Wie is er nog meer voor bekeuringen aan het werk?>

Mikethebike

Die hard MF'er
5 sep 2003
316
0
Jistrum
Hallo medemotorrijders,

Wie o wie wordt ook stapelgek van al die bekeuringen. Kijk zolang ik het nog kan betalen is het geen probleem. Maar inmiddels krijg ik de ene na de andere binnen. Ik word er echt helemaal doodziek van. Ik durf amper meer naar de brievenbus. De afgelopen weken ben ik niet echt meer aan rijden toegekomen alleen maar beunen om die shit te kunnen betalen. Ik zit er over te denken om het apparaat misschien maar te verkopen. Nu heb ik onlangs een bekeuring gekregen voor het niet voldoen aan de verzekeringsplicht, gewoon vergeten. Maar dit kost 320 euro ik kan dit niet meer ophoest ik wordt er werkelijk waar GEK en Woedend van. Als je wordt genaaid door een oplichter duurt het een eeuwigheid voordat de justitie er wat aan doet. Maar je vergeet een keer een papiertje op tijd in te leveren en je krijgt godverdomme 320 euro bekeuring. Niet normaal.
 
Verzekeren vergeten............................... :?
In plaats van verkopen, zou je je ook aan de snelheid kunnen houden |( .......gas open waar het kan :Y
 
Niet voldoen aan de verzekeringsplicht, "gewoon" vergeten? Wat zeg je dan als je iemand invalide rijdt: Sorry, je kan naar je geld fluiten, voor dat verzekeringsgezeik had ik ff geen tijd?

En jij vindt het gezeik, dat je diverse nota's van de verzekering negeert, vervolgens onverzekerd rondrijdt en dan een boete krijgt? :X
 
tja.., volgens mij heb je die 320 eu aan jezelf te danken...
en idd., hard rijden waar het kan., en vooral ook waar je weet
dat het kan... rustiger aan doen op onbekend terrein.. ;)

onze welbekende 'vrienden' zijn ook niet echt soepeler geworden
de laatste paar jaar... en ze staan zeker in het begin van het seizoen
overal op je te w8en... ( en ze staan er ook niet voor niks natuurlijk.. )

heb zelf ook een tijdje zo'n stroom van post gehad en daar word je
idd af en toe niet goed van., maar degene die binnen komen
heb ik toch echt aan mezelf te danken.. |(

Don't ride the thrill if you can't pay the bill..!!
 
Laatst bewerkt:
heb zelf ook een tijdje zo'n stroom van post gehad en daar word je
idd af en toe niet goed van., maar degene die binnen komen
heb ik toch echt aan mezelf te danken.. |(

Don't ride the thrill if you can't pay the bill..!!
:^



:^
 
Te hard rijden etc.: túúrlijk, het mag niet maar och.... we maken allemaal wel eens een foutje. Ga je me niet over horen.

Maar onverzekerd rijden vind ik toch nét ff anders. Je zadelt ánderen op met de prijs voor jouw gedrag. Niet fris......
Ook niet fris vind ik het om dan hier te lopen jammeren dat je alleen nog werkt voor die boetes. De boete voor onverzekerd rijden kan wat mij betreft nooit te hoog zijn.
 
Niet voldoen aan de verzekeringsplicht, "gewoon" vergeten? Wat zeg je dan als je iemand invalide rijdt: Sorry, je kan naar je geld fluiten, voor dat verzekeringsgezeik had ik ff geen tijd?

En jij vindt het gezeik, dat je diverse nota's van de verzekering negeert, vervolgens onverzekerd rondrijdt en dan een boete krijgt? :X

Ik ben het eigenlijk geheel met je eens. Wees blij dat je rijbewijs nog hebt. Die moeten ze in nemen als je onverzekerd rondrijd. En ja wat betreft snelheid ja leuk is anders, we weten allemaal de regels en die overtreden we bewust. Sorry dat je van mij geen steun krijgt maar hoop dat je ondangs dat nog een leuk weekend hebt. En een troost morgen komt de postbode niet. ;)
 
onverzekerd rijden is dom en is gelukkig staat er zo'n hoge boete voor. zuur dat je em door een foutje aan je broek hebt hangen.
de rest van de bekeuringen zijn allemaal snelheids bekeuringen, gezien je zx12? ik zou zeggen ga eens proefrijden op een supermotard of koop een 600tje.
 
onverzekerd rijden is dom en is gelukkig staat er zo'n hoge boete voor. zuur dat je em door een foutje aan je broek hebt hangen.
de rest van de bekeuringen zijn allemaal snelheids bekeuringen, gezien je zx12? ik zou zeggen ga eens proefrijden op een supermotard of koop een 600tje.


Tuurlijk, kost je gelijk ineens je rijbewijs ipv bekeuringen krijgen }) :P





Maare....over snelheidsbekeuringen kan ik idd een heel eind meegaan om daar discussiepunten te vinden, maar onverzekerd zijn....??? :N
Belachelijk dat je daar verontwaardigd over denkt te moeten zijn.
 
Heb jij nou ook een minimum aan bekeuringen dat je moet uitschrijven?


Yep. De baas verlangt er 200 per jaar. Kan van afgeweken worden, mits je het kunt onderbouwen. Als je bijvoorbeeld 6 maanden op een "burgerteam" zit, gaat de baas niet zeuren als je met minder aankomt. Als je, zoals ik, vrijwel dagelijks op de motor zit, moet je ongeveer 3 bekeuringen schrijven in twee werkdagen. Is best te doen zonder dat je iedere motorrijder die een keer geen richting aangeeft meteen een bon geeft. Er gebeurt toch wel van alles in een stad als Amsterdam. Daarbuiten ook trouwens.
 
Nounou moraalridders hiero!

Ik heb dezelfde bekeuring gehad voor een motor die niet eens reed....
Wanneer je de motor op je naam hebt staan en em niet direct verzekerd ben je de pineut, ongeacht of je rond rijdt of niet....

Dit vind ik persoonlijk echt buitersporig en slaat nergens op.
Als ze je pakken wanneer je onverzekerd rijdt ok, maar niet als de motor in de schuur staat niets te doen en niet eens kan rijden.

Rij je binnen de bebouwde kom langs een school 49 km te hard, dan krijg je een lagere bekeuring!

Daarom ben ik het met je eens dat deze boete nergens op slaat totdat je gepakt wordt tijdens het rijden zonder verzekering...
 
Nounou moraalridders hiero!

Tuurlijk, als je nadenkt ben je moraalridder, als je bekeuringen krijgt ben je stoer en boos op "de politie" want dan ben je nog stoerder

Ik heb dezelfde bekeuring gehad voor een motor die niet eens reed....
Wanneer je de motor op je naam hebt staan en em niet direct verzekerd ben je de pineut, ongeacht of je rond rijdt of niet....

Dit vind ik persoonlijk echt buitersporig en slaat nergens op.
Als ze je pakken wanneer je onverzekerd rijdt ok, maar niet als de motor in de schuur staat niets te doen en niet eens kan rijden.

Hoe wil je dan dat er wordt gecontroleerd of een voertuig onverzekerd rondrijdt? Alleen door een heterdaadje? Dan is de pakkans nogal klein. Gewoon bestanden RDW koppelen aan bestanden van verzekering, dan pik je ze er zo tussenuit.

Daarnaast, bij jou stond de motor in de schuur.
Bij een ander stond ie gewoon op de oprit.
Of op de stoep naast het huis.
Of hij was de motor alleen maar aan het duwen.
Of hij hoeft maar 10 meter te rijden.
Of hij reed echt maar heel zachtjes hoor! Niet harder dan 30, om naar de motorzaak te gaan.
Of....
Er is gewoon een grens gesteld, en die grens is nu: voertuig op je naam; dan moet je 'm verzekeren (of schorsen). Anders komt er altijd, zoals ik hierboven aangaf, weer een volgende smoes. Deal with it.

Rij je binnen de bebouwde kom langs een school 49 km te hard, dan krijg je een lagere bekeuring!

Het doet me deugd dat je pleit voor hogere snelheidsbekeuringen! *O*
 
Nounou moraalridders hiero!

Ik heb dezelfde bekeuring gehad voor een motor die niet eens reed....
Wanneer je de motor op je naam hebt staan en em niet direct verzekerd ben je de pineut, ongeacht of je rond rijdt of niet....

Dit vind ik persoonlijk echt buitersporig en slaat nergens op.
Als ze je pakken wanneer je onverzekerd rijdt ok, maar niet als de motor in de schuur staat niets te doen en niet eens kan rijden.

Rij je binnen de bebouwde kom langs een school 49 km te hard, dan krijg je een lagere bekeuring!

Daarom ben ik het met je eens dat deze boete nergens op slaat totdat je gepakt wordt tijdens het rijden zonder verzekering...

volgens mij heeft ie vorige week nog gereden.... en die ambtenarij heeft echt niet binnen een week die bon bij hem op de mat hoor :+
 
Yep. De baas verlangt er 200 per jaar. Kan van afgeweken worden, mits je het kunt onderbouwen. Als je bijvoorbeeld 6 maanden op een "burgerteam" zit, gaat de baas niet zeuren als je met minder aankomt. Als je, zoals ik, vrijwel dagelijks op de motor zit, moet je ongeveer 3 bekeuringen schrijven in twee werkdagen. Is best te doen zonder dat je iedere motorrijder die een keer geen richting aangeeft meteen een bon geeft. Er gebeurt toch wel van alles in een stad als Amsterdam. Daarbuiten ook trouwens.

Dat ze dit van je verlangen blijft toch raar :)
 
Dat ze dit van je verlangen blijft toch raar :)



Ik heb er ook gemengde gevoelens bij.
hmmz.gif
 
Laatst bewerkt:
Heej,

Die motor die onverzekerd was lag in puin. Het hele blok is naar de filistijnen dat ding heeft een jaar in de schuur gestaan. En nu krijg ik een bekeuring van 320 euro slaat nergus op toch, ik heb er nooit op gereden wanneer ie onverzekerd was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan