Wie kan er hier ECHT goed wheelies maken?

Ennuh voor onze Knee-down maagden... Kijk eens hier hoever je er naast moet gaan hangen ........

m1.GIF


Hoe hoger de snelheid in de bocht hoe schuiner de motor hoe minder ver je er naast hoeft te gaan hangen. Voetsteun aan de grond is een teken dat je redelijk makkelijk kunt knee-downen... ( oftewel als je er genoeg naast hangt, dan moet het lukken.)
 
Wheely's maken is toch niet zo moeilijk als het lijkt?of toch wel?


In principe kan iedereen zijn motor wel de lucht inkrijgen ja.
Zowiezo moet je alleen maar doen als je de motor goed onder controle hebt, want het kan wel eens fout gaan. (denk aan landing, overstekende kinderen }) )

Je kunt het op 2 manieren doen (althans ikke met mijn 600cc), namelijk

Gas open tot 8a9 duizend toeren, gas dicht en dan gas vol open.
Schiet je in een keer in de lucht, nadeel is je kunt maar ff wheelien (zit zo aan je toerentop en je land keihard )
Of je gebruikt je koppeling beetje toeren maken, koppeling stukkie inknijpen vervolgens je gas beetje opentrekken.

Ik ben nu aan het oefenen met het laatste, omdat het beter is voor ketting (ketting is duurder dan koppeling :) ) en omdat je veel langere wheelies kunt maken en omdat je rustiger omhoog gaat.
Nadeel is dat je achterover kunt klappen, althans dat is mij verteld.
Het is wel een kwestie van oefenen, want je hebt niet in een dag door hoe je je koppeling moet laten slippen.

Ik ben nu 3 dagen aan het oefenen en heb misschien 3 a 4 goede wheelies gemaakt en kleine 20 laffe (30 centimeter van de grond) en 40 keer niks.
Je ziet het ik heb nog veel te leren/oefenen, maarja Rome wasn't build in one day ! })

_________________
De mijne doet de 400 meter in 10"95 sec @ 198.0 km/h.

[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-05-30 22:45 ]
 
Ik kan het een klein beetje... (Een goede is bij mij een meter of 50-75 lang)

Ik trek 'em bij de 3-5000 toeren omhoog, tot aan de 13.000, hehe! })

Ik oefen in 2 stappen...

1. De motor zo hoog mogelijk houden, zodat je met zo min mogelijk trekkracht de fiets omhoog houdt, zodat je langere wheelies kan maken zonder al teveel snelheid op te bouwen.
2. Schakelen naar de 2!!

Dat laatste is pas echt moeilijk! Diegene die meegaan met de tweakertocht zullen wel een aantal wheelies van me zien ( :) :) ), die lijen heel wat (ze zijn hoog), maar het is LANG niet het echte werk!

Dat is doorschakelen!!

Tip van de dag: Oefen, oefen, OEFEN, OEFEN!
Probeer zo dicht mogelijk bij het dode punt te komen als je durft! (In mijn geval: het dode punt is VEEL verder als je verstand je zegt!!!! Je zult merken dat je lichaam/geest je tegenhoudt om hoger te gaan)

My two cents...

Suc6!
 
Hmm...ik had ook rood kruisje, maar na een keer back en forward was het weer goed! :) Leuke kneedown! :)
 
Op 2001-05-22 10:11, schreef HELLdesker:
Er is geen speciale volgorde... Sommigen wheelien graag en anderen knee-downen.... Persoonlijk durf ik beter te knee-downen dan te wheelien... Stoppies maken lukt me ook nog niet helemaal :icon_frown:

Stoppies zal ik ook nooit van zijn leven maken, dat lijkt me veelste eng.
stoppies zijn minder eng dan wheelies.. dat vind ik.. ik heb een keer een aprilia en een diversion gewheelied.. doodeng.. maar de stoppies op de aprilia waren geweldig! :)
 
hoe hoog ,hoe lang en hoe hard
bijna stijl ,anders haal je het balans punt niet
hoe ver , mijn record staat op 1.5 kilometer
hoe hard , bijna 225 kilometer per uur ,Gemeten op het achterwiel
greetzzz redbull maniac = wheelie king
 
hoe hoog ,hoe lang en hoe hard
bijna stijl ,anders haal je het balans punt niet
hoe ver , mijn record staat op 1.5 kilometer
hoe hard , bijna 225 kilometer per uur ,Gemeten op het achterwiel
greetzzz redbull maniac = wheelie king

Ik heb je volgens mij een keer in actie gezien op de N65, toen jij en een groep vanaf de stoplichten van Lei Ping wheelies trokken was mooi gezicht :9~
Ik kwam toen net vanuit en ik stond voor de stoplichten naar Udenhout stil.

Ik heb ook gehoord dat jij laatst gespot bent op de Baars met een videocamera op je helm ? klopt dit ?
Zoja kun je die videobeelden niet eens digitaliseren en op het internet gooien, ik ben namelijk zeerrrrrrrrrrrrrrrr benieuwd *D
 

Ik heb je volgens mij een keer in actie gezien op de N65, toen jij en een groep vanaf de stoplichten van Lei Ping wheelies trokken was mooi gezicht :9~
Ik kwam toen net vanuit en ik stond voor de stoplichten naar Udenhout stil.

Ik heb ook gehoord dat jij laatst gespot bent op de Baars met een videocamera op je helm ? klopt dit ?
Zoja kun je die videobeelden niet eens digitaliseren en op het internet gooien, ik ben namelijk zeerrrrrrrrrrrrrrrr benieuwd *D

[/quote]
klopt we zijn vaak in de buurt bezig met ducati`s (waarmee anders ) en ik zou het filmpje best op internet willen zetten maar ben vrij onhandig met pc en verdere computer dingen
dus dat gaat me niet lukken,als jij een mogelikheid hebt kom eens langs bij de motorzaak in je dorp (je weet wel welke ) gewoon de werk plaats inlopen .daar ben ik te vinden .
we hebben er al wel een video clip van gemaakt van 3 minuten ,incl muziek en met alleen de beste beelden
de beelden zijn op digitale camara opgenomen dus zou zo internet op kunnen
kijk maar wat je doet ;)
greeetzz redbullie (de ducati dealer )
 
Als jij echt 225 hebt gehaald ben e echt DA MAN GEWOON!

Maar ik vrij veel moeite om het te geloven. Ik heb namelijk alle PB en Fast Bikes video's (Uit Engeland)...

Een gast uit Fast Bikes is echt DE wheelieking van engeland, en op een filmpje haalt hij iets van 230km/h op een Suzuki GSXR750, was zijn meest extreme wheelie tot nu toe.

Dus al jij dat ook al haalt is dat wel ERG knap...
 
Zo vreemd lijkt het me niet eens, de wheeliekoning in onze groep komt bij 170 neer als ie wheeliet en hij rijd pas amper een jaar en heeft deze fiets (GSXR750) pas een maand.

Zowiezo lijkt het me wel doodeng 200+ op een wiel te rijden, maar wel heel :9~
 
Als jij echt 225 hebt gehaald ben e echt DA MAN GEWOON!

Maar ik vrij veel moeite om het te geloven. Ik heb namelijk alle PB en Fast Bikes video's (Uit Engeland)...

Een gast uit Fast Bikes is echt DE wheelieking van engeland, en op een filmpje haalt hij iets van 230km/h op een Suzuki GSXR750, was zijn meest extreme wheelie tot nu toe.

Dus al jij dat ook al haalt is dat wel ERG knap...
ze zij het grootste voorbeeld ,die gasten van fastbikes
en jij bedoelt shakey waarschijnlijk ;)
we (ik en mijn maatje op zijn duc 900 ,top wheelie van 200km per uur )
hebben alle banden van de fastbike helden })
greeetzz redbullie die het echt meent
 
Gisteren groette mij een R6 mij met een fraaie hoge wheelie bij Barendrecht. Het zag er onwijs gaaf uit! Yes!

Thnx mate :}
 
Ik heb eergisteren mijn voorwiel zeker 30 cm omhoog gekregen... Dat moest met koppeling, maar van schrik gelijk gas weer dicht gedaan. Daarna lukte het niet meer, ach andere keer beter :) .
 
Op 2001-05-22 10:12, schreef J.W:
Je hoeft niet bang te zijn dan je omslaat, want daar heeft 600 te weinig vermogen voor.
Dan is deze vent heel speciaal zeker :+ (R6, 0,9MB, WMV): filmpje

[ Dit Bericht is bewerkt door: MartijnL op 2001-06-29 20:41 ]
 
het heeft nix niet alles met vermogen te maken
met een soes gs500e gaat het ook heel leuk.
je moet allleen net zoals er gezegt is je balans zien te vinden.

zal eens wat stukjes van FB posten
 
Ik kan het aardig, de hele 1e versnelling door, een seconde of 10 denk ik wel...

Maar zijn er ook mensen die kunnen opschakelen naar de 2...3...en misschien nog wel hoger?

Het lukt me maar heel af en toe, maar dan ga ik al zo hard dat ik niet echt meer durf! [afbeelding]


en NU duderuud, bijna 6 jaar later? ;)

:)
 
Ik kan het aardig, de hele 1e versnelling door, een seconde of 10 denk ik wel...

Maar zijn er ook mensen die kunnen opschakelen naar de 2...3...en misschien nog wel hoger?

Het lukt me maar heel af en toe, maar dan ga ik al zo hard dat ik niet echt meer durf! [afbeelding]

Ik zelf heb een Hayabusa met 350 pk en meer.
Trek daarmee de GP racer van Rossie aan gort.
De achterbrug is NIET verlengd. Geen millimeter. Geen drag motorfiets dus.
Deze Hayabusa trekt power wheelies tot en met de 6e versnelling.
Het ligt enkel aan mijn durf , mijn gemoed , de weg en al het overig verkeer.

Ik zelf heb nooit wheelie training gevolgd.
Hell nee. Nooit.
Heb enkel o.a. een Turbo Interkoeler laten plaatsen en hubbekee ...
Soms trekt mijn Busa bij 240 km per uur een wheelie omdat ik teveel gas geef.
Of ik dat leuk vind ?
Echt niet. })
Echt wel ! :9

Maar dik op het achterwiel eindeloos door , dat zit er niet in.
Geen moed voor. Ben te oud voor die stunts. Daarbij ....
het probleem is de Turbo boost gedurende een wheelie te beheersen.
Teveel boost is op zo een moment levensgevaarlijk.

De eerste 3 versnellingen zijn als een raket naar omhoog.
Al bij 6000 toeren zomaar (gratis !).
De 4e versnelling is als de eerste versnelling van een GSXR1000K7.
De vijfde en zesde zijn enkel voor Duitsland en met permissie van de Bundeskansler.

De landing is veel veel erger.
Te hard en het voorwiel slaat te diep en veegt mijn dure interkoeler van
mijn waterkoeler af , met vreselijke gevolgen van dien.
Zo. Veel succes jullie met oefenen !
Weet dat ik alles moet doen om NIET te wheelien.
Leven kan soms echt tegenzitten. }) })

Ik lees even terug hoor .... hmmmm , ja ... ja .... tssssss , okay ! *D
Keurig 100% , nergens ook maar ietsjes ietsiepietsie overdreven.
:W :W :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan