Wie is een doe het zelver

The Saint

MF veteraan
21 mei 2001
5.716
1
Dorp
Naar aanleiding van een eerder topic waar in ik vertel over het vervangen van mijn seals vroeg ik mij eigenlijk af wie doet zijn onderhoud zelf of wat doe je zelf?

Dus wie is de Mc Guyver tussen de aarbeien. :)
 
Oke, dan reageer ik dus eerst. Ik ben hard opweg wat te leren. In de toekomst wil ik zeker alles zelf gaan doen.

:)
 
Zijn uiteindelijk niet alle mannen doe het zelver? ;)

Ik ben het niet, maar ben dan ook geen man...
De simpele klussies doe ik nog wel zelf, maar verder zal een techneut het voor me moeten doen.

Met een simpel iets als een kuip (de)monteren hou ik al rubbertjes over, omdat ik ze er niet meer tussen krijg en denk laat maar zitten })

Ik heb daar ook helemaal het geduld niet voor.
Helpen prima, maar in me eentje...no way.
 
Onderhoud, reparaties en (helaas ook) schades doe ik allemaal zelf. Komende week klepspeling controleren van m'n straat cbr600 en koppakking vervangen van m'n race cbr600. (lekt uitlaatgassen in het koelsysteem) ;(
 
Ik probeer alles zelf te doen. Wanneer er iets vervangen dient te worden zorg ik eerst dat ik te weten kom hoe het moet gebeuren, onderdelen halen en proberen maar.

Tot nu toe ben ik niet verder gekomen dan olie verversen, oliefilter, remblokken, remvloeistof, koppelingskabel en een achterbandje vervangen.

Als er weer eens wat kapot of versleten is, probeer ik het weer zelf op te lossen. Al doende leert men ;)
 
Naar aanleiding van een eerder topic waar in ik vertel over het vervangen van mijn seals vroeg ik mij eigenlijk af wie doet zijn onderhoud zelf of wat doe je zelf?

Dus wie is de Mc Guyver tussen de aarbeien. :)

Ik doe echt alles zelf. Tanken, bandenspanning controleren en eventueel oppompen en oliepeil controleren (bijvullen hoeft niet, want Honda). En ik rij mijn fiets voor de rest ZELF naar de dealert. Een echte doe ut zelver ken zonder de dealert.

CU

DooV
 
Ik doe alles zelf. Laatst nog mijn hele blok uit elkaar gehaald omdat de eerste versnelling het niet deed. Verder mijn frame opnieuw gespoten.
 
veel zelf doen, slopen in de winter enzo
klepstellen naar dealer vanwege gedoe met wisselen plaatjes enzo. Lever dan het blok in scheelt weer een hoop euros......
full
 
Simpele dingen doe ik zelf, de rest laat ik doen. Kleine beurtjes of sommige dingen die vervangen moet worden (bijv. nokkenaskettingspanners) doet deze meneer dus zelf.
 
Laat ik allemaal lekker door draadman alias jan de maijer doen.

Ik onderhoud zijn computer hij mijn motor, dat zijn nog eens afspraken :)
 
ik doe alles zelf aan de motor, onderhoud, caburateurs syncroneren, repratie, revisie, en ook motor compleet zelf gespoten :P

Oeps een ding laat ik doen, ik laat nieuwe banden op m'n velgen leggen, das iets wat ik niet mee wil martelen :9

P.S. ik rij op dunlop arrowmax, fijne bandjes :]
 
Ik doe echt alles zelf. Tanken, bandenspanning controleren en eventueel oppompen en oliepeil controleren (bijvullen hoeft niet, want Honda). En ik rij mijn fiets voor de rest ZELF naar de dealert. Een echte doe ut zelver ken zonder de dealert.

CU

DooV

Kijk, da's pas een doe het zelvert! sluit ik me geheel bij aan. kwaliteiten liggen duidelijk op een ander vlak ondanks (voortijdig afgebroken) technische opleiding ghe ghe
 
Hmmz ik onderhoud de koekblikken van kennisen/vrienden en ook de mijne uiteraard.

Motor word het zelfde..allemaal lekker zelf doen.

Ik haat dealers! veredelde paardehandelaren :j
 
Na 2 dagen klooien om een windschermpje te wisselen op mijn vfr en uiteindelijk toch de dealer laten doen, moet ik toch concluderen dat ik het maar bij motorrijden moet houden
 
Doe zoveel mogelijk zelf.

Oude motor totale revisie
nieuwe motor hoeft niet zoveel aan te gebeuren, maar kleppenstellen bijv ook zelf, motorzaak zit bijna om de hoek, dus plaatjes wisselen is gewoon even omruilen.

Oude Suz GT550
full

Kleppen stellen R1
yam-r1-99-bikepics-18682.jpg
 
Ik doe alles zelf.....

onderdelen.jpg


een Honda Shadow 750 blok waar de bak van kapot was.

wd40.JPG


en een Chevy blok waar de krukaslagers van kapot waren ( zonder olie gereden een kilometer of 20 )
( net begonnen met demonteren hier en de WD40 in de aanslag om te cleanen )
 
Op zondag 07 juli 2002 13:42 schreef Niels het volgende:
Ik doe alles zelf.....


wd40.JPG


en een Chevy blok waar de krukaslagers van kapot waren ( zonder olie gereden een kilometer of 20 )
( net begonnen met demonteren hier en de WD40 in de aanslag om te cleanen )

Krukaslagers zitten aan de onderkant hoor! :P



;)
 
ik heb twee brommers naar de brommerhemel geholpen, vond ik wel genoeg..

Ik breng hem dus voor elke scheet weg.
 
Doe ook altijd alles zelf, van klepstellen tot blokdemontage. Helaas nu weinig ruimte ervoor. Gewoon doen zou ik zeggen, lekker het werkplaatshandboek erbij en goed kijken wat je doet. Heerlijk, sleutelen in de wintermaanden!
 
Ik heb een Polllllletje gemaakt. :) Kenne we ff stemmu :) :)

Bij mij doe het polletje een beetje raar......
 
Terug
Bovenaan Onderaan