Wie kan carbrateurs synchroniseren Suzuki Intruder VS700 In de buurt van Leiden e.o

John.

Rookie
4 apr 2023
13
2
UPDATE Wie kan carbrateurs synchroniseren van een Suzuki VS 700 uit 1986 (Liefst in de Omgeving van Leiden)
Motor ploft als die koud is en slaat af als die warm is (plof komt uit de uitlaat van de achterste cilinder
 
Laatst bewerkt:
Wie kan carbrateurs synchroniseren van een Suzuki VS 700 uit 1986 (Liefst in de Omgeving van Leiden)
Motor ploft als die koud is en slaat af als die warm is (plof komt uit de uitlaat van de achterste cilinder
Ik denk dat je het beste effe langs Danny's Motorservice kan rijden in Ter Aar. Carbs synchen kost de wereld niet
 
wat zou dat dan kunnen zijn volgens u ,ik had m vorige week harder stationair laten draaien geen last meer gehad vandaag me koelvloeistof vervangen en stationair weer terug gedraaid en de ellende begint weer, weer harder stationair laten draaien is niet echt een optie te veel toeren
 
wat zou dat dan kunnen zijn volgens u ,ik had m vorige week harder stationair laten draaien geen last meer gehad vandaag me koelvloeistof vervangen en stationair weer terug gedraaid en de ellende begint weer, weer harder stationair laten draaien is niet echt een optie te veel toeren
Ik denk wel dat je in de goede richting zit maar dat het met vervuiling van de carburateurs te maken heeft, misschien blijft de choke wel een stukkie open staan... Ik ben inmiddels zo ver dat ik van iedere motorfiets waar we aan gaan werken eerst een kleine beurt uitvoer, bougies, filtertje, dan sluit je voor een paar tientjes veel eventuele oozaken van problemen uit. Weet je de onderhoudshistorie? Wanneer moeten of zijn de kleppen gesteld? Als-tie afslaat, slaat hij dan links of rechts af? :+
 
  • Eens
Waarderingen: FTW
hij slaat gewoon rechtdoor hahaha
heb m pas 4 weken proefgereden niets aan de hand natuurlijk +/- 10 min.onderweg zo vaak afgeslagen toen die weer iets afgekoeld starten die weer ik dacht loopt warm dus thuis af laten koelen radiator gekeken zat allemaal drap in (vandaar vandaag gespoelt en water vervangen voor koelvloeistof) heb flesje forte in de tank gedaan (tank is nog meer dan de helft vol want zo is het geen rijden)en de dure benzine getankt want de vorige eigenaar zij achteraf dat die aspen benzine in de tank had gedaan voor de winter!( is voor bosmaaier,grasmaaier etc) de vorige eigenaar had nooit geen last gehad en heeft 5 weken geleden de bougie s luchtfilters vervangen.
choke blijft niet hangen.kan het niet zijn dat de achterste carb.te weinig benzine krijgt want hoorde vandaag het ploffen uit de bovenste uitlaat(heb me uitlaten aan de rechterkant open uitlaten)
 
nee vergat ik nog te zeggen zitten er al heel lang op volgens oude eigenaar
 

Bijlagen

  • intruder rechts.jpg
    intruder rechts.jpg
    635,2 KB · Weergaven: 41
hij slaat gewoon rechtdoor hahaha
heb m pas 4 weken proefgereden niets aan de hand natuurlijk +/- 10 min.onderweg zo vaak afgeslagen toen die weer iets afgekoeld starten die weer ik dacht loopt warm dus thuis af laten koelen radiator gekeken zat allemaal drap in (vandaar vandaag gespoelt en water vervangen voor koelvloeistof)
Goed Gedaan
heb flesje forte in de tank gedaan
Goed Gedaan
(tank is nog meer dan de helft vol want zo is het geen rijden)en de dure benzine getankt
Goed gedaan
want de vorige eigenaar zij achteraf dat die aspen benzine in de tank had gedaan voor de winter!( is voor bosmaaier,grasmaaier etc)
Aspen is wel heel goed om dat voor langere stillestand in de tank te doen. Dan moet je 'm wel effe laten lopen maar dat alles is voor jouw tijd
de vorige eigenaar had nooit geen last gehad en heeft 5 weken geleden de bougie s luchtfilters vervangen.
Zei hij met droge ogen
choke blijft niet hangen.kan het niet zijn dat de achterste carb.te weinig benzine krijgt want hoorde vandaag het ploffen uit de bovenste uitlaat(heb me uitlaten aan de rechterkant open uitlaten)
Zwarte bougie duidt op te veel benzine
 
Intruders hebben wel gauw last van knallen en ploffen als de uitlaten niet helemaal over de volle lengte dicht zijn. Kijk eens of het juiste luchtfilter er in zit.
 
allebei orgineel lastig verhaal he
zit te denken als de carbs vuil zouden zijn lijkt het mij dat ze onregelmatig kunnen gaan lopen maar als die warm is slaat die uit net of je zeg maar de rode uitknop bij je stuur omzet
 
allebei orgineel lastig verhaal he
zit te denken als de carbs vuil zouden zijn lijkt het mij dat ze onregelmatig kunnen gaan lopen maar als die warm is slaat die uit net of je zeg maar de rode uitknop bij je stuur omzet
Dus hij gaat geeneens niet op 1 cilinder lopen, het is gewoon uit... hmmm, vacuum in de tank, gaatje in het vacuumslangetje. heb je een PRI op de benzinekraan? Vuil in de carbs kan er ook voor zorgen dat de vlotternaald niet afsluit... teveel benzine
 
vandaag toevallig de tankdop eraf gelaten na dit filmpje maakte niets uit,als die teveel benzine zou krijgen zou die toch eerst slechter moeten gaan lopen denk ik en niet zo plots helemaal uit slaan.
Vandaag tijdens het opnieuw vullen gelijk een nieuwe radiator dop er op gezeten met de oude bleef die constant uit ze overloop gooien als ik de motor uit deed dat doet ie nu niet meer(geef maar zoveel mogelijk info aan wat ik zelf heb gedaan)
Olie is hartstikke schoon trouwens ,nee zit geen pri stand op: /on/of res.
 
Laatst bewerkt:
Als de radiatordop een beetje stuk was laat die eerder koelvloeistof uit de overloop lopen mocht de koppakking stuk zijn... 🤷‍♀️

Ik weet het verder effe niet, compressie meten??? Ook al gedaan zeker _O-
 
zag er net 1 te koop staan met precies hetzelfde probleem! ploffen met koude motor uitslaan met warme motor tja lastig verhaal he
compressie niet gemeten nee , en toch lees ik wel vaker dat ze zeggen carb s synchroniseren,las ook weer spanningsregelaar of bobine s maar ja als je alles moet gaan vervangen komt er een motor bij en dan maar de vraag of het opgelost is
 
UPDATE:
Vandaag stationair weer hoger gezet( te hoog eigenlijk)1.5 uur gaan rijden motor is niet uitgeslagen.
Eenmaal thuis uiteraard met warme motor stationair weer lager(normaal) gezet en motor sloeg gelijk weer uit.
Iemand nog een idee wat het kan zijn?
 
Uitlaatpijpen helemaal open? Werd vroeger weleens een schotje ingelaten nml.
Rubbers gechecked, scheuren snel (ook wanneer ze er goed uitzien) valse lucht (maar dan zou hij altijd brak moeten lopen.)
Stationair is bij de VS altijd iets hoger (dan bv HD)
Carbs syncen is uiteindelijk wel een must.
verder wat @Rob RD zegt.
VS jes zijn dinosaurussen, wel moeten ze goed afgesteld worden.
 
sorry voor de late reactie nee het probleem is nog niet opgelost helaas,motor heeft idd 2 open uitlaten.
denk toch dat ik de carbr's goed moet laten doen maar dat ga ik dan het einde van het seizoen doen iedereen die het nu kan heeft het zo druk.
nee snap dat het geen harley is met stationar laten lopen maar hij moet nu zo hoog lopen dat je echt een klap krijgt als je stilstaat en m in ze 1 zet.
Probleem met het overlopen van de radiator is wel verholpen door een nieuwe orginale radiator dop te bestellen(was ook een tip van iemand hier)
Iedereen bedankt voor de reactie's en het meedenken.
En mocht u iemand weten die de carbr s ultrasoon kan reinigen en daarna netjes op de juiste wijze kan afstellen waar ik evt op kan wachten in de bollenstreek hoor ik het graag!
 
Terug
Bovenaan Onderaan