Wie is verantwoordelijk in dit scenario

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naamloos1211

Rookie
8 mei 2018
8
0
Niet relevant
Beste mensen

Ik heb vorige week mijn A2 code 80 (21 jaar) rijbewijs gehaald.
Nu kan ik in een bekende motorzaak hier motoren huren. Met mijn rijbewijs mag ik maximaal 35KW motoren rijden. Echter is het mij gewoon gelukt om bij dit bedrijf een Kawasaki z1000 van 2017 te huren zonder enige problemen. Ik mocht een formuliertje invullen met mijn adresgegevens en rijbewijsnummer. Er werd mij niet eens naar een rijbewijs gevraagd of kopie legitimatie. Ik mocht 100,- afrekenen en kreeg de sleutels mee. De reden dat dit zo chaotisch verliep is omdat dit bedrijf zich voornamelijk bezig houd met verkoop van motoren i.p.v. verhuur.

Mocht ik nu dus een ongeluk krijgen, wie is er verantwoordelijk in dit scenario?
 
Laatst bewerkt:
Jij. En je bent stom als je rond gaat rijden op die motor, want als je een ongeval krijgt kan je verrekte lang betalen.
 
Beste mensen

Ik heb vorige week mijn A2 code 80 (21 jaar) rijbewijs gehaald.
Nu kan ik in een bekende motorzaak hier motoren huren. Met mijn rijbewijs mag ik maximaal 35KW motoren rijden. Echter is het mij gewoon gelukt om bij dit bedrijf een Kawasaki z1000 van 2017 te huren zonder enige problemen. Ik mocht een formuliertje invullen met mijn adresgegevens en rijbewijsnummer. Er werd mij niet eens naar een rijbewijs gevraagd of kopie legitimatie. Ik mocht 100,- afrekenen en kreeg de sleutels mee. De reden dat dit zo chaotisch verliep is omdat dit bedrijf zich voornamelijk bezig houd met verkoop van motoren i.p.v. verhuur.

Mocht ik nu dus een ongeluk krijgen, wie is er verantwoordelijk in dit scenario?


Begin je nu weer te zeuren?

Met A code 80 toch maximale vermogen rijden Straf
 
Toch zouden verkopers en verhuurders eens iets beter moeten opletten,

overmoedig ( stom.. toen .. maar ja ) zonder rijbewijs een TL1000 meegekregen
voor een proefrit.
Werd niet naar gevraagd.. .gewoon binnenlopen met een helm in je handen..

Heb hem niet gekocht, wat een monster.. een hand vol voor een ervaren motorrijder,
totaal ongeschikt voor een gast die nog bezig is met z'n lessen...
 
Waarom zou ik verantwoordelijk zijn? Mag als bedrijf zijnde dus motoren verhuren aan klanten terwijl je de wet dan overtreed? Want stel dat dit bedrijf gewoon zou nakijken of ik wel op die motor zou mogen rijden dan kon ik er niet op rijden en kon ik dus ook geen ongeluk veroorzaken?
 
Waarom zou ik verantwoordelijk zijn? Mag als bedrijf zijnde dus motoren verhuren aan klanten terwijl je de wet dan overtreed? Want stel dat dit bedrijf gewoon zou nakijken of ik wel op die motor zou mogen rijden dan kon ik er niet op rijden en kon ik dus ook geen ongeluk veroorzaken?
Jij hebt je rijbewijs onder voorwaarde en bent verantwoordelijk voor de motor waarmee je gaat rijden.
Voldoe je hier niet aan dan is je rijbewijs niet geldig.
 
Waarom zou ik verantwoordelijk zijn? Mag als bedrijf zijnde dus motoren verhuren aan klanten terwijl je de wet dan overtreed? Want stel dat dit bedrijf gewoon zou nakijken of ik wel op die motor zou mogen rijden dan kon ik er niet op rijden en kon ik dus ook geen ongeluk veroorzaken?

ALS JE TOCH RIJDT, RIJD JE ZONDER RIJBEWIJS VOOR DIE CATEGORIE.

Het bedrijf overtreed de wet niet, je mag die motor wel huren. Je mag er met jou rijbewijs NIET OP RIJDEN. ;)
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou ik verantwoordelijk zijn? Mag als bedrijf zijnde dus motoren verhuren aan klanten terwijl je de wet dan overtreed? Want stel dat dit bedrijf gewoon zou nakijken of ik wel op die motor zou mogen rijden dan kon ik er niet op rijden en kon ik dus ook geen ongeluk veroorzaken?

Het is heel simpel.

Jij bent bestuurder, jij bent verantwoordelijk dat je rijbewijs afgegeven is voor de categorie motor waar je op rijdt.
Jij weet tenslotte ook dat je rijbewijs niet volstaat voor deze motor.
Beetje lafjes om te proberen dat op het verhuurbedrijf af te wentelen.

De verhuurder kan trouwens ook geverbaliseerd worden voor het ´laten rijden´ terwijl eea niet klopt.



Waarom stel je trouwens 2 x dezelfde vraag ? Met A code 80 toch maximale vermogen rijden Straf Bevielen de antwoorden je daar niet en dacht je door een soortgelijke vraag te stellen andere antwoorden te krijgen ?
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou ik verantwoordelijk zijn? Mag als bedrijf zijnde dus motoren verhuren aan klanten terwijl je de wet dan overtreed? Want stel dat dit bedrijf gewoon zou nakijken of ik wel op die motor zou mogen rijden dan kon ik er niet op rijden en kon ik dus ook geen ongeluk veroorzaken?

Je koopt een open uitlaat die lekker (teveel) herrie maakt.
Je krijgt een bekeuring.
Wie is er verantwoordelijk, de winkel die het verkoopt of jij die het ding er onder schroeft?

Jouw motor loopt 260 km/h. Je veroorzaakt een aanrijding met een veel te hoge snelheid.
Wie is er verantwoordelijk? Jij of de fabrikant van de motor?






Als verhuurbedrijf lijkt het me wel handig om het na te kijken of iemand er inderdaad wel op mag rijden.
 
Je koopt een open uitlaat die lekker (teveel) herrie maakt.
Je krijgt een bekeuring.
Wie is er verantwoordelijk, de winkel die het verkoopt of jij die het ding er onder schroeft?

Jouw motor loopt 260 km/h. Je veroorzaakt een aanrijding met een veel te hoge snelheid.
Wie is er verantwoordelijk? Jij of de fabrikant van de motor?






Als verhuurbedrijf lijkt het me wel handig om het na te kijken of iemand er inderdaad wel op mag rijden.

Ik sta te roken in een kroeg, wie krijgt er een bekeuring??? De kroegbaas...
 
Je kunt vanalles verzinnen om het goed te praten maar uiteindelijk als der wat gebeurd ook al komt het door een ander geef je de verzekeraar een rede om onder de betaling uit tekomen.

Die zijn daar uiteraard blij mee sparen ze weer wat uit.
 
Waarom zou ik verantwoordelijk zijn? Mag als bedrijf zijnde dus motoren verhuren aan klanten terwijl je de wet dan overtreed? Want stel dat dit bedrijf gewoon zou nakijken of ik wel op die motor zou mogen rijden dan kon ik er niet op rijden en kon ik dus ook geen ongeluk veroorzaken?


Heb je je maat, die van die Kawa H2R die je aan gort reed, eigenlijk al terug betaald?
 
Volgens mij zijn wij serieuze antwoorden aan het geven op een troll....



Naamloos1211 schreef op 09 mei 2018 @ 10:32:
Gisteren vol enthousiasme een Kawasaki H2 van een vriend geleend. Ben wel flink onderuit gegaan en heb op een paar schaafwonden (gevallen met 160km/h) niks aan over gehouden. Wel flink geschrokken uiteraard en de motor is een beetje naar de klote maar goed, ik mankeer gelukkig niks :D.


Naamloos1211 schreef op 09 mei 2018 @ 11:24:
Ik heb morgen de kans om op een hayabusa of Kawasaki h2R te rijden! Ik weet in ieder gebal wat mijn keuze wordt hehe
 
Da's een hagenees

Grote bek, hoog op de poten maar dun in de veren
 
Laatst bewerkt:
Nee, dank je. MF bevalt me best. Ik heb geen zin in een ban of royement omdat mijn woordenweegschaaltje een beetje uit de tijd is ;)

B| B| Daar heb ik nou nooooit last van O-)
 
Laatst bewerkt:
B| B| Daar heb ik nou nooooit last van O-)


Gisteren nog bij Blokker gevraagd of er nog woordenweegschaaltjes t/m 2018 beschikbaar waren. Uitverkocht! Er was nog een overschot van 1980 t/m 2001, maar dat was, volgens de gehoofddoekte dame, vragen om problemen, dus; nee. Wel heb ik een bestelling geplaatst voor een woordenweegschaaltje voor 2021, met dien verstande dat dat tegen die tijd wellicht alweer achterhaald is.. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan