Wie kan er een hardtail frame bouwen voor een CB750

17 dec 2008
142
0
Amsterdam
Beste!

Ik heb een paar kratten oud CB750 spul gevonden, custom onderdelen. Nou wil ik er graag een mooi beest van bouwen, alleen kan ik zelf geen frame in elkaar klussen. Wie kent er een adres in Nederland die een betaalbaar frame bouwt, of een origineel frame Honda CB750 een hardtail kan aanlassen?

Alvast bedankt, Chris.
 
bedoel je soms zoiets !

full
 
Ff motor-forum doorzoeken naar "Jerryt" die is meestal te vinden in het streetfighter gedeelte maar laat ook hier z'n gezicht wel 's zien.
Als er iemand is die een frame kan bouwen dan is hij het wel. zie hier
 
Volgens mij is het goedkoper om van een bestaand cb frame een hardtail te maken.
Heb dat zelf ook al eens gedaan.
Een kompleet nieuw frame te laten maken kost je gauw meer dan 1500 euro als je het door een hobbyist laat doen.
Bij een officieel bedrijf ben je een meervoud kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is het goedkoper om van een bestaand cb frame een hardtail te maken.
Heb dat zelf ook al eens gedaan.
Een kompleet nieuw frame te laten maken kost je gauw meer dan 1500 euro als je het door een hobbyist laat doen.
Bij een officieel bedrijf ben je een meervoud kwijt.

Dat moet je dit dus hebben:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Hond...2347619QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

3905_1.JPG


Als de wielbasis ongewijzigd blijft (plus/min een paar cm) dan schijnt dit van de RDW nog te mogen ook.
 
~
Volgens mij is het goedkoper om van een bestaand cb frame een hardtail te maken.



Da's inderdaad waar en als je de wielbasis niet veranderd dan hoeft ie naar het schijnt
ook niet gekeurd te worden.

Edit: Ah je was me net voor teevee........... :W :Y ;)
 
Laatst bewerkt:
Ben er net zelf een aan het maken...... Zo moeilijk is het niet !!

Gewoon lekker zelf doen en veel eer van je werk hebben !!!

zoek even op:

CB750 Hardtail chopper
 
Laatst bewerkt:
anders moet je jerryt even vragen die kan dat zeker wel en niet zo duur

moet je even zoeken op het forum daar kun je diverse projecten van hem vinden
 
Dag oma, ik ben weer opnieuw aan het zoeken. Het frame wat ik nu heb staan is voor een iets kleiner motorblok bedoeld. En voordat ik al die ophangpunten ga verplaatsen, dacht ik het nog eens te proberen. Hoi!
 
Dag oma, ik ben weer opnieuw aan het zoeken. Het frame wat ik nu heb staan is voor een iets kleiner motorblok bedoeld. En voordat ik al die ophangpunten ga verplaatsen, dacht ik het nog eens te proberen. Hoi!

Zoek gewoon even een bestaand cb frame met kenteken.(volgens mij niet zo duur)
Verbouw vervolgens de achterkant een beetje totdat je hardtail hebt.
 
Tx Boutje, maar ik ben geen lasexpert. Ik zou niet weten waar ik moet beginnen! Wil best overwegen om iemand te betalen voor zoiets; zelf ga ik me niet wagen aan mijn frame.
 
Ga is kijken bij Cycle exchange, geloof dat zoiets 250 dollar moet kosten.
Deze jongens hebben een uitzinnig lelijke website en zeer onoverzichtelijk maar daar kan je je hart ophalen.
Dan hoeft iemand het alleen voor je te lassen.

Overigens hardtail, tsja daar kom je vast van terug als je hem veel wilt gaan gebruiken maar da's mijn mening.
Ik heb zelf een CB750 projectje bij brikken staan, maar geen hardtail en ook niet echt een chopper.
Maar daar zullen de meningen over verdeeld zijn want het beestje moet altijd in een "hokje"
 
@ Panzer Kan je mij eens wat foto's sturen van dat frame? Kenteken komt wel goed; of het met mij goed komt op jouw eigenbouw frame valt nog te bezien.

Die cycleexchange en cycle one hebben hele vett dingen staan. Ik ben alleen wat huiverig om uit te zoeken hoeveel het zou kosten om een frame te verschepen naar Nederland!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan