Wie kan me helpen met polijsten ?

Is het nou niet zo dat als je bijvoorbeeld je frame polijst dat het na een jaar behoorlijk toegetakeld is. Je frame en je velgen zijn origineel met een laag bedekt ( is een mooi woord voor maar vergeten ) die ervoor zorgt dat het niet roest of dergelijk.

Bij het polijsten haal je deze laag eraf, word het na een jaar dan niet lelijk. Echt goed kan het niet zijn of wel? :?
 
Is het nou niet zo dat als je bijvoorbeeld je frame polijst dat het na een jaar behoorlijk toegetakeld is. Je frame en je velgen zijn origineel met een laag bedekt ( is een mooi woord voor maar vergeten ) die ervoor zorgt dat het niet roest of dergelijk.

Bij het polijsten haal je deze laag eraf, word het na een jaar dan niet lelijk. Echt goed kan het niet zijn of wel? :?


Aluminium is vaak bedekt met een laag blanke lak als het gepolijst is.
nadeel is dat als er een kras in deze blanke lak komt, dat het aluminium dan onder de lak gaat oxideren.
dit kun je dan niet wegpoetsen omdat het onder de lak zit.
Als je het dan polijst, en geen blanke lak er op doet, en je houdt het bij met poetsen blijft het mooi.

dit is tenminste mijn ervaring
 
ik heb een alu frame en het valt mee. ik maak het 1x per jaar goed schoon en dan blijft het gewoon glimmen. en ik rij ook door regen en andere rommel. als je het lakt word de glans minder
 
die ervoor zorgt dat het niet roest of dergelijk.
Aluminium roest alleen een beetje a/d oppervlakte, wat weer een beschermende werking heeft tegen doorroesten.

Maar idd, als je het spul niet bijhoudt wordt het dof. Af en toe goed oppoetsen met bv. staalwol in combi met chroompoets, en dan rondjes draaien.
 
Pol is de oplossing(is van grootmoedertijd)nog steeds verkrijgbaar hier in Friesland,en een andere is belgom alu(duur)!
 
als je tijd en geduld hebt kun je het met de hand net zo mooi krijgen zelfs mooier ben ik van mening, ligt er enkel aan hoe precies en nauwkeurig je bent :)

full
 
als je tijd en geduld hebt kun je het met de hand net zo mooi krijgen zelfs mooier ben ik van mening, ligt er enkel aan hoe precies en nauwkeurig je bent :)

(Afbeelding)
Handwerk is voor mensen met veel vrijetijd,machinaal is perfect mits de goede volgorde in acht wordt genomen.En je de juiste tools hebt.(wat ik wel doe is met de hand na polijsten,hiermee krijg je een diepere glans.(lees warm)
 
Aluminium is vaak bedekt met een laag blanke lak als het gepolijst is.
nadeel is dat als er een kras in deze blanke lak komt, dat het aluminium dan onder de lak gaat oxideren.
dit kun je dan niet wegpoetsen omdat het onder de lak zit.
Als je het dan polijst, en geen blanke lak er op doet, en je houdt het bij met poetsen blijft het mooi.

dit is tenminste mijn ervaring

Aha oke, dus de ervaring ( van jou dan en ik neem aan van de meeste ) leert dat als je het bijhoudt het best te doen is.

Nu weet ik dus wat ik na de winter ga doen *D
 
mijn sportster had toen ik m kocht ook nogal last van oxidatie onder de blanke lak.
o.a. aan de carterdeksels, maar ook erg op de kleppendeksels.

Ik heb dit alles gepolijst met een schif in een boormachine en goede polijstpasta. ik heb in feite de blanke lak eraf gepolijst, en de oxidatie weg gepolijst. (aluminium oxideerd in tiende van seconden weer opnieuw).

daarna gewoon af en toe poetsen, en een a twee keer per jaar goed! (ik doe het met belgom alu)

onderstaand een foto met een ongepolijste kleppendeksel, en eentje die al gepolijst is. (nog niet klaar, want ik heb m nog een keer nagepolijst met nog fijnere polijstpasta)

full
 
he TechnoLib ;) , het wordt ff wat later hoor, druk met andere dingen, ik bel je wel ff als ik eraan kom.....
 
polijsten van velgen is makkie. in een weekend doe je 2 velgen. word wel een bende door dat waterproof schuurpapier maar wel mooi. belgom rules
 
dat is wel rap,misschien dat ik ook ooit zo snel word. later als ik volwassen word :+
Bruinbrood en niet zeuren....................
Techno heeft een hekel aan werk en laat zijn machine's het werk doen :) :)
Thats the man ik druk het knoppie in.............
 
bruin brood met pindakaas? ik probeer het me vriendin teleren maar ze doet ut niet. ze is niet zo motorfan,kan der handtas nergens kwijt.
 
Tis allemaal relatief dat polijsten

na een pekelwintertje doekie erover ...kijk andere velgen...

Maar ja dan zie je een paar zomervelgen ...

..
 
Ik dacht eigenlijk dat blank aluminium vrijwel direct oxideert zodra het in contact komt met lucht en dat er op onbewerkt aluminium dan ook altijd een oxidelaagje zit. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan