wie kan mij aub helpen met mijn honda cb 750 1978

cb7501978

Rookie
3 sep 2004
12
0
Longerhouw
waar kan ik de afstelling vinden van mijn ontsteking hoe moet dat? hij loopt eerst op 4 cilinders als ie even draait loopt ie op 3 dan haal ik de bougie eruit om te kijken of ie nog vonkt doet het dan niet even later begint ie weer te vonken heb condensators vervangen en de contactpuntjes en de bougies zou de bobine stuk kunnen zijn het is altijd een van de buitenste cilinders de bougie is dan ook zeiknat. en als laatst zou ie teveel benzine kunnen krijgen want zuipt heel erg veel meer als 1 op 10 alvast bedankt groetjes Sipke
 
Goeiedagjes,

Misschien kun je boubine's een keer met elkaar verwisselen.
Verplaatst het probleem zich dan naar de binnenste bougie's weet je waar het probleem zit.

Ik heb zelf ook zo'n brik gehad (een jaar of 10 geleden) en een vriend van mij rijdt er nu nog steeds op rond.
Niet kapot te krijgen!!! :}

1 op 10 lijkt mij een beetje erg veel, kan me niet herinneren dat die van mij zoveel gebruikt heeft.

Succes met je brikkie!!
Houdoe
 
waar kan ik de afstelling vinden van mijn ontsteking hoe moet dat? hij loopt eerst op 4 cilinders als ie even draait loopt ie op 3 dan haal ik de bougie eruit om te kijken of ie nog vonkt doet het dan niet even later begint ie weer te vonken heb condensators vervangen en de contactpuntjes en de bougies zou de bobine stuk kunnen zijn het is altijd een van de buitenste cilinders de bougie is dan ook zeiknat. en als laatst zou ie teveel benzine kunnen krijgen want zuipt heel erg veel meer als 1 op 10 alvast bedankt groetjes Sipke
je hebt 2 bobines, en elke bobine stuurt 2 cilinders aan, dus je bobine zal nog wel goed zijn.

ik denk omdat je bougie nat is dat de caburateur van de betreffende cilinder overstroomt(vlotter die blijft hangen),



nog ff ter info, de ene bobine stuur een vonkje naar cil 1 en 4
de andere naar 2 en 3
 
waar kan ik de afstelling vinden van mijn ontsteking hoe moet dat? hij loopt eerst op 4 cilinders als ie even draait loopt ie op 3 dan haal ik de bougie eruit om te kijken of ie nog vonkt doet het dan niet even later begint ie weer te vonken heb condensators vervangen en de contactpuntjes en de bougies zou de bobine stuk kunnen zijn het is altijd een van de buitenste cilinders de bougie is dan ook zeiknat. en als laatst zou ie teveel benzine kunnen krijgen want zuipt heel erg veel meer als 1 op 10 alvast bedankt groetjes Sipke
zou eerst de carb maar goed schoon maken .
 
Alle info die je nodig hebt is http://www.homepages.hetnet.nl/~honda-sohc4/techniek/index.htm (hier) te vinden. Als het idd maar om 1 bougie gaat, kan je ervanuit gaan dat het niet je ontsteking/bobine's is (ie stuurt idd een paar aan (1-4&2-3). Zou eerst maar eens een setje nieuwe bougies en/of kappen proberen. Succes!
 
je hebt 2 bobines, en elke bobine stuurt 2 cilinders aan, dus je bobine zal nog wel goed zijn.

ik denk omdat je bougie nat is dat de caburateur van de betreffende cilinder overstroomt(vlotter die blijft hangen),



nog ff ter info, de ene bobine stuur een vonkje naar cil 1 en 4
de andere naar 2 en 3

Sluit me hier bij aan, Caburateurs afstellen, nieuwe bogies met dito kappen en gaan met de Honda. :]
 
Laatst bewerkt:
Zoals al eerder aangegeven: je kunt hoogstwaarschijnlijk je bobines wel uit het storingslijstje wegschrappen,deze stuurt namelijk twee cylinders aan.
En dan zou je een tweecylinder hebben mocht er uitval zijn.
Omdat je ook aangeeft dat het verbruik aan de stevige kant is èn de bougie natslaat zit daar dus het probleem: de cylinder valt uit omdat het mengsel te rijk is; het vlammetje wordt gedoofd.
Dit probleem is waarschijnlijk zuiver carburateur-technisch.
Mogelijk is er een lekke vlotter,maar dan zou telkens dezelfde cylinder uitvallen.
Zoals de rest al aangeeft: demonteren die carbs en grondig schoonmaken,vergeet de verbindingsstukjes niet (T-stukjes),daar hoopt vuil zich vaak op.
Mooie zaterdagklus,succes!
 
Krijg hier een defecte CDI gedachte bij

Echter bougie kabel + dop in orde?

Zie WPH topic, dat boek wat bij die fiets hoort, in het nederlands, staat er ter download.

Bobine's wisselen is een optie, ik heb nog een bobine liggen van Soez GS serie die passen daar ook op, als oorzaak bob is, kost je dat ding niks

Kijk eens OP je accu, zitten er zwarte druppen op van een CDI?

Bij dat type bobine kun je ook een hele bougiekabel wisselen, zitten erop gedraaid n.l. b.v. 1 op 4 zetten en 4 op 1
 
Krijg hier een defecte CDI gedachte bij

Echter bougie kabel + dop in orde?

Zie WPH topic, dat boek wat bij die fiets hoort, in het nederlands, staat er ter download.

Bobine's wisselen is een optie, ik heb nog een bobine liggen van Soez GS serie die passen daar ook op, als oorzaak bob is, kost je dat ding niks

Kijk eens OP je accu, zitten er zwarte druppen op van een CDI?

Bij dat type bobine kun je ook een hele bougiekabel wisselen, zitten erop gedraaid n.l. b.v. 1 op 4 zetten en 4 op 1


Ik nie... CB750 uit '78 hééft geen CDI's ;)
 
Heb ook problemen met het uitvallen van een cilinder gehad, carburateurs twee tot drie keer gereiningd. en tank schoongemaakt. had een behoorlijke tijd stil gestaan. goed afgesteld. en nu loopt ie als een zonnetje, goed de kanaaltjes bij de venturi reinigen, net naast de gasklep. zitten kleine kanalen. en die waren bij mij dichtgeslipt met aanslag. je kunt ook met een toevoeging het brandstof systeem reinigen, maar naar meijn mening is dit niet afdoende. dus toch loshalen die handel. en dan de boel synchroon laten stellen of zelf doen.
Dan ken je je honda niet meer terug.

Succes!
 
Heb ook problemen met het uitvallen van een cilinder gehad, carburateurs twee tot drie keer gereiningd. en tank schoongemaakt. had een behoorlijke tijd stil gestaan. goed afgesteld. en nu loopt ie als een zonnetje, goed de kanaaltjes bij de venturi reinigen, net naast de gasklep. zitten kleine kanalen. en die waren bij mij dichtgeslipt met aanslag. je kunt ook met een toevoeging het brandstof systeem reinigen, maar naar meijn mening is dit niet afdoende. dus toch loshalen die handel. en dan de boel synchroon laten stellen of zelf doen.
Dan ken je je honda niet meer terug.

Succes!
 
Heb ook problemen met het uitvallen van een cilinder gehad, carburateurs twee tot drie keer gereiningd. en tank schoongemaakt. had een behoorlijke tijd stil gestaan. goed afgesteld. en nu loopt ie als een zonnetje, goed de kanaaltjes bij de venturi reinigen, net naast de gasklep. zitten kleine kanalen. en die waren bij mij dichtgeslipt met aanslag. je kunt ook met een toevoeging het brandstof systeem reinigen, maar naar meijn mening is dit niet afdoende. dus toch loshalen die handel. en dan de boel synchroon laten stellen of zelf doen.
Dan ken je je honda niet meer terug.

Succes!

Petrol heet die toevoeging, is bij de meeste benzinepompen te krijgen, werkt beter dan Forte, en is goedkoper, hoewel het dure rommel blijft (17 euro ofzo zo'n borrelflesje)
 
Terug
Bovenaan Onderaan