Wie is de schuldige?

VoorMoto

MF'er
14 apr 2013
35
0
Leiden
Hallo allemaal,

Gisteren had ik een aanrijding met mijn motor.

Ik reed op de trambaan omdat iemand bezig was met het laden/lossen en dus was ik bezig met het inhalen van dit voertuig.

Een geparkeerde auto reed uit het niets de weg op voor een U turn.

Ik kon helaas niet op tijd stoppen en ontwijken lukte ook niet omdat de auto de hele weg voor mij blokkeerde en toen gebeurde het.. |(

Ik reed vol in de auto met mijn arm en schouder door de ruit heen, gelukkig ben ik er vanaf gekomen met wat kneuzingen en blauwe plekken.

Nu vraag ik mij af wie hier nou de schuldige is...
 
Je tegenpartij. Zelfs al mocht je misschien niet op de trambaan rijden (daar geef je niets over aan) dan nog geldt dat je rechtdoor rijdt op dezelfde weg en de ander jou voorrang had moeten geven, zeker bij een verrichting als keren.

Ander punt is of je (veel) te hard reed. Als de tegenpartij dat waar kan maken (dat is knap lastig, een getuige kan niet "zien" hoe hard je rijdt) gaat een deel van de schuld/schade naar jou over.

Belangrijk punt is wel of een van beide partijen waar kan maken wat hij zegt.
 
Hallo allemaal,

Gisteren had ik een aanrijding met mijn motor.

Ik reed op de trambaan omdat iemand bezig was met het laden/lossen en dus was ik bezig met het inhalen van dit voertuig.

Een geparkeerde auto reed uit het niets de weg op voor een U turn.

Ik kon helaas niet op tijd stoppen en ontwijken lukte ook niet omdat de auto de hele weg voor mij blokkeerde en toen gebeurde het.. |(

Ik reed vol in de auto met mijn arm en schouder door de ruit heen, gelukkig ben ik er vanaf gekomen met wat kneuzingen en blauwe plekken.

Nu vraag ik mij af wie hier nou de schuldige is...

Als iemand de rijbaan blokkeert mag je gerust over de trambaan.
Dit valt onder de niet geregelde gedragingen.
De automobilist is de schuldige in deze, al gaat je dit als het goed is geen tweede keer gebeuren.

Sterkte!
 
Hallo allemaal,

Gisteren had ik een aanrijding met mijn motor.

Ik reed op de trambaan omdat iemand bezig was met het laden/lossen en dus was ik bezig met het inhalen van dit voertuig.

Een geparkeerde auto reed uit het niets de weg op voor een U turn.

Ik kon helaas niet op tijd stoppen en ontwijken lukte ook niet omdat de auto de hele weg voor mij blokkeerde en toen gebeurde het.. |(

Ik reed vol in de auto met mijn arm en schouder door de ruit heen, gelukkig ben ik er vanaf gekomen met wat kneuzingen en blauwe plekken.

Nu vraag ik mij af wie hier nou de schuldige is...
had je hem mooi gelijk z`n keel dicht kunnen knijpen
omdat het zijn schuld was }) :+
 
We hebben het niet over de snelheid gehad, mevrouw (bestuurder auto) was een beetje in shock door het ongeluk. Ik heb aangegeven dat ik 35 km per uur reed, verder waren er geen getuiges.
 
Misschien kan je door de schade wel ongeveer aantonen hoe hard je hebt gereden. met 70km/h ligt de boel toch net ff wat meer in puin dan met 35km/h. Daarnaast ben je er zelf vanaf gekomen met wat blauwe plekken en kneuzingen, als je harder gaat dan ben je er toch wel slechter aan toe denk ik zo.
 
Autoruit van de tegenpartij is kaduuk verder niets naar mijn beleving. De motor heeft aardig was schade, voorvorkschade, uitlaat is gebogen, kapschade (rechterzijkant en spatbord), achterrem enz, enzo,
 
Auto is op basis van jouw verhaal schuldig. Deze voerde een bijzondere handeling uit (wegrijden parkeervlak) waarbij je verplicht bent het overige verkeer voorrang te verlenen.

Uiteraard veel sterkte met je herstel.
 
Er is geen politie geweest, denk dat ze het te druk hadden.. verder ben ik opgehaald door een kennis die me naar de dokterspost heeft gebracht.
 
Op basis van de verstrekte info stel ik dat de automobiliste fout is. Hoe de verzekeringsmaatschappijen deze zaak behandelen, is helaas afwachten.

Tip voor de volgende die dit gebeurt: Blijf op de grond liggen, kermend van de pijn. Dan ben je gewond, komt er een ambulance, komt er dus ook politie, wordt je motor (gratis) afgesleept en wordt je motor ook nog eens afgeleverd op de plaats waar jij hem wilt hebben.

Bij de ambulancedienst, in het ziekenhuis, bij de politie en bij de berger staat op papier dat jij gewond bent geraakt na een ongeval met een bekende tegenpartij. Dat maakt de hele afhandeling een stuk makkelijker.
 
Laatst bewerkt:
Leuke tips, en als dat niet hoeft waarom zou je dan?

Betaal je namelijk in the long run allemaal zelf aan mee.
 
Er is geen politie geweest, denk dat ze het te druk hadden.. verder ben ik opgehaald door een kennis die me naar de dokterspost heeft gebracht.

De politie komt niet meer voor een eenvoudige aanrijding.
 
quote:

VoorMoto schreef op 26 mei 2013 @ 12:52:
Er is geen politie geweest, denk dat ze het te druk hadden.. verder ben ik opgehaald door een kennis die me naar de dokterspost heeft gebracht.


De politie komt niet meer voor een eenvoudige aanrijding.



Maar als de politie een simpele aanrijding maken komen ze met 4 wagens aangereden...
 
ja dat is ,logisch, collega`s uitlachen is altijd leuk.

maar wat is voor de rest de nut van dit topic? als er meer als 20 mensen zeggen dat het haar fout is keert de verzekering uit?
 
ja dat is ,logisch, collega`s uitlachen is altijd leuk.
Yep. Is alleen wat minder als je zélf het bokje bent. :(

maar wat is voor de rest de nut van dit topic? als er meer als 20 mensen zeggen dat het haar fout is keert de verzekering uit?
Ach, ik kan me de vraag van TS wel voorstellen, zelfs al zou het helder moeten zijn wil je het toch nog ff zeker weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan