Wie hoe of wat Stroboscoop!?

Blauweplaat

Rookie
10 nov 2003
22
0
Utrecht
Ik wil dolgraag mijn ontsteking afstellen met een stroboscoop (CB750K6, 78), maar wat voor stroboscoop doet 12Volt en hoe sluit ik die aan (ik heb het al met een lampje gedaan - opzich prima maar kan altijd beter natuurlijk), want zo'n apparaat in de winkel kan alleen maar op een paar frequenties en that's it!

Antwoord is vast heeeeeeeeeel simpel, maar errug welkom

Op zo`n stroboscooplamp zitten twee klemmen een rode voor de plus van de accu en een zwarte de min van je accu of je frame ,daarnaast zit er ook een klem bij die je over de bougiekabel moet klemmen meestal bougiekabel 1 als je je motor start zal je zien dat de lamp knippert start je motor(motor op bedrijfstemperatuur en netjes stationair)De lamp hou je voor de opening van je onstekingshuis en als het goed is zie je je onstekingsstreepjes recht tegenover elkaar liggen of iets eraf
kijk in je specs hoe deze moet staan.(soms heb je ook stroboscooplampen waarbij je
de eerste bougiekabel moet lostrekken en dan de bougie lampkabels in serie moet zetten met je bougie.

succes

Kijk eens verder op het internet, er is een speciale site voor de Honda 750.
Onderdelen voor mijn vorige 750KZ haalde ik vaak bij Woesthoff in Brummen.

Die heeft ook het adres van een mannetje uit de buurt van Hoogeveen die deze motoren van A tot Z kent en ze zelfs compleet reviseert.

Succes

Terug
Bovenaan Onderaan