Wie kan er hier ECHT goed wheelies maken?

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.918
4.159
De Betuwe
Ik kan het aardig, de hele 1e versnelling door, een seconde of 10 denk ik wel...

Maar zijn er ook mensen die kunnen opschakelen naar de 2...3...en misschien nog wel hoger?

Het lukt me maar heel af en toe, maar dan ga ik al zo hard dat ik niet echt meer durf! :icon_razz:
 
Ik durf het ( nog.) niet.... Ik maak wel af en toe per ongeluk een wheelie ( tje.) maar dus niet door meerdere versnellingen heen
 
Ik kan het niet. :icon_frown:
Het is me wel een paar keer gelukt, maar dat waren wel laffe sprongetjes.

Vriend van mij heeft 98er GSXR 750, en die trekt hem door tot 3e versnelling.
Dus die komt met 170 neer, maar hij doet het niet vaak. (is toch te eng)
2 andere hebben GSXR 600tjes en die kunnen het wel redelijk.
Ik ben eigenlijk de enige die het niet goed kan. :icon_frown:

Toch maar eens met de koppeling gaan spelen.




 
ik begrijp dat de volgorde: kneedown en dan wheelie is?
Of zie'k dat verkeerd? Weet'k alvast waar'k voor moet gaan oefenen he :icon_wink:
 
Er is geen speciale volgorde... Sommigen wheelien graag en anderen knee-downen.... Persoonlijk durf ik beter te knee-downen dan te wheelien... Stoppies maken lukt me ook nog niet helemaal :icon_frown:
 
ik begrijp dat de volgorde: kneedown en dan wheelie is?
Of zie'k dat verkeerd? Weet'k alvast waar'k voor moet gaan oefenen he :icon_wink:

Bij jou is de volgorde , 10 meter > 12 sec proef een keer halen, dan rijbewijs halen, dan halfjaar rijden, dan kneedownen, dan wheelieën :icon_smile:

Met jouw fiets kun je heel makelijk wheelieën, gewoon gas geven dan gas loslaten en dan in een ruk gas open.
En voila dan hang je in de lucht.
Je moet zelf ff kijken bij wel toerental het beste gaat, maar begin eens bij de 8000rpm dan gas los en weer vol open.

Je hoeft niet bang te zijn dan je omslaat, want daar heeft 600 te weinig vermogen voor.

_________________
De http://www.bikepics.com/members/cbrjw/96cbr600/ (mijne) doet de 400 meter in 10"95 sec @ 198.0 km/h, Zondag 2 Juni De eerste Tweakermotortoertocht (ongeveer 200km door N-Brabant), momenteel 6 deelnemers :icon_frown:

[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-05-22 10:22 ]
 
Er is geen speciale volgorde... Sommigen wheelien graag en anderen knee-downen.... Persoonlijk durf ik beter te knee-downen dan te wheelien... Stoppies maken lukt me ook nog niet helemaal :icon_frown:

Stoppies zal ik ook nooit van zijn leven maken, dat lijkt me veelste eng.
 
LOL! :icon_smile:

Stoppies zijn ook niet zo moeijlijk, je hoeft maar op 2 dingen te letten:

- Doe het met warme banden
- Bouw remdruk op, dus niet in een keer vol in de voorrem.

Dan een beetje oefenen, en je zal zien dat je in zeer korte tijd enorm hoge stoppies kan maken! :icon_razz:

Over wheelies....er is bij mij een goede manier om zeker te weten dat je op de goede hoogte zit: je moet zo hoog, dat je door het ruitje kijkt. Dit is in het begin wel erg eng, want het is ECHT hoog! (Vrienden die kijken zeggen ook dat ze heel hoog zijn :icon_smile: )
Aalleen als ik dan schakel naar de 2, dan komt er ineens nog meer vermogen op lijkt het wel...ik heb een keer 130 gereden, hehe! Best wel koel eigenlijk...

Ik blijf oefenen, want ik vind het gewoon super gaaf om te doen en om te zien!

Ik maak ze altijd met de koppeling, om de ketting geen opdonder te geven. Ik gebruik hem maar HEEL kort, anders sloop je je koppeling weer! :icon_frown:
 
Bij jou is de volgorde , 10 meter > 12 sec proef een keer halen, dan rijbewijs halen, dan halfjaar rijden, dan kneedownen, dan wheelieën :icon_smile:

Met jouw fiets kun je heel makelijk wheelieën, gewoon gas geven dan gas loslaten en dan in een ruk gas open.
En voila dan hang je in de lucht.
Je moet zelf ff kijken bij wel toerental het beste gaat, maar begin eens bij de 8000rpm dan gas los en weer vol open.

Je hoeft niet bang te zijn dan je omslaat, want daar heeft 600 te weinig vermogen voor.

hehe, eikel.. volgende week heb'k nog eens verlof.. dan ga'k wat mooiere stukkies opzoeken en me bochten wat oefenen.. evenwicht (traag rijden) oefen ik constant tussendoor, niet erg succesvol btw :icon_frown:

eneuhh.. vind je't erg als'k je toch maar niet al te erg vertrouw qua te weinig vermogen? Als'ie een weelie kan, kan ie ook tever gaan. Doe'k dus toch maar niet voorlopig.

Maar dan precies nog liever een wheelie dan een kneedown.. ik hou me kont graag waar't al is.. op ze zadel.. is dan ook ngo eens erg breed (het zadel!) dus om daar nog eens naast gaan te hangen? No thanx
 
hehe, eikel.. volgende week heb'k nog eens verlof.. dan ga'k wat mooiere stukkies opzoeken en me bochten wat oefenen.. evenwicht (traag rijden) oefen ik constant tussendoor, niet erg succesvol btw :icon_frown:

eneuhh.. vind je't erg als'k je toch maar niet al te erg vertrouw qua te weinig vermogen? Als'ie een weelie kan, kan ie ook tever gaan. Doe'k dus toch maar niet voorlopig.

Maar dan precies nog liever een wheelie dan een kneedown.. ik hou me kont graag waar't al is.. op ze zadel.. is dan ook ngo eens erg breed (het zadel!) dus om daar nog eens naast gaan te hangen? No thanx

ROFL :icon_smile:

Komend weekend zal ik jou eens les geven!! of jij mij :icon_frown:

Poohbeer, ik weet het 100% zeker een GSXR600 (standaard, geen getunde) heeft te weinig vermogen om om te slaan.
Of je moet net over een drempel rijden. :icon_wink:

Maar zowiezo moet je daar voorlopig niet aan beginnen, want het is eng.
Althans ik was behoorlijk bang toen mijn band 10cm boven de grond hing :icon_smile:

Je moet gewoon een beetje spelen en veel rijden, dan word alles een stuk vertrouwder en dan kun/durf je veel meer.

J.W

_________________
De http://www.bikepics.com/members/cbrjw/96cbr600/ (mijne) doet de 400 meter in 10"95 sec @ 198.0 km/h.

[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-05-22 13:02 ]
 
zoiets was'k ook van plan JW, alleen ik heb nu nog steeds problemen met bochten inschatten. Dat wil zeggen ik rem altijd (te) hard waardoor de bocht iets minder leuk wordt..
Heb nu trouwens wel een gaaf rond punt gevonden.. hehe, best wel grappig daar 10 rondjes maken eer je eraf gaat :icon_smile:
 
Heb nu trouwens wel een gaaf rond punt gevonden.. hehe, best wel grappig daar 10 rondjes maken eer je eraf gaat :icon_smile:

Dat noemen wij in Nederland een rotonde. :icon_smile:
Dat is toch niet zo speciaal? althans niet in Nederland.

De perfecte lijn, ik probeer altijd hoog in te gaan midden in de bocht naar binnen te steken en dan gas erop en dan trek ie zichzelf naar het midden toe als ik uit de bocht kom.

Je moet gewoon wat motorrijders volgen en hun lijnen na apen, dan kun je het binnen no-time zelf.
_________________
De http://www.bikepics.com/members/cbrjw/96cbr600/ (mijne) doet de 400 meter in 10"95 sec @ 198.0 km/h.

[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-05-22 13:31 ]
 
Precies, gewoon een kwestie van ervaring...

Ennuh...poohbeer, reken er maar niet op dat je motor niet om kan slaan...ken je het filmpje van die R6 die omslaat? Kan nij jou ook gebeuren hoor!! Dat weet ik heel zeker!

Een voordeel, je slaat ZELDEN om, omdat je geest je tegenhoudt! Als je denkt dat je al heel hoog zit, dan blijkt het maar een paar centimeter te zijn..je moet jezelf echt dwingen om hoger te gaan!

Dat duurt wel even hoor, maar wordt niet overmoedig!
 
duderuud, dacht je nu echt dat ik dadelijk weelies en dergelijke ging proberen? Ik zal eerst eens fastoenlijk leren schakelen (gaat nu vlot, maar soms nog met hapering en dat mag echt niet)
 

FF kijken hoe dit spul nu werkt.

Het ging over het bercht om een motor op louter het achterwiel te berijden. Ik moet zeggen dat ik het een mooi gezicht vind maar geen goed idee voor mijn RF600R. Ik ga voor de kneedown of het stoppie. Mischien een fiest met meer vermogen en ik ga het wel doen, maar laten we dat maar afwachten.

MzzzzzzzzzzzzzzzL
THe Saint
 
FF kijken hoe dit spul nu werkt.

Het ging over het bercht om een motor op louter het achterwiel te berijden. Ik moet zeggen dat ik het een mooi gezicht vind maar geen goed idee voor mijn RF600R. Ik ga voor de kneedown of het stoppie. Mischien een fiest met meer vermogen en ik ga het wel doen, maar laten we dat maar afwachten.

MzzzzzzzzzzzzzzzL
THe Saint

Vriend van mij deed het ook met zijn RF600R, totdat ie een keer te laat neerkwam en te hard op de rem trapte.:icon_frown:

Ding helemaal total loss, had nog maar 5000 km'tjes gelopen.

Was ook de eerste fiets waar ik meegereden heb, na mijn rijbewijs.
Heerlijk machines, echt een blok op de weg.


 
Het is niet zo dat je snel te weinig vermogen hebt voor een wheelie.

Met mijn 61pk diversion maakte ik hele fraaie wheelies (niet opschakelend trouwens), met deze 105 pk's ben ik bang om achterover te gaan, en maak ik zielige "hupjes" die de naam wheelie niet waard zijn.

Ik las een paar topics eerder dat je niet om KUNT slaan met een 600cc, is dit echt zo?
 
Nee, dat is NIET waar! Hallo! De nieuwste 600's hebben meer dan 100pk!!

En dat je met veel vermogen niet durft te wheelien is eigenlijk raar, want hoe meer vermogen, hoe beheersbaarder ze zijn!

Met mijn motor kan ik de hoogte van de wheelie ook heel makkelijk regelen met het gas, als hij iets zakt, dan geef ik gewoon gas bij!
Dat werkt niet met een motor van 60pk...

_________________
Mijn http://www.bikepics.com/members/duderuud/96gsxr750/ (motor) doet de 400m in 10,5sec @ 216km/u. Echt wel beter!:)

[ Dit Bericht is bewerkt door: duderuud op 2001-05-23 12:08 ]
 
Ik kan GEEN wheelie maken op vermogen, dat zit er gewoon net niet in, tenzij er iemand achterop zit. :icon_smile:
Iets naar achteren gaan zitten en een beetje aan je stuur trekken zal dan wel helpen, maar de koppeling moet er toch bij.

Ik houd gewoon in mijn achterhoofd dat dat ding "zo veel" vermogen heeft.
Met de Diversion gewoon: - koppeling in - 8000 toeren maken - koppeling los...

Dit zal met de YZF ook zo gaan maar de drempel is een beetje hoog.

[off topic]
Net belde een dame op of ik morgen naar het strand met haar ga, dus photoshopen gaat s'avonds gebeuren.
( al moet ik de keuze maken, dit forum of haar :icon_smile: )
[/off topic]




[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-05-23 12:35 ]
 
Tja moeilijk kiezen dan he :icon_razz:

ik kan ook geen goede wheelies maken (tja perongeluk wel, maar niet met opzet...NOG) maar kan ook wel aan me fiets liggen.

heb em achter wat opgehoogd en voor wat laten zakken...SB achtig gedoe :icon_biggrin: en ook omdat me ZX-7R wat zwaar is in vergelijking met andere supersports :icon_frown:
 
Nogal ja! 217kg geloof ik, echt zwaar! :icon_frown:

En BertV, ik geef je geen ongelijk! :icon_razz:
 
Terug
Bovenaan Onderaan