wie herkent dit?

Sparkie

MF'er
11 jan 2003
129
0
België
ik heb van mijn buurman een oude grasmachine cadeau gekregen (om wat mee te spelen). Nou zul je zeggen wat heeft dit met motoren te maken. Wel op die grasmachine zit geen gewone carburator maar een "kleppen carburator" Nu heb ik dit ding terug aan de praat gekregen maar in al mijn enthousiasme heb ik wat zitten klooien met die carburator. Ik heb al heel wat zitten zoeken naar informatie maar nog niets gevonden. Behalve het feit dat dit soort carburators ook gebruikt werden op oude 2 takt motorfietsen.

Btw het is een grasmachine van het merk bernard (4pk)

wie kan mij helpen met informatie rond dit soort carburators want nu valt de motor stil als ik niet volledig gas geef.
 
hier een fotoke
full

 
Laatst bewerkt:
Zeg sparkie zie ik daar voor de ring (waarschijnlijk bodemplaat voor luchtfilter) niet een stationair sproeier en luchtmengselschroef zitten?
 
Bernard (/Beuyer Moteurs) is een kleintje in de tuinbouw.
Ik weet eigenlijk niet eens of ze nog bestaan.
De meeste apparaten werden voorzien van of een Solex of een Zenith carburateur.
Die moet goed af te stellen zijn...begin eens met demontage en goed schoonmaken van de carb.
 
zal eens verder zoeken naar solex of zenith carburators

merci e
Zal eens kijken in de schuur of ik nog een boekje heb want heb ooit een een paar Bernard's in elkaar gezet uit een paar kisten met onderdelen...waren alleen wel hele kleine lucht gekoelde 4 tact motoren.

Edit: heb idd nog werkplaats handboek ( met 4 carb ) beschrijvingen. Zijn allemaal Solex of Zenith..die van jou lijkt op laatste...

anders bij Dell'orto kijken
 
Laatst bewerkt:
Is het een carb waarbij je gas moet geven of type welke met een commandeur werkt?
in het laatste geval kan de commandeur vast zitten,en dus afslaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan