meter let je ff goed op of je geen rare dingen hoort en voelt.

Voila da's heel simpel de dagelijkse controle.

Halve Bar in je voorband te weinig merk je echt wel hoor...
Had het zelf dat ie wat vaag voelde tijdens hard remmen, zat hem precies in een halve bar.....Moet eerlijk bekennen dat ik ook niet zo'n checker ben..
 
Terug
Bovenaan Onderaan