wie is er wel eens gepaald door de verzekering????

Begrijp het niet helemaal goed denk ik, maar die man reed je toch vanachter aan? Gewoon even de politie bellen was toch genoeg geweest?

Achteropkomend verkeer is toch altijd schuldig?


Ik had het er iig nooit bij laten zitten, en desnoods met een familielid vage kennis etc.

s4s
 
Meld het geval bij Kassa!, Kat in de zak, Radar, Consumentenbond, Breekijzer, etc.
Niet bij eentje, maar bij allemaal.
Stuur de verzekering een kopie van elke brief.
Zorg ervoor dat een een duidelijk dossier hebt.
Maak foto's van de plek en tekeningen van hoe het gebeurd is.
Stuur een kopie van dit dossier telkens mee.

Verzekeringen houden niet van negatieve reklame.
 
De suggesties om de tegenpartij te laten verklaren dat hij in de fout ging lijkt me weinig zin hebben. Je kunt het natuurlijk proberen, wie weet is ie zo gek, maar zo'n formulier hoort alleen de feiten te noemen, geen schuldverklaring.

Maar erg k*t dit allemaal. En ik neem aan dat het er niet alleen om gaat dat jij je schade niet kunt verhalen, maar dat je nu ook nog eens aansprakelijk wordt gesteld voor de schade aan die auto? Wat vind jouw verzekeraar daar dan van? Gaan ze dat gewoon uitkeren?
 
Volgens mij is het vrij simpel jij ben van achter aangereden dus jij ben nooit fout zelfde als jij stil gaat staan op de snelweg en iemand klapt op jou jij hindert misschien maar die andere is nog steeds fout!
 
Auto komt uit een inrit gestoven, en ondanks een snelle rem/uitwijkactie raak ik de auto. Ergens zat het fout met mijn reactie na deze noodstop, want ik viel gewoon om. Meisje over de zeik, ik niet zo. Wat krassen op m'n appie en een afgebroken schakelpookje. Europees schadeformulier ingevuld, met het meisje naar binnen gegaan, wat gedronken, en vervolgens met pa afgesproken dat we 't onderhands zouden regelen. Die krassen boeien me niet zoveel (er zaten er al een stel), en een schakelpookje heb ik zo vervangen. Zonde om daar heel moeilijk over te doen, dus het had van mij met een paar honderd piek (krassen = waardevermindering) wel opgelost kunnen worden.

Achteraf vond die vent het toch teveel geld, en wildie-ie maximaal 50 piek betalen. Daar was ik het niet mee eens, dus de boel nog voorgelegd aan de verzekering. Die meldden keihard: 'dan had U er maar eerder mee moeten komen, en niet achteraf gaan janken'.

Tsja, klote dus...
 
Raar verhaal. Je mag daar gewoon langzaam rijden, op een niet-snelweg heb je geen minimum snelheid.. Bovendien was je op of vlakbij een kruising en mag je vaart minderen om linksaf te slaan, ook al hinder je daarmee het verkeer. Dat is altijd zo. En bovendien, bejaarden zouden zich al niet eens meer hoeven te verzekeren, als ze verantwoordelijk zouden zijn voor de ongelukken ten gevolge van hun gehinder/langzame tempo.
Ik heb mezelf eens onderuit geremd. Ik reed achter een auto op de rotonde voor rechtdoor, haaientanden op het fietspad had ik al gezien. Fietsertje komt aan en die auto voor me gaat vol in de ankers! Ik schrok daarvan en rem mezelf, vrij ver nog achter die auto, toch onderuit. Pech, ik heb het niet gemeld bij de verzekering. Die man kan niet achter zich kijken en verantwoordelijk zijn voor mijn reacties. En zo heeft ruim van tevoren de verkeerssituatie overzien en je weg kiezen, dus ook nadelen..
Misschien is voorsorteervak een minder raar woord?
 
Ik heb het hele topic nu twee keer gelezen, maar ik snap nog steeds niet waarom jij met een probleem wordt opgezadeld :? Zou dat komen omdat ik ook bij zo'n oplichterorganisatie werk :+
Zoals jij het verhaal hier uit de doeken doet lijkt het mij duidelijk dat jij niet aansprakelijk bent. Volgens mij is hier gewoon het probleem dat er geen door beide partijen ondertekend schade-aangifteformulier is en dat meneer 185+ de toedracht nu even heeft aangepast naar eigen inzicht. Heeft ie natuurlijk ervaring mee, want dit zal niet zijn eerste klapper zijn. Isa dat formulier nou ingevuld of niet??????????????? Zo ja, scan de voor en de achterzijde eens in en gooi eens op het MF? Uiteraard mag je dan zijn gegevens niet vergeten te verbergen 8-)
 
god god god wat een gedoe weer he. ben zelf in januari van me brommer afgereden (frontaal op een auto). die kerel reed gewoon op MIJN weghelft.

had gelukkig wel 2 getuigen, een maat van mij en iemand die werkte bij de politie in een dorp hiernaast.

politie is erbij geweest en die kwamen na 2 minuten al tot de conclusie dat de tegenpartij schuldig was, voordeel was dat er een benzine (oid) vlek op de weg lag waar mijn brommer gelegen had, zo kon je zien wat er gebeurd was. maar de verzekering komt pas na 3 maanden tot dit oordeel. waarom moet het toch allemaal zo lang duren :r

je bent idd echt hard genomen, werkelijk te gek voor woorden maarja wat doe je eraan?! :r
 
Laatst bewerkt:
sjonge jonge, ik zou ff de beste man en verzekering ff hebben getrakteerd op een bezoekje :X
 
OK. Het is een juridisch steekspel geworden. Nu tellen alleen nog harde feiten.

1. Kan je nog foto's maken van remsporen. Je kan dan bepalen waar hij jou geraakt heeft en hoelang hij heeft geremd en dus hoe hard heeft hij gereden.

2. Staan er krassen van je fiets in het wegdek? Dat moet haast wel. Hier kan je dus bepalen waar jij werd aangereden (kras-spoor volgen).

3. Olievlekke oid duiden idd de plek van je voortuig aan. Of in jou geval het einde van de beschadiging aan het wegdek door je motor.

4. De afstand die je motor gegleden heeft is een maat voor de snelheid waarmee je bent geraakt. Hieruit kan je dus zijn snelheid bepalen. (Je moet wel het gewicxht van je motor meenemen en op zoek gaan naar de wrijvingscoefficient van staal op asfalt en het oppervlak dat de straat raakt als je fiets plat ligt). Neem een waarde en ga hier eens mee rekenen. Schat zelf de afstand. Je zal zien dat dit helpt de verzekering te overtuigen. Klinkt namelijk heel geleerd. Ga met deze gegevens langs en trek vooral een pak aan. Ze zullen onder de indruk zijn. Blijf rustig en praat ABN.

5. Maak alsnog foto;s en gebruik deze om je verhaal te staven.

6. Laat uitzoeken waar de auto is gemaakt. De beschadiging aan de auto is tevens een maat voor de snelheid. Als een wiel afbreekt gaat het behoorlijk hard. Hoe hard kan je opvragen bij ANWB crash test bv. Die hebben de corsa vast eens getest. Vergeet niet dat je nog reed. Deze snelheid moet je erbij optellen als je het vergelijkt met stilstand in een berekening.

7. Er is toch zeker een politie rapport waaruit alles blijkt. Misschien foto's?

8. Geen winkels in de buurt? Er moet toch iemand iets gezien hebben? Een ongeluk trekt mensen aan!

9. Laat je niet meeslepen door emotie (heeeeel moeilijk). Verzamel feiten en alleen sec feiten. Hiermee sla je ze om de oren.

10. Je zal veel zelf moeten doen maar je zal winnen. Geef de rechtsbijstand de feiten om mee te slaan en zij zullen meppen. Voeren moet je ze. Als zij zien dat ze er teveel uren in moeten stoppen spelen ze dom. Deze uren moet jij zelf maken helaas. Daarna af laten slammen door de recht(krom)bijstand

Succes!

Heel veel sterkte en ik hoop dat het je lukt. *D
 
Met een foto's van de sporen weerleg je echter niet het verhaal van de tepa dat je plotseling van richting zou zijn veranderd. Ben nog steeds benieuwd of nou een SAF is ingevuld of niet :?
 
Met een foto's van de sporen weerleg je echter niet het verhaal van de tepa dat je plotseling van richting zou zijn veranderd. Ben nog steeds benieuwd of nou een SAF is ingevuld of niet :?

Dat hoef je ook niet te weerleggen. Laat hen maar aantonen dat het zo is!
Hij rijdt achterop dus dan moet dat makkelijk aan te tonen zijn toch?
Gewoon omdraaien dus. Toon maar aan!
 
Toen ik mijn motor exact 1 week had ben ik er ook op deze manier op gewezen hoe verzekeringen proberen overal onderuit te komen.

Ik reed in Soest achter 2 brommers (dat is al erg genoeg maar we zijn er nog niet), een van deze brommerrijders droeg geen helm (ook niets nieuws) maar toen stonden daar opeens 2 agenten (!) op de stoep. De brommerpiloot schrok hiervan en probeerde hem te smeren voor deze twee agenten en zette zijn scootah overdwars op de weg om te keren, d etweede scootah moet door deze actie ook een noodstop maken en op deze manier versperren zij de hele weg.

Ik met mijn hele week ervaring op mijn motortje (en welgeteld 2 weken m'n rijbewijs) knijp uit alle macht mijn remmen in en een beetje motorrijder (ik ondertussen ook) weet wat er dan gebeurd: ik remde mijzelf onderuit. Gevolg schade getaxeerd op 2200 euro (damn wat zijn die kappen duur).

Die twee agenten komen de straat op rennen om te kijken hoe het met mij gaat en schreven een bon uit aan de scootahbestuurder die geen helm droeg die gelukkig wel bleef staan toen hij zag dat ik was gevallen.

Ik toch maar even met die agenten gepraat over wat er nu verder ging gebeuren, en hoe ik het moest regelen met de verzekering en het invullen van het schade-formulier. Volgens die agenten was er geen probleem want zij vonden dat ik duidelijk geen schuld had aan het ongeval en alle schuld bij de eerste scootahbestuurder lag.

Toch voor de zekerheid samen met de scootahbestuurder nog een aparte verklaring geschreven waarin hij alle schuld op zich nam en door hem laten ondertekenen. Met deze verklaring van hem en 2 AGENTEN (!!!!!!!) als getuigen dacht ik dat ik wel aardig sterk stond in mijn zaak.

Het ongeluk is begin november gebeurd en nog altijd heb ik niks ontvangen ik heb wel een rechtsbijstand verzekering en ik kan niet anders zeggen dan dat zij hun best voor mij doen getuige de stapel documentatie/correspondentie tussen de verzekeringsmaatschappijen die ik thuis heb liggen.

Wat blijkt nu: er zijn wat stukken weg van de politie en zonder die stukken gooit de verzekeringsmaatschappij van de scootahbestuurder het op een kop-staart ongeval waarbij ik dus schuldig wordt bevonden aan het ongeval.

Bellen met de politie / langsgaan bij de politie heeft geen nut omdat volgens de politie de zaak voor hun al is afgedaan.

Ik ben nu bezig met mijn laatste brief aan de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij en als daar weer niks uitkomt verhaal ik de schade op de bestuurder zelf (hetzij in gematigde vorm, oftewel repareren met 2e hands onderdelen) want dat heb ik gelukkig wel afgeproken.


Nu ik het zo overlees weet ik eigenlijk niet of ik nou door de verzekering of door de politie genaaid wordt, maarja het is mij om het even.

Groeten GM.
 
Dat hoef je ook niet te weerleggen. Laat hen maar aantonen dat het zo is!
Hij rijdt achterop dus dan moet dat makkelijk aan te tonen zijn toch?
Gewoon omdraaien dus. Toon maar aan!

Je kunt de bewijslast niet zomaar omdraaien. Het is nog steeds wie eist bewijst. Vandaar dat het van zeer groot belang is dat beide partijen gezamelijk een schadeformulier invullen en ondertekenen en dit zo volledig mogelijk doen. Dit is namelijk de situatie waarover partijen het eens zijn direct na de aanrijding. Makkelijk voor de verzekeraar om dan een standpunt in te nemen. Zonder deze info wordt het 9 van de 10 keer een welles nietes spelletje.
 
probeer eens bij de tegenpartij langs te gaan om te vragen hoe hij er over denkt.
wellicht is hij bereid om te zeggen dat het zijn schuld was... Je weet dat niet.
schade formulier is er alleen maar voor een snelle afhandeling van de rotzooi en heeft voor de rest totaal geen betekenis voor de rest van een eventueel onderzoek.....ook al zet je er 23 handtekeningen op.
 
Wat een gekloot zeg. K*t verzekeringen...

Veel succes met de afhandeling en heb je al in gedachten wat je nu wil doen op motorgebied, nieuwe bike en zo ja welke? Want die van jou werden dacht ik niet meer in Nederland verkocht of zit ik nu fout....
l :+ l leuke een vooral aardige bedoelde reactie......maar wat mij in het algemeen opvalt is dat er verschillende mensen de start topic maar half lezen.

dit ongeval gebeurde 2 jaar geleden met mijn 1ste yamaha xjr 1300.
de x11 is alweer de 2de motor nadat de klapper plaats vond.
 
schade formulier is er alleen maar voor een snelle afhandeling van de rotzooi en heeft voor de rest totaal geen betekenis voor de rest van een eventueel onderzoek.....ook al zet je er 23 handtekeningen op.

Dit is echt ge^$#^l. Lees maar eens wat er bovenaan het schadeformulier staat. Je moest eens weten hoeveel jurisprudentie er is inzake de bewijskracht die kan worden ontleend aan een door beide partijen ondertekend schade-aangifteformulier. Mij vermoeden is dus juist dat deze zaak zo moeilijk liep/loopt vanweg ehet ontbreken van een schadeformulier met handtekeningen. Je bent dus niet gepaald door de verzekeraar maar door het feit dat de administratie onvolledig is :?
 
welnee....alles is ingevuld en is door beide partijen ondertekend.
de man verklaarde destijds al dat hij mij niet gezien had wat het feit ook verklaard dat er uberhaupt nooit remsporen op het wegdek hebben gestaan....hij heeft nooit ergens voor geremd behalve voor het verkeerslicht.

het gebeurde tevens voor het hoofdkantoorvan de verzekeringsmaatschappij van ik dacht zilveren kruis.
na 5 minuten stond er een werknemer van zilveren kruis ook de situatie in zichzelf op te nemen waarmee ik ook heb staan praten em mij terplaatse ook gewoon gelijk gaf.
het verzekeringscircus is toen begonnen en uitgedraaid op een groot "ik kruip er onder uit feest"
verzekeringen..in vele gevallen ben je verplicht om hier aan te voldoen maar ik ben er helemaal klaar mee.
het is een vorm van legetieme oplichting waar het verdraaien van de feiten en weerleggen van de schuldvraag bij de verkeerde dagelijkse kost is geworden puur om de zakken weer eens goed te vullen.....want daar draait het om vriend.
niet om een ieder bij te staan want dat wereldje bestaat allang niet meer.
echter ben ik nog steeds van mening dat een schade formulier puur en enkelt voor de "snelle" l :+ l afhandeling is en alleen in jouw nadeel kan werken als je deze na tekening veranderd.
je bent immmers ook totaal niet verplicht om deze uberhaupt in te vullen.
 
Hee Soezoeki jij hebt er verstand van denk ik

Excuus ff 1 vraag off topic.

Ik ben op mijn bek gegaan afgelopen pasen (zie Sport/mijn eerste schuiver)
Ik wil de schade verhalen op de gemeente door het zand en stenen op de weg.
Heb er foto's van.

Wat denk je? Heb ik kans? Wat moet ik wel en niet zeggen?
 
Een oplossing in zon geval.

Iemand zonder no claim die jij kent rijd toevallig achterop bij jou.
Hij bekend. Zijn verzekering moet uitkeren.

Eind goed al goed.
Naaien en genaaid worden toch?
 
Hee Soezoeki jij hebt er verstand van denk ik

Excuus ff 1 vraag off topic.

Ik ben op mijn bek gegaan afgelopen pasen (zie Sport/mijn eerste schuiver)
Ik wil de schade verhalen op de gemeente door het zand en stenen op de weg.
Heb er foto's van.

Wat denk je? Heb ik kans? Wat moet ik wel en niet zeggen?

Moeilijk hoor in zo'n geval. Vaak zijn die dijkjes over kilometers slecht, doordat ze aan de bermkanten kapot gaan. Vervolgens rijden elkaar passerende auto's het grind e.d. vanuit de berm en stukjes asfalt de weg op. Vaak ook nog in een combinatie met koeienstront vanonder tractorbanden en de glijbaan is compleet. Neemt niet weg dat de wegbeheerder de verantwoordelijkheid heeft de wegen veilig te houden en te onderhouden. In dit geval zal men echter stellen dat het grind net de weg op is gereden en er sprake is van overmacht aan de zijde van de gemeente. Dit hadden ze immers nooit kunnen voorkomen. Denk aan het voorbeeld van een losliggende putdeksel die drie minuten voordat jij langs komt is losgereden. Hier kan de gemeente dan ook niets aan doen. Vaak is het overigens ook zo dat op dit soort dijken borden zijn geplaatst i.v.m. slecht wegdek. Ik zou wel als ik jou was in ieder geval een poging wagen. Niet geschoten is altijd mis. Is het niet zo dat de weg scheuren vertoonde waaruit puin is losgereden???? Dan sta je sterker. Dan blijkt immers al dat deze weg niet is onderhouden.
 
Goed dat ik het weet want als er volgende keer een bejaarde links hangt met zijn daf vario dan ram ik hem gewoon op zij (met het koekblik) want hij/zij hinderd mij. Waar schijnlijk is het in nederland mogelijk om met poging tot doodslag. gewoon het slacht offer de schuld te geven. (hij liep in de weg dus afschieten die zak)
 
Terug
Bovenaan Onderaan