wie kan mij aub helpen met honda cb 750 1978

cb7501978

Rookie
3 sep 2004
12
0
49
Longerhouw
mijn honda cb loopt op 3 cilinders heb de condensators vervangen en de contactpunten ook hoe stel ik de onsteking af? kan er een bobine kapot zijn? de ene keer draait ie wel op 4 word ie warm dan op 3 cilinders en als laatste hij zuipt ongelooflijk veel benzine hoe kan dat ? alvast bedankt groetjes Sipke
 

Roger Remschijf

MF veteraan
26 apr 2003
8.379
1
de bilt
ontsteking met stoboscoop..zuipen ? 1 op 10 ? is normaal...hoeveel zuipt hij ?? als je geen afsteldingen hebt, gewoon even wachten een medeforummer heefte er vast 1 liggen en woont vast niet ver weg..
 

piet7

Banned User
29 sep 2003
1.438
0
die twee contactpuntjes bedienen elk 2 cillinders,als maar een cillinder af en toe uitvalt kunnen het niet de puntjes zijn,misschien vocht op de hoogspanningkabel,wissel de kabels even om die op dezelfde bobine zitten(richting bougies)en kijk of hetprobleem zich verplaatst.
de electrode afstand van de pitten op 0,6 zetten(ijzerzaagblad dikte)
als ie veel benzine zuipt loopt er misschien een carb over door een lekkende vlotternaald(stinkt de motor naar benz als de motor draaiden je erop zit?)
of je luchtfilter is zeiknat of giga vervuilt.
kijk naar dekleur van je bougies dat zegt (ons)ook een hoop. :)
en kijk of de mengselregelschroeven allemaal dezelfde slagen zijn uitgedraaid,daarmee is de kleur van de pitten ook te regelen.
 

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
37.152
1.756
www.snelmotoren.nl
Op 3 pitten met een 4 cilinder lijn = bougie, bougiedop of caqtburatie of compressie probleem. Bobine, cp en condensator kun je vergeten.