Wie is de beste race sportverslaggever?

Beste Racesportverslaggevers

  • Zijn de engelsen

    Stemmen: 52 77,6%
  • Zijn de italianen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zijn de spanjaarden

    Stemmen: 1 1,5%
  • Is vd Goorberg

    Stemmen: 8 11,9%
  • Is Iwan vd Valk

    Stemmen: 5 7,5%
  • Is een duo;1 feitenkenner en 1 sportenthousiast

    Stemmen: 1 1,5%

  • Totaal aantal stemmers
    67

bredebeier

MF veteraan
9 aug 2003
24.673
1.949
Graag hier uw mening ventileren want Michael vd Mark's topic vervuilt hevig!

Ik persoonlijk ben gek op vd Goorbergh;lekker nuchter en weet veel over afstelling e.d. Het saaie verslag van ,m vind ik juist een vorrdeel *D
 
Doe mij de Engelsen maar. Ik versta het uitstekend dus dat is geen probleem. Ik vind hun enthousiasme en uitspraak fijner dan de Hollandse mannen; ze zijn erg close met veel rijders en familie uit het paddock (veel Engelsen immers) en weten daardoor veel; ze pikken niet alles op wat op het scherm gebeurt omdat ze meer naar de timing screens kijken, maar daardoor krijg je wel een 'completer' beeld van de race (wat voorin gebeurt zie je zelf, wat achterin gebeurt zien zij).

De uitspraak van de Hollanders (wie er dan ook spreekt) is naar mijn ervaring vaak slecht, en hoewel technisch goed onderlegd mist het toch net iets. De Britten geven het gevoel dat je met een pot bier kunt kijken, dat sfeergevoel geven de Nederlanders me niet.

Belangrijkste van alles wat mij betreft: waar een ander het liefst naar luistert, moet-ie zelf weten.
 
Whitham en Burnickle :Y bij BSB races wisselt Whitham het tussendoor over de dag af met James Haydon, die vind ik ook wel fijn om naar te luisteren.

Het beste is gewoon een oud-coureur (technisch goed onderlegd) en een slappe, enthousiaste, ouwehoer, mits er een goede chemie is tussen de 2, en ze ook een gezonde dosis zelfspot en humor hebben :Y
 
Voor WSBK vind ik vd G zeker wel te pruimen. Hij weet veel van de techniek, ziet het eigenlijk altijd op tijd als er iets op de baan gebeurd en is op zijn eigen manier enthousiast. En wat mij betreft komt de uitdrukking 'dat is natuurlijk kaasje op de molen van...' in de Van Dale.

Ik heb veel meer problemen met zijn collega, die motorfiets schilderende mongool uit de achterhoek. Ben zijn naam kwijt, maar hij kan het gewoon niet, punt. Ziet niet wat er op de baan gebeurt, heeft zelden relevante informatie/opmerkingen en van zijn totaal cliche matige taalgebruik moet ik gewoon kotsen.

Waarom nou niet een competente/enthousiaste verslaggever gekoppeld aan een technische side kick als v d Goorbergh? Moet een prima team opleveren.
 
Laatst bewerkt:
Het beste is gewoon een oud-coureur (technisch goed onderlegd) en een slappe, enthousiaste, ouwehoer, mits er een goede chemie is tussen de 2, en ze ook een gezonde dosis zelfspot en humor hebben :Y

Ja dan kom je uit op Witham! :Y Is erg leuk om naar te luisteren. Moet zeggen dat ik de Engelsen het wel goed doen met commentaar. Tijdens een vrijdag BSB op brandhatch vorig jaar was het vanaf 9 uur tot 18 uur einde trainigsdag continu een goede commentator die veel informatie gaf! ( wel handig als je het niet heel helemaal volgt) In NL heb je een veelste serieuze presentator op het circuit.
 
Ik vind dat duo BBC presentatoren met de MotoGP ook erg prettig trouwens.

Is die ene met die krulletjes ook niet ,n ex coureur?
 
Laatst bewerkt:
vind Persoonlijk die van Eurosport het best, toby moody en julian ryder, Helaas zend Eurosport Motogp alleen uit op British eurosport.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat duo BBC presentatoren met de MotoGP ook erg prettig trouwens.

Is die ene met die krulletjes ook niet ,n ex coureur?

Steve Parrish, schijnt fabriekscoureur voor Suzuki te zijn geweest. De andere bij BBC is Charlie Kox :)

Vind zelf Toby Moody en Julian Ryder erg goed voor de MotoGP.
Bij het WSB en BSB op eurosport heb je Jack Burnicle en James Whitham :)
Ook erg prettig!
 
+ Randy Mamola
Die is er sinds 2009 niet meer bij. 2008 was het laatste jaar dat de MotoGP op Eurosport zou verschijnen. British Eurosport heeft toen toch een deal weten te sluiten met Dorna waardoor seizoen 2009 gewoon weer op de buis verscheen (zij het niet altijd live en zij het niet altijd met commentatoren die ook aan de baan zitten maar vanuit een studio opereren). Voor Randy Mamola was helaas geen plek in de nieuwe opzet. Wel erg prettig om naar te luisteren inderdaad.

Lang niet alle Britse commentatoren zijn fijn om naar te luisteren. Ryder en Moody werden met name in 2009 nog wel is afgewisseld door twee andere Britten waarvan de namen me ontschoten zijn. Om te janken.

Nog heel veel erger is de Amerikaanse zeikstem van Scott Russel voor SPEED in het AMA kampioenschap. In vergelijking met dat klinken PvdG en Diederick de Vries als nachtegaaltjes met door zoutwater schoongegorgelde keeltjes.
 
Heb op de Engelse gestemd. Nummer 2 zijn voor mij de Italianen, maar zo vaak ben ik niet daar :')
 
Steve Parrish, schijnt fabriekscoureur voor Suzuki te zijn geweest.
En teammaat van Barry Sheene. En 2 voudig europees kampioen truckracen. En een man met een voorkeur voor briljante practical jokes.
Van Wikipedia:

-He is permanently banned from the Chinese administrative region of Macau after blowing a brothel up with a home-made bomb made out of firecrackers, when several of his fellow riders were being 'serviced' inside.

-He has burnt down a toilet block in Poland.

-He once posed as a medical doctor to allow John Hopkins to fly from Japan to the Australian GP.

-He has upset his fellow village residents by registering PEN 15 as his car number plate.

-He once sabotaged a Mini Moke belonging to Team Bike, (a group of benefactors, mechanics, racers, journalists and helpers) by undoing every single wheel-nut to the last thread, in a revenge prank. The prank was discovered shortly before the vehicle was going to be driven off.

-He once posed as Barry Sheene in a qualifying session when the two were team-mates, as Sheene had turned up to the session with a hangover. Parrish put on Sheene's helmet/overalls and qualified on his behalf, then put his own clothing back on and qualified further down the grid as himself.

-Parrish owns an ambulance and has been seen using the ambulance to park on double yellow lines with the doors open in visits to his local bank.

-He also owns a fire engine and once hosed down the inside of a friend's packed pub on a Sunday afternoon.

_O-
 
Laatst bewerkt:
Naar mijn mening, de beste commentator of in ieder geval de meest legendarische, is Murray Walker!

Vooral bekend van het F1 commentaar samen met John Watson. Maar Murray Walker is ook erg bekend in motorland in de UK. Komt oa aan het woord in "The legacy of Barry Sheene".

Het zal hier voornamelijk over het heden gaan, maar vind dat deze naam wel genoemd moest worden :Y
 
En het valt ook niet mee, commentaar te geven vanaf zo'n klein schermpje. :o

filmpje 8-)
Ik wist het wel maar had het nog nooit gezien.
Belachelijk gewoon. _O-

Die Engelsen zijn ook leuk, maar ik heb geen enkele moeite met Diederick en Patrick. :P
MotoGP kijk ik wel lekker op de BBC, maar dan is er ook geen alternatief.
Voel me er wel thuis. Alleen moet de oude dame terug op de grid. :+
 
Iwan -de verschrikkelijke- van der Valk gestemd. Enkele keren deskundig de superbike's gepresenteerd met op z'n tijd wat humor.

Enthousiaste verslaggeving !!!
 
Het beste duo is wat mij betreft Burnicle en Whitham.

Diederik de Vries is vreselijk om naar te luisteren, maakt zoveel fouten. Heb hem bij de pitstop dagen bij Ten Kate eens coureurs zien interviewen in zijn 'Engels'. Hij praat Engels met Nederlandse woorden er doorheen!

Wat een clown... ;(
 
Ach we moeten blij zijn dat we het kunnen ontvangen. Het engelse commentaar is inderdaad beter maar ben allang blij dat er iemand zit die tenminste nog enige verstand ervan heeft.
 
Ach we moeten blij zijn dat we het kunnen ontvangen. Het engelse commentaar is inderdaad beter maar ben allang blij dat er iemand zit die tenminste nog enige verstand ervan heeft.

Oh, heeft De Vries er verstand van dan? ;)

Gelukkig is het mogelijk om de audio van de Eurosport uitzending op Engels te zetten, hier kwam ik zondag achter!

Oh ja, Suzi Perry is de beste presentatrice op de grid. Prettig om naar te kijken EN ze heeft ook verstand van motorsport!!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan