Wie is er gewend aan de €€€

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
We zijn nu bijna 3 maand na de invoering van de euro maar ik ben er dus nog echt niet aan gewend, reken nog steeds alles om naar guldens, ik kan de waarde nog niet goed inschatten van bedragen in euro's. :?

Hoe zit het met jullie?

Aan dit bericht te zien zijn er meer die er moeite mee hebben.
 
Laatst bewerkt:
Het enigste probleem dat ik heb is dat ik veel meer geld uitgeef... 10tje gaat toch makkelijker dan een geeltje...
 
Ik reken ook de hele boel nog steeds om naar guldens, zal nog wel ff zo blijven denk ik... en van al die klotecenten word ik nog steeds niet goed :r :r :r :r
 
Elke keer als ik ga pinnen dan trek ik zo € 100 uit de muur. Terwijl ik voorheen altijd fl 100 pinde. Dus wat dat betreft ben ik nog niet echt aan de euro gewend. Ook heb ik mijn motor in € 's gekocht. Als je het dan in €' s omrekend is het toch wel een ardig bedrag!
 
Slotje! Heeft niks met motoren te maken!! })

Just kidding. Ik ben wel gewend aan de euro, maar grote uitgaven (motor, huis) reken ik nog wel altijd om naar guldens om het te kunnen vergelijken met prijzen die ik nog van vóór de euro ken.

Ik heb een tijd in Engeland gewoond, en daar was ik binnen no-time gewend aan de pond. Die was indertijd zo'n 3 gulden 50 waard, man wat heb ik toen een hoop geld uitgegeven...
 
Het enigste probleem dat ik heb is dat ik veel meer geld uitgeef... 10tje gaat toch makkelijker dan een geeltje...

Pin altijd minstens 50 euro en die vliegt net zo hard weer één of andere kassa in ;( Als je dan eens echt gaat omrekenen dan is het wel eens even schrikken ja |( Maar rood staan ? Nee.. :?

Laatst nog wat kleding gekocht > 1260 euro.. Kun je maar beter ook niet omrekenen :(
 

ik geef geld uit alsof het niet van mezelf is. Da's nog een veel groter probleem.


>> Bananeman, ben jij een vrouw :)
 
Laatst bewerkt:
Lijkt wel alsof die Euro's nog sneller uit je zak schuiven dan Guldens of Franken

Idd. Dat heb ik namelijk ook. Ik denk inmiddels wel in Euro's, maar geef nog steeds uit in guldens en da's wel goed voor de economie, maar niet goed voor Ryser!!
 
Tsja onder mijn naam staat nog steeds een zinnetje, niet voor niks , :r aan de Pleuro.....

Ik heb exact hetzelfde, ik reken bedragen eerst om naar guldens alvorens ik verder kijk of wat dan ook.
 
Laatst bewerkt:
neh hoef de gulden nie zo nodig terug.hoewel t misschien wel goedkoper is. Ik kan t niet helpen maar ik denk altijd als ik iets koop,ok dat is ongeveer zoveel gulden dus wel/niet duur.zal nog wel heel lang duren voordat dat voorbij is maja,ooit wend t wel :)
 
Het omrekenen naar guldens gaat prima, blijf ik ook nog wel een tijdje doen. Wilde gister een motortrader kopen, om prijzen te vergelijken met nederland en belgie (kan nu goed he met de euro's).. wat blijkt : Mototrader bevat geen belgische advertenties meer !! |( :(

Tenminste, die ik gister zag dan he ;) weet niet of iemand het kan bevestigen?
 
Ach ben er nu wel aangewent, maar ik moet wel oppassen met pinnen...
En het kleingeld potje groeit wel hard zo met dat kleine € geld :)
 
Ik kan er maar niet aan wennen... Inderdaad, de Euro geef je net zo snel uit als de gulden... Jammer dat die euro 2.2 x de gulden is.
 
Alleen bij de simpele kleine uitgaves (peuken, blikje cola) denk ik niet na, maar verder altijd wel...

Volgens een of andere deskundige raken mensen tot de 30 wel gewend aan de euro, maar iedereen boven de 40 zal nooit meer echt wennen, zal altijd blijven omrekenen...

Is ook zo irritant tegenover vrienden ofzo...
"Shit hee, ik heb gisteren een demper gekocht, was wel 900 gulden! Euh, ho, ik bedoel......400 euro!"

:(
 
Terug
Bovenaan Onderaan