wie helpt mij: ik ben gevallen!!!!!

Wel hoor Tessa, als het mooi droog vriezend weer is kun je goed rijden.

Wel iets rustiger aandoen vanwege het feit dat motorbanden gemaakt zijn voor hogere temperaturen; met koude worden ze harder en dus stugger.

Maar nieuwe motorrijders zullen vast niet op de grens gaan rijden.
 
Laatst bewerkt:
He Hoi,

Lees dat de laatste weken een aantal mensen gevallen zijn.... Nu heeft mijn vriend afgelopen maandag zijn rijbewijs gehaald, en wil graag a.s. zaterdag zijn eerste ritje gaan maken op zijn RSV.
Nu vraag ik me af of het uberhaubt wel slim is om met dit weer te gaan rijden!!!!
Ik hou in ieder geval mijn hart vast!!

CIAO!!

:X
 
Halve Bar in je voorband te weinig merk je echt wel hoor...
maar niet als je de stoep af sukkelt.

@tess5090 het is zeker slim om met dit weer te gaan rijden. Het is prachtig en droog weer.
Niks mis mee. Als je net je rijbewijs hebt moet je zowiezo niet de grenzen gaan opzoeken. Gewoon rustig toeren en genieten. Niet te ver want het is wel koud en je achterwerk moet wellicht wennen aan lang zitten.
Enne:Geef hem vertrouwen mee, geen angst.
 
:? lullig hoor maar....half leeg :X

Je hebt net examen afgelegd, heb je toch geleerd om eerst je motor optisch te inspecteren voordat je gaat rijden.

succes met onderdelen zoeken. Roukema is een goed begin
Je leest wel selectief: 2 regels daarvoor geeft hij aan de banden opgepompt te hebben tot de normale waarden.
 
Hallo allen,
ik ben nog vrij nieuw in motorrijdend Nederland. Enige weken geleden heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en afgelopen zaterdag heb ik mijn nieuwe liefde leren kennen. Een prachtige kanarie gele Honda CBR 600F sport, uit 1990. Na wat advies van een vriend van mij, die hij gevonden had op deze site, heb ik braaf mijn bandjes opgepompt tot de juiste druk. Jeukend als dit bezit is, wilde ik ook vanavond eventjes gaan rijden.
Het ondenkbare geschiede......ik rijd weg en bij de eerste bocht ga ik op mijn muil. Blijkt de band half leeg te zijn. Was het ventiel poreus geworden en of was de band oud?
Stel je voor, je hebt nog geen week een motor. Je hebt al je spaargeld er in gepompt (en dat was al niet veel) en nu is een groot deel van mijn linkerzijkant stuk. De koppelingshendel, knipperlicht (althans die doet het niet meer) en meerdere kuipdelen. Het klinkt misschien raar maar ik heb als een volwassen man staan te janken naast mijn motor.
Ik hoop met grote hoop dat een van deze motorvrienden mij kan helpen aan een adres voor, mogelijk tweedehands, Honda onderdelen. En dus voornamelijk gele kuipdelen van een CBR 600 uit 1990. Zo vraag ik mij ook af aan wat voor prijzen ik dan moet denken.
Als je dergelijke onderdelen hebt liggen maak je mij helemaal gelukkig.

Een vriendelijke, doch zeeeer verdrietige groet,
David Lindenaar
Mail: dlindenaar[erwt]gmail.com en waar [erwt] staat moet dus een @ staan
Tel: 06/44350139

Dat is echt flink balen david, zoek anders eens goed op marktplaats, ebay.nl, ebay.de, ebay.co.uk en dan vind je vast wel spoedig de juiste onderdelen. Je kunt ook Boonstra en andere slopers proberen maar persoonlijk ga ik daar nooit (meer) heen omdat ze uit mijn ervaring altijd de maximale (lees: absurd hoge) prijs vragen. Sterkte en succes!
 
ik rij het hele jaar door, ook in het donker ;)
Alleen als er ijzel of sneeuw wordt voorspeld rij ik niet. Als er sneeuw ligt maar de wegen zijn begaanbaar stap ik weer op. Komt effectief neer op max 2 weken per jaar hier in het westen

Maarre, als jij op MF zit, rij je zelf dan ook? of heb je plannen?
[spreek to mezelf modus] utfs nerd [spreek tot mezelf modus uit]
 
Laatst bewerkt:
@ Tess

Rijden bij droog vriesweer is geen probleem, zelfs heel leuk. Op voorwaarde dat je goed gekleed bent en goede handschoenen aan hebt.

Echter HEEL goed op letten, ook bij DROOG vriesweer, voor witte strepen en ijzeren deksels enzo.
Witte strepen ( de dikke laag versie, niet de opgespoten verf) is niet poreus, daar kan zelfs bij droog vriesweer een heel fijn laagje ijs-rijm op vastzitten.
Er over rijden kan geen kwaad, maar erop remmen of erop scherp draaien, kan problemen geven.

Wens hem succes met zen ritje ...
 
ik rij het hele jaar door, ook in het donker ;)
Alleen als er ijzel of sneeuw wordt voorspeldligt rij ik niet. Als er sneeuw ligt maar de wegen zijn begaanbaar stap ik weer op. Komt effectief neer op max 2 weken per jaar hier in het westen

Maarre, als jij op MF zit, rij je zelf dan ook? of heb je plannen?
[spreek to mezelf modus] utfs nerd [spreek tot mezelf modus uit]
:^
 
Lullig wat er gebeurd is maar wel jammer dat TS nu even niet meer reageert. Er wordt hem een hele mooie deal voor een kuipdeel geboden, en veel steun-reacties.
 
Hall allen,
hartelijk dank tot nu toe voor alle steunbetuigingen. Had vanmorgen al een bericht geplaatst, dacht ik, maar blijkbaar is er wat misgegaan. Wil nu langsgaan bij H&J Motoparts in Aalsmeer. Kom namelijk zelf uit Amsterdam. Begreep dat er mogelijkheden zijn qua kunstof lassen. Echter, van een andere garage begreep ik dat dit misschien niet de beste optie is vanwege de leeftijd en het reeds uitgeharde kunststof. Daarnaast begreep ik dat mijn fiets blijkbaar ook niet meer in originele kleur is omdat ze zo nooit zijn geleverd.
Een vriend adviseerde mij net eerst de fiets weer rijdend te krijgen; nieuwe band, koppelingshendel en knipperlicht en dan op zoek te gaan naar tweedehands kuipdelen en die desnoods over te spuiten. Wat vinden jullie?

Indien mensen nog onderdelen hebben liggen; het gaat dus om de gehele linker voorkant.

Groeten,
David Lindenaar
06-44350139
Amstedam

Ps: is het nuttig om foto's te plaatsen van de delen in kwestie?
 
als je alle reacties op je OP leest kun je al aardig wat vragen beantwoord zien O-)
 
He Hoi,

Lees dat de laatste weken een aantal mensen gevallen zijn.... Nu heeft mijn vriend afgelopen maandag zijn rijbewijs gehaald, en wil graag a.s. zaterdag zijn eerste ritje gaan maken op zijn RSV.
Nu vraag ik me af of het uberhaubt wel slim is om met dit weer te gaan rijden!!!!
Ik hou in ieder geval mijn hart vast!!

CIAO!!
wat voor weer heb je het over? het is alleen een beetje koud :z kzou me meerzorgen maken over als beginner op een rsv stappen O-)
 
David, kijk uit met je telefoonnummer vermelden in het forum... zet je PB functie aan (bij voorkeuren 3e vakje dacht ik aanklikken) , dan weten mensen je ook wel te vinden :)

En verder zit Roukama ook voor je in de buurt, dus een telefoontje die kant op kan geen kwaad! Succes...
 
Ja maar helaas de verkeerde, dit is zo te zien een F3 kuip en TS heeft een F1.

@TS zie mijn onderschrift :+

Je kunt er trouwens ook gewoon een streetfighter van maken nu, cheap en praktischer bij een evt. (hopelijk niet offc.) volgende val.
Sponsbob :+
Het is van een f1 van 1994 ik weet niet zeker of het past maar jij bent de kenner,
full
 
Damn dat is balen!!

Ik zou bij MooK kijken in Ell ( midden limburg ) hij heeft van alles wel wat liggen ( 2de hands of nieuw ) is namelijk een motor(sloop, opkoop) teminste daar kan ik altijd voor veel dingen terecht

www.bijpiet.nl
 
Balen man!

Even voor de beeldvorming: we hebben het over deze nette fiets

471998161_6_KWMx.jpeg
 
He Hoi,

Lees dat de laatste weken een aantal mensen gevallen zijn.... Nu heeft mijn vriend afgelopen maandag zijn rijbewijs gehaald, en wil graag a.s. zaterdag zijn eerste ritje gaan maken op zijn RSV.
Nu vraag ik me af of het uberhaubt wel slim is om met dit weer te gaan rijden!!!!
Ik hou in ieder geval mijn hart vast!!

CIAO!!

Weet je zeker dat je op het goede forum zit ??


Past www.K3-Forum.nl misschien niet beter bij je ??
 
Controleert Baksteen ook altijd zijn fiets voor iedere take-off? :)

Eigen motor niet, op het werk wel omdat er dan regelmatig door omstandigheden toch wel extreem mee gereden word en er dingen van m gevraagd worden die je normaal niet aan een motor zou stellen.

Over vluchtstroken rijden is slecht voor motoren, daar ligt veel troep.
Regelmatig spijkers/schroeven in de achterband gevonden.
Nooit in de voorband, de schroef ligt plat als het voorwiel eroverheen rijdt, geen probleem maar word door de voorband opgeworpen en de achterband plet m tussen band en asfalt.
 
Weet je zeker dat je op het goede forum zit ??


Past www.K3-Forum.nl misschien niet beter bij je ??


_O-


Controleert Baksteen ook altijd zijn fiets voor iedere take-off? :)

Eigen motor niet, op het werk wel omdat er dan regelmatig door omstandigheden toch wel extreem mee gereden word en er dingen van m gevraagd worden die je normaal niet aan een motor zou stellen.

Over vluchtstroken rijden is slecht voor motoren, daar ligt veel troep.
Regelmatig spijkers/schroeven in de achterband gevonden.
Nooit in de voorband, de schroef ligt plat als het voorwiel eroverheen rijdt, geen probleem maar word door de voorband opgeworpen en de achterband plet m tussen band en asfalt.


-O- :Y

ken het. was blij dat ik een reparatiesetje onder mijn zadel had liggen.
(net zoals rips en tape en het allerhandigst. 1 briefje van 20 en 1 van 10 pleuro's
dan kom je niet voor verassingen te staan als je getankt hebt zonder je pinpas...)


en het gaat me meer om het idee dat men "totaal" niet omkijkt naar de motor en gewoon opstapt.
Als je regelmatig controleert weet je ook wanneer er wat anders is, hetzij bij het starten hetzij tijdens de eerste rollende meters.

Als je rijdt en je band begint zachter te worden voel je dat direkt. Sturen wordt dan zwaarder en hij begint dan sporen te zoeken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan