Wie (her)kent dit type kenteken ?

Het NATO Kenteken is van een Nederlandse militair die in het buitenland gelegerd is. Die hoeft dan o.a. een bonk minder belasting te betalen bij iig de aanschaf van een motorvoertuig. (wegenbelasting weet ik niet)

Diplomatieke kentekens beginnen met CD-xx-yy of zo CD staat dan voor Corps Diplomatique geloof ik.

LM is geloof ik van de LandMacht
KO is geloof ik van de Kmar
AA is geloof ik van het Koninglijk huis
Kentekens beginnend met M is dan voor motoren en W is voor aanhangwagens.

Dit is alles wat ik denk te weten
lm = luchtmacht, kl = landmacht
Nato kentekens eindigen met N, en MB is Met Belasting (het is dus niet weer zo'n onderofficier geweest in een vééél te dure auto :+ ).
 
Laatst bewerkt:
Das een duitslandganger- mb kenteken op zwart in een getinte merc? -NASAG zou ik zeggen (en ik zeg het ook)
 
Huh?
(Afbeelding)
Ik heb effe wat gemist volgens mij... :z
1965-1978 = 13 jaar
1978-2000 = 22 jaar
2000-2004 = 4 jaar
2004-

vreemd :?





[edit]nog eens goed nagedacht, en ik zal er maar vanuit gaan dat de huidige format (geel met die "moeilijk" te kopiëren zwarte letters en een blauwe landcode) in de nieuwe letter/cijfer bezetting voortgezet wordt, en dus langer dan 4 jaar meegaat O-) [/edit]


OK dan 39 jaar met de 3x2 letters en/of cijfers combi
18/19 lettermogelijkheden, 9 cijfermogelijkheden geven in de volgende format:
[CC-CC-LL] [CC-LL-CC] [LL-CC-CC] (3x)19x18x9x9x9x9= 6.731.586 mogelijke nummerborden
(waarvan dan dus [ML-CC-CC] = 354.294 motoren)
[LL-CC-LL] [LL-LL-CC] [CC-LL-LL] (3x) 19x18x9x9x18x18= 26.926.344 mogelijke nummerborden
(waarvan dan dus [ML-CC-LL] = 1.417.176 motoren)

samen ongeveer 33.657.930 auto's in 39 jaar tijd
(da's 2364 auto's en/of motoren per dag :? )

met de 2x3x1 letters en/of cijfers combi geeft dit dan:
[CC-LLL-C] [LL-CCC-L] = (2x)5.000.211 mogelijke nummerborden
(waarvan dan dus [CC-MLL-C] = 526.338 motoren)
[CC-CCC-L] = 1.121.931 mogelijke nummerborden
(waarvan dan dus [CC-CCC-M] = 59.049 motoren)
[LL-CCC-C] = 2.243.862 mogelijke nummerborden
(waarvan dan dus [ML-CCC-C] = 118.098 motoren)
[LL-LLL-C] = 17.950.896 mogelijke nummerborden
(waarvan dan dus [ML-LLL-C] = 944.784 motoren)
[CC-LLL-L] = 8.975.448 mogelijke nummerborden
(waarvan dan dus [CC-MLL-L] = 472.392 motoren)

samen 11.122.353 auto's en/of motoren
(met dit tempo goed voor de komende 10 jaar? :? )
 
Laatst bewerkt:
Diplomaten hebben wel meer rechten. Zo zag ik laatst al een 3 letterig kenteken op een auto:

full


<ed> img in post gezet
 
CD-J- is van het Internationaal Hof van Justitie (=Vredespaleis) in Den Haag. Dit Hof is onderdeel vd Verenigde Naties. Vandaar dat in de tuin de lichtblauwe VN vlag wappert. Rij er regelmatig langs, vandaar :]
 
Je ziet ok wel eens dat er één of ander transport over de weg wordt gedaan met een paar dikke mercedessen of BMW's erom heen en dan mag je ook niet in de buurt komen.
Bijv als er een belangrijk iemand ergens heen moet worden vervoerd.
Ik weet alleen niet of die wagens met zo'n kenteken rijden maar aan het rijgedrag zouden ze het best wel eens kunnen zijn geweest.
BBE(Bijzondere Bijstands Eenheid)
 
ik ziet wel is vaker van die auto's hier rondrijden met zwart/witte platen.

rijden oekraïners,russen of polen in. iniedergeval jongens uit die regio.

hoe ze aan die platen komen en hoe ze zo ver hier in nederland terecht komen?(gemiddeld agent zou toch even achter ze'n oren krabben denk)
 
Kan ook wel een belastingvrije kentekenplaat zijn, van iemand die bijvoorbeeld in Duitsland of Brussel bij Defensie werkt. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan