Wie (her)kent dit type kenteken ?

NewCaptainAmerica

Die hard MF'er
31 mrt 2003
498
0
Voorburg
Vanmiddag bijna tijdens het filerijden op de A4 klemgereden door een zwarte Mercedes met donker getinte ramen (hij kon zeker niks zien door die ramen..)

Wat mij opviel (nadat ik hard in de remmen moest) is het kenteken van die auto.
Er was geen landcode zichtbaar maar het was geen nederlands kentekenplaat.
Het waren witte letters op een donkere (zwart/donkerblauw) achtergrond.
Het kenteken was als volgt:
MB H 8894
of
MH B 8894

Ik weet de volgorde van de letters niet meer precies. De eerste 2 letters stonden dicht tegen elkaar, een spatie, 3e teken, weer een spatie en vervolgens 4 cijfers. Het was een gloednieuwe mercedes, dus zeker geen oldtimer o.i.d.

Niet dat ik de dader wil vervolgen, maar gewoon uit nieuwsgierigheid, waar die auto nu eigenlijk vandaan kwam (hij kwam van links..... *D )
 
Laatst bewerkt:
Geen NATO kenteken?
FO_NL_Germany.jpg

(MB=Met belasting...)

Een Pool kan ook altijd nog maar die hebben geloof ik drie letters en dan wat cijfers. Tegenwoordig hebben sommige Polen ook witte kentekens met links het bekende blauwe hoekje met "PL"...
EU_Poland.jpg


Tjeck http://www.worldlicenseplates.com/ voor meer kentekens... (Wie mailed die gasten een kenteken mét sticker??? :+ )
 
Laatst bewerkt:
kan ook zijn dat die auto van iemand uit het leger is, die kunnen dat zonder een of andere belasting goedkoop auto's kopen
 
Geen NATO kenteken? (Afbeelding)
(MB=Met belasting...)

Een Pool kan ook altijd nog maar die hebben geloof ik drie letters en dan wat cijfers. Tegenwoordig hebben sommige Polen ook witte kentekens met links het bekende blauwe hoekje met "PL"...
(Afbeelding)

Tjeck http://www.worldlicenseplates.com/ voor meer kentekens... (Wie mailed die gasten een kenteken mét sticker??? :+ )
Dat poolse kenteken komt er bij in de buurt, maar er was geen "PL" zichtbaar, terwijl het toch een gloednieuwe mercedes was (2004 of 2003). De ruimte tussen de 2e en 3e letter was ook opvallend en dat zie ik niet terug.

Een Nato kenteken zou het wel eens geweest kunnen zijn....maar is dat nummerplaat-systeem nog in gebruik? Volgens de site tot 1984?
 
Geen enkele diplomaat rijdt diplomatisch!
Ze zijn volgens mij onschendbaar, dus als ze aangehouden worden beroepen ze zich op hun diplomatenstatus en dan gaan ze vrijuit.
Mmmm die omschrijving paste wel bij hun rijgedrag. Volgens mij zat de bestuurder ook te bellen, of het boekje van zijn navigatiesysteem te zoeken.....
 
Huh?
(Afbeelding)
Ik heb effe wat gemist volgens mij... :z

Wat heb je gemist? Het nieuwe kenteken formaat?
Er is al over geschreven, zie http://www.nu.nl/news.jsp?n=269825&c=10
Ik citeer:
De Nederlandse personenauto's krijgen een nieuw kenteken. Een code van twee cijfers, drie letters en opnieuw een cijfer maakt volgens de woordvoerder van de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) een goede kans.
Dus nieuw formaat is nog niet definitief
 
Geen enkele diplomaat rijdt diplomatisch!
Ze zijn volgens mij onschendbaar, dus als ze aangehouden worden beroepen ze zich op hun diplomatenstatus en dan gaan ze vrijuit.


Juist! Was er niet in de Gotthard tunnel een diplom. aangehouden met 200+ op de teller? Ging vrijuit.... :(

Maar dat terzijde... :)
 
Het NATO Kenteken is van een Nederlandse militair die in het buitenland gelegerd is. Die hoeft dan o.a. een bonk minder belasting te betalen bij iig de aanschaf van een motorvoertuig. (wegenbelasting weet ik niet)

Diplomatieke kentekens beginnen met CD-xx-yy of zo CD staat dan voor Corps Diplomatique geloof ik.

LM is geloof ik van de LandMacht
KO is geloof ik van de Kmar
AA is geloof ik van het Koninglijk huis
Kentekens beginnend met M is dan voor motoren en W is voor aanhangwagens.

Dit is alles wat ik denk te weten
 
Terug
Bovenaan Onderaan