Wie is sneller?

Weanie

MF'er
20 okt 2002
131
0
Utrecht
Ik heb een discussie met een mede coureur. Wie is theoretisch sneller, Rijder A van 72 kg op een 600 cc fiets (100 pk brommer van 175 kg); of Rijder B van 100 kg op een 1000 cc fiets (135 pk en 195 kg)?

Rijder A heeft 0,40 pk per kg
Rijder B heeft 0,46 pk per kg.

Wat denken jullie?

:Z wat denk jezelf?
Misschien nog verschillende kwaliteiten onderling?
en welk circuit?ook belangrijk.
Sneeuwt het buiten ofzo,echt zo'n domme wintervraag :z

:Z wat denk jezelf?
Misschien nog verschillende kwaliteiten onderling?
en welk circuit?ook belangrijk.
Sneeuwt het buiten ofzo,echt zo'n domme wintervraag :z

Daar is ie weer, Mr. impulsief en ongenuanceerd. Er staat THEORETISCH, zeg de zelfde rijkwaliteiten, laten we het houden op Assen qua circuit. Beetje inlevingsvermogen mag wel. Zeiken is zo makkelijk.

scheelt het maar 20 KG en 35 PK..dan zal B denk ik sneller zijn.

mmmm 100pk brommer en 135pk fiets,alles goed :?
Zit er een slot onder z'n zadel,doe hem anders maar hier op!

Leuk mijn zinsneden letterlijk nemen, grappig.
Jij pist altijd heerlijk overal overheen. Binnen elk topic heb je wel iets uitermate humoristisch of intelligents te melden. Zelf post overigens nauwelijks wat. :}

Langs de lijn staan en alleen maar zeiken. Ziek mannetje.

Ik heb een discussie met een mede coureur. Wie is theoretisch sneller, Rijder A van 72 kg op een 600 cc fiets (100 pk brommer van 175 kg); of Rijder B van 100 kg op een 1000 cc fiets (135 pk en 195 kg)?

Rijder A heeft 0,40 pk per kg
Rijder B heeft 0,46 pk per kg.

Wat denken jullie?

A wint op zandvoort
B wint op Assen

diegene die er het best mee om weet te gaan is het snelst!

zelfs in de regen, net als zondag! geweldig toch zo'n dagje regen? of niet, met wat voor motor dan ook, diegene die er het best mee om weet te gaan wint, of niet?
Alleen als je stopt verlies je altijd....... al heb je 160PK..

Leuk mijn zinsneden letterlijk nemen, grappig.
Jij pist altijd heerlijk overal overheen. Binnen elk topic heb je wel iets uitermate humoristisch of intelligents te melden. Zelf post overigens nauwelijks wat. :}

Langs de lijn staan en alleen maar zeiken. Ziek mannetje.
Laat je niet gek maken je moet m alleen serieus nemen als ie iets over motorracen heeft te melden. Daar heeft ie verstand van. Voor al het andere niets van aantrekken. HIj bedoelt het niet verkeerd............ :z

Het is wel heel vermoeiend, dat niks van aantrekken en het ontdekken van die nuances in een blabla stuk. Het lijkt op de omgang met een baby, dus waar je wel aandacht aan moet geven ondanks dat ie na zo vaak voordoen nog steeds niet zelf kan eten?

Waarom zo reageren op dingen die je totaal niet interesseren, of is dat leuk bedoeld :?

En dan die stukjes, alvast voor de biografie. :Z

Het is lastig de positieve zaken te zien en nog te lachen om de -soms best grappige- stukjes; dat lukt me eigenlijk niet meer.
Hoe ik ook mijn best doe; en dat doe ik.

Daar is ie weer, Mr. impulsief en ongenuanceerd. Er staat THEORETISCH, zeg de zelfde rijkwaliteiten, laten we het houden op Assen qua circuit. Beetje inlevingsvermogen mag wel. Zeiken is zo makkelijk.

Reageer toch niet op die eersteklas sukkel :r

Wat je onder snel verstaat
Rijder
Weersomstandigheden
Parcours
Banden
en.. of ik je film ;) Stiekem ff extra gas geven en verderop spijt krijgen...ik zag het wel ;)

Rijder A kan zijn bandenspanning wel met 0,3 bar laten zakken, heeft minder luchtweerstand (indien geen "O" benen en helm+pak met spoiler), kan sneller verzitten wat elke bocht/chicane 0,2 sec winst moet kunnen opleveren.
Verder zal rijder A sneller optrekken tot 150 km/h doordat rijder B te snel op het achterwiel gaat, maar rijder B komt sterk terug boven de 150 (mede door de hogere bandenspanning --> lagere rol weerstand)........ :z
Door de grotere maat leren race pak van rijder B zal het gewichtsverschil nog hoger zijn, ware het niet dat rijder B met een kangoeroe leren pak rijd welke veel lichter zijn.......... :Z

Conclusie: rijder A zal sneller zijn omdat rijder B tussendoor de pits in moet om:
- de vering bij te laten stellen.
- een snackie te nuttigen.
- de remmen te koelen.

Porky, als je er geen verstand van hebt bemoei je er dan niet mee :( :P

Laatst bewerkt:
Er staat toch bij dat het om dezelfde rijkwaliteiten gaat?
Dus lef en talent vallen af en het gewicht wordt gecompenseerd door het hogere vermogen.
Mmmmm, fuck, lezen is niet m'n sterkste kant....
Gewicht is heel belangrijk. De motor waar Emile Litjens nu op rijdt was vorig seizoen van Gert Pieper. Met dezelfde afstelling heeft die Ap nu een top die 20 km/uur hoger ligt. Gewicht scheelt dan ook 30 kilo.
Dus gewicht is wel belangrijk.

Maar er van uitgaande dat we dezelfde coureur op beide motoren zetten, dan denk ik dat de zwaardere motor wel eens kan gaan winnen. Daarbij kijk ik ook naar Robert Menzen, die z'n GSXR750 heeft ingeruild voor een 1000 en nu als een speer gaat.

Wat zegt de praktijk? Kijk eens naar de ONK op Assen: Superstock vs supersport600. Gemiddeld zijn de 600tjes iets sneller, maar of jouw vergelijking daar ook van toepassing is :?

600tje is sneller in een chicane, bij hard-rechtdoor is de zwaardere fiets in het voordeel.

Wat zegt de praktijk? Kijk eens naar de ONK op Assen: Superstock vs supersport600. Gemiddeld zijn de 600tjes iets sneller, maar of jouw vergelijking daar ook van toepassing is :?

600tje is sneller in een chicane, bij hard-rechtdoor is de zwaardere fiets in het voordeel.

Het verschil tussen de superbikes en supersports is in het voordeel van de 1000cc machines. Zal inderdaad ook veel aan het circuit liggen.

Terug
Bovenaan Onderaan